افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کاخ سفید: ما همچنان به مخالفت با حمله اسرائیل به رفح ادامه می دهیم

  • کد خبر : 248649
کاخ سفید: ما همچنان به مخالفت با حمله اسرائیل به رفح ادامه می دهیم

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش “با یا بدون توافق آتش بس” به رفح حمله خواهند کرد، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که همچنان با حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه مخالف است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و […]

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش “با یا بدون توافق آتش بس” به رفح حمله خواهند کرد، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که همچنان با حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه مخالف است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، روز سه شنبه به وقت محلی با اشاره به آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند، گفت: “ما نمی خواهیم شاهد عملیات زمینی بزرگ در رفح باشیم. مطمئنا، ما می خواهیم عملیات زمینی بزرگ در رفح را ببینید “من نمی خواهم عملیاتی را ببینم که امنیت این 1.5 میلیون نفر را که به رفح پناه برده اند نادیده گرفته شود.”

به گزارش ایرنا، کربی افزود که دولت آمریکا «قطعا» طرحی از سوی اسرائیل برای «تامین امنیت یک میلیون و نیم نفری که در این منطقه پناه گرفته اند» ندیده است و این امر هرگونه عملیات زمینی بزرگ را پیچیده می کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم اکنون در یک سفر منطقه ای به اردن است. وی در جریان سفر خود به سرزمین های اشغالی در مورد پیشنهاد آتش بس گفتگو خواهد کرد.

آمریکا اعلام کرده است که این پیشنهاد شامل آتش بس شش هفته ای و آزادی اولین گروه از اسرای حماس و افزایش ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است.

این دوره به عنوان مرحله اولیه تعیین شده است که می تواند منجر به آتش بس طولانی مدت شود که در آن تعداد بیشتری زندانی آزاد می شوند و فلسطینی ها می توانند به خانه های خود بازگردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و گفت که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: بیش از 1.2 میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه به رفح پناه برده اند.

گوترش ادامه داد: این افراد غذای کمی دارند، دسترسی کمی به مراقبت های بهداشتی دارند، سرپناه کمی دارند و مکان امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد – از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت – در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می میرند. ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از قحطی کاملاً قابل اجتناب و ساخته دست بشر جلوگیری کنیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که با فشارهای داخلی به‌ویژه از سوی خانواده‌های اسرای اسرائیلی مواجه است، به‌گفته‌ی آغاز حمله‌ی زمینی، به‌جای ادامه‌ی جنگ، با مقاومت فلسطین قرارداد مبادله‌ی اسرا امضا می‌کند. در «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده نزدیک.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به وقت محلی گفت: تخلیه جمعیت رفح از هم اکنون آغاز شده و به زودی ورود به این منطقه انجام می شود.

نتانیاهو تصریح کرد: ایده پایان دادن به جنگ بدون انهدام تیپ های حماس در رفح مورد توجه قرار نمی گیرد. حماس بر یک چیز پافشاری می کند و آن پایان جنگ است، اما به آن نمی رسد. امکان توافق تبادل زندانیان محدود وجود دارد و ما خروج کامل از نوار غزه را نمی پذیریم.

نتانیاهو با بیان اینکه برای آماده سازی عملیات تخلیه فلسطینیان از رفح را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: اسرائیل تسلیم حماس نخواهد شد. ما 200000 نفر را از ترس حمله زمینی ارتش از رفح تخلیه کرده ایم و درخواست حماس برای توقف جنگ را نمی پذیرم.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.