افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

کاخ سفید از ناآگاهی خود از طرح اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است.

  • کد خبر : 390825

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با بیان اینکه مقامات آمریکایی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه غافلگیر شدند، اعلام کرد که از این طرح بی اطلاع هستند. رژیم از پاسخ احتمالی به حمله موشکی هفته گذشته ایران ناراضی و عصبانی است. به گزارش ایسنا، مقامات رسمی مدعی هستند رژیم صهیونیستی هنوز جزئیات طرح خود […]

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با بیان اینکه مقامات آمریکایی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه غافلگیر شدند، اعلام کرد که از این طرح بی اطلاع هستند.وال استریت ژورنال: کاخ سفید از کمبود اطلاعات در مورد طرح اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است رژیم از پاسخ احتمالی به حمله موشکی هفته گذشته ایران ناراضی و عصبانی است.

به گزارش ایسنا، مقامات رسمی مدعی هستند رژیم صهیونیستی هنوز جزئیات طرح خود را در خصوص نحوه پاسخگویی به عملیات “صادق 2” ایران در اول اکتبر علیه سرزمین های اشغالی به دولت بایدن ارائه نکرده است.

ایران در 10 اکتبر (اول مهر) در جریان عملیات “صادق 2” به اقدامات تهاجمی و تروریستی رژیم صهیونیستی در قتل و شهادت اسماعیل هنیه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران که ایران آن را نقض برجام دانست. حاکمیت ملی و تروریسم فرامرزی ایران ترور شد و به شهادت رسید «سید حسن نصرالله» دبیرکل سابق حزب الله لبنان و ژنرال «عباس نیل‌فروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان در جریان حملات به لبنان پاسخ داد. در جنوب این کشور

وال استریت ژورنال با انتشار این مقاله در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی به دلیل اینکه بارها از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان غافلگیر شده اند، ناراضی و خشمگین هستند و در تلاش برای جلوگیری از گسترش بیشتر تنش ها هستند. برخی انتظار داشتند که ایالات متحده در طول سفر برنامه ریزی شده وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن برای دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پنتاگون، اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کند، اما پنتاگون اعلام کرده است که گالانت روز چهارشنبه به واشنگتن سفر خواهد کرد. به تعویق افتاده است.

ادعاهایی مبنی بر چشم پوشی مقامات آمریکایی از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه مطرح می شود، در حالی که رهبران مقاومت در منطقه و مقامات ایران می گویند این اقدامات با چراغ سبز متحد اصلی این رژیم انجام می شود بیشترین حمایت مالی، نظامی و دیپلماتیک را به آن ارائه می کند.

وال استریت ژورنال نوشت: یک مقام اسرائیلی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه در حالی که گالانت در حال برنامه ریزی برای عملیات علیه ایران بود، از عزیمت به آمریکا جلوگیری کرد. مقامات آمریکایی می گویند هنوز از زمان حمله یا اهداف احتمالی آن اطلاعی ندارند.

مقامات آمریکایی گفتند که پس از ترور و شهادت شهید نصرالله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، آستین در تماسی تلفنی گفت: ببخشید چه گفتید؟ به گفته آنها، آستین طی تماس دوم در همان روز از گالانت پرسید که آیا رژیم صهیونیستی مایل است در صورت عدم هشدار قبلی، «به تنهایی» از خود دفاع کند؟

به گفته مقامات دفاعی، آستین از اینکه ایالات متحده زمان کافی برای استقرار نیروهای خود برای دفاع از سرزمین های اشغالی یا محافظت از سربازان آمریکایی در نزدیکی منطقه را ندارد، ناراضی و عصبانی بود.

با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی متعهد شده است به حمله موشکی گسترده ایران به سرزمین های اشغالی پاسخ دهد، مقامات آمریکایی امیدوارند این بار بیش از پیش از حمله ای که منجر به مداخله نظامی گسترده تر آمریکا می شود، آگاه شوند. .

در این مقاله آمده است: اسرائیل در یک سال گذشته در مقاطعی به توصیه های آمریکا عمل کرده است. ایالات متحده به دنبال طرحی عمدی تر برای پاکسازی رفح در جنوب غزه بود که باعث شد اسرائیل عملیات خود را در آنجا محدود کند. ایالات متحده همچنین بر اساس اطلاعات ناقصی که تنها چند روز پس از عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه اراضی اشغالی در 7 اکتبر دریافت کرد، اسرائیل را متقاعد کرد که به حزب الله لبنان حمله نکند.

«اریک کوریلا» فرمانده سنتکام، مسئول عملیات آمریکا در غرب آسیا، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و روز یکشنبه با گالانت و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرد و نسبت به حمله به تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران هشدار داد. .

گالانت و آستین در سال گذشته حتی چندین بار در هفته تلفنی صحبت کرده اند و به طور کلی با هم خوب هستند. گفته می شود گالانت بیش از سایر مقامات رژیم صهیونیستی به نگرانی های آمریکا در مورد اقدامات این رژیم در جنگ غزه توجه دارد.

بر اساس این گزارش، اما مقامات آمریکایی نگفتند که اسرائیل تضمین هایی را دریافت کرده است که از حملات مورد انتظار علیه ایران مطلع خواهد شد، در عوض به گفتگوهای مکرر بین مقامات ارشد هر دو طرف اشاره کردند. سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، روز سه شنبه گفت که آستین و گالانت بیش از 80 بار در طول سال گذشته صحبت کرده اند.

مقامات آمریکایی گفتند که انتظار می رود گالانت در جلسه ای که قرار است برای چهارشنبه برگزار شود، جزئیاتی در مورد طرح حمله از جمله اهداف آن ارائه کند.

برخی از مقامات واشنگتن امیدوارند رژیم صهیونیستی قبل از هر اقدامی برنامه خود را برای هشدار به آمریکا اعلام کند. یک منبع آگاه گفت: گالانت و آستین قرار بود در دیدار روز چهارشنبه درباره اهداف رژیم صهیونیستی در لبنان گفتگو کنند. یک مقام اسرائیلی نیز گفت: آنها نمی توانند در مورد برخی مسائل تلفنی صحبت کنند.

پنتاگون طی یک سال گذشته حضور نظامی و تسلیحاتی خود را در منطقه به بهانه دفاع از سرزمین های اشغالی و منافع آمریکا تقویت کرده است. در حال حاضر دو ناو هواپیمابر، یک کشتی تهاجمی آبی خاکی، ناوشکن و اسکادران های جنگنده اضافی در نزدیکی سرزمین های اشغالی مستقر هستند.

وال استریت ژورنال در پایان نوشت: حملات اسرائیل ممکن است عواقبی بر رویکردهای انتخاباتی واشنگتن با وجود انتخابات ریاست جمهوری آتی در 5 نوامبر 2024 داشته باشد. قیمت نفت هفته گذشته پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت مقامات آمریکایی در حال بررسی حمایت از حمله اسرائیل به ایران هستند، افزایش یافت. تاسیسات نفتی یک روز بعد، پرزیدنت بایدن در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت که اسرائیل باید از حمله به تاسیسات نفتی ایران خودداری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.