افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

کاترین دونو ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را بر عهده داشت

  • کد خبر : 377922
کاترین دونو ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را بر عهده داشت

آفتاب نیوز: کاترین دونو، هنرپیشه مشهور فرانسوی، به مناسبت نیم قرن جوایز و دوره ای مهم، مقام افتخاری ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را پذیرفت و در مراسم افتتاحیه نیز سخنرانی خواهد کرد. این مراسم در 28 فوریه در سالن کنسرت المپیا برگزار می شود و توسط گروه فرانسوی Channel Plus TV، شریک رسانه ای […]

آفتاب نیوز:

کاترین دونو، هنرپیشه مشهور فرانسوی، به مناسبت نیم قرن جوایز و دوره ای مهم، مقام افتخاری ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را پذیرفت و در مراسم افتتاحیه نیز سخنرانی خواهد کرد. این مراسم در 28 فوریه در سالن کنسرت المپیا برگزار می شود و توسط گروه فرانسوی Channel Plus TV، شریک رسانه ای جوایز سزار پخش می شود.

این هنرپیشه 80 ساله که نزدیک به هفت دهه فعالیت حرفه‌ای دارد، در مجموعه‌ای از فیلم‌های نمادین از برخی از معتبرترین فیلم‌سازان جهان، از «لا بلا دل دیا» و «تریستانا» لوئیس بونوئل تا فرانسوا بازی کرده است. تروفو «آخرین مترو»، «لا روشفور» و پوست الاغ اثر ژاک دمی، «انزجار» ساخته رومن پولانسکی و «رقصنده در تاریکی» اثر لارس فون تریر.

دونو که بازیگری را در سال 1957 و زمانی که 12 ساله بود آغاز کرد، سابقه طولانی در جوایز سزار دارد و 14 بار نامزد دریافت جایزه شده و دو بار برای بازی در آخرین مترو در سال 1981 و هندوچین در سال 1994 رجیس وارنیه را دریافت کرد. «هندوچین» نامزدی اسکار نیز داشت و این فیلم در نهایت برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 1994 شد که آخرین جایزه اسکار فرانسه در این بخش شد و فرانسه از آن زمان تاکنون اسکار دیگری در رده بین المللی دریافت نکرده است. بنابراین .

دونو بازیگری پرکار است و با طیف وسیعی از کارگردانان مانند آندره تکین (فصل مورد علاقه من)، نیکول گارسیا (جی وندوم)، فرانسوا اوزون (هشت زن)، آرنو دسپلکین (داستان کریسمس)، امانوئل برکو (او است) کار کرده است. Going)، با بازی سدریک کان (جشن خانوادگی)، هیروکازو کوریدا (حقیقت)، کریستف اونوره (معشوق) و لئا دومناک (برنادت).

این بازیگر در سال 2005 نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت کرد و در سال 2020، نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران قرن بیست و یکم معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.