افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کابوس مرگ از دل مقامات رژیم صهیونیستی بیرون نمی رود – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 123662
کابوس مرگ از دل مقامات رژیم صهیونیستی بیرون نمی رود – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه همایش ملی فرصت ها و تهدیدات نوظهور دریایی با بیان اینکه تقارن برگزاری این همایش با نقشه برداری طولانی مدت کشور است، گفت: – افق های زمانی رهبری انقلاب در دو روز اخیر اهمیت این مراسم را برجسته […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه همایش ملی فرصت ها و تهدیدات نوظهور دریایی با بیان اینکه تقارن برگزاری این همایش با نقشه برداری طولانی مدت کشور است، گفت: – افق های زمانی رهبری انقلاب در دو روز اخیر اهمیت این مراسم را برجسته کرد. وی گفت: شاید این تقارن تصادفی باشد اما در ترسیم سیاست توسعه دریامحور کشورمان موثر باشد. ما یک کشور ساحلی هستیم و در سواحل شمالی یکی از استراتژیک ترین مناطق حیاتی جهان زندگی می کنیم، شاید اهمیت اقیانوس و دریاها را بدانیم.

و افزود: دریاها و اقیانوس ها دنیایی بدون مرز ایجاد کرده اند. دریا متعلق به همه کشورهای جهان است. 90 درصد تجارت جهانی، از نفت و گاز گرفته تا سایر کالاها، از طریق دریاها انجام می شود. اینها تنها جنبه های مهم دریاها نیستند. کشورهای ساحلی با آب های آزاد گسترش جهانی پیدا می کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در دریاها می توان جغرافیای ترسیم، حضور، حرکت و سیال را دید که مکمل جایگاه جهانی و ارتقای جایگاه ملی ما در نظام مختصات سیاست جهانی است، یعنی ایران جهانی ایجاد می کند.

سلامی ادامه داد: دریاهای آزاد این ویژگی را دارند که همه کشورهای جهان را همسایه می کند. این محیط مرزی ندارد و موقعیت ژئوپلیتیکی دریاها نیز نشان می دهد که اگر این موضوع را عنصر قدرت در نظر بگیرید، ترکیبی از سیاست، استراتژی، جغرافیا و قدرت به دست می آید که در نهایت منجر به ژئوپلیتیک در یک بردار فضایی می شود.

وی بیان کرد: فرصت ها و مزایایی که دریاها برای یک کشور ایجاد می کند حتی به ماهیت سیاسی و استراتژی های نظامی یک کشور نیز مربوط می شود. ایالات متحده از این فرصت استفاده می کند و مفهوم دسترسی به دریای آزاد را احیا می کند و ژئوپلیتیک ایالات متحده یک پلت فرم جغرافیایی است که سیاست ایالات متحده را از طریق ساختار قدرت به سایر مناطق منتقل می کند تا با استراتژی خود بر جهان حاکم شود. دریا قدرت و پشتیبانی نیروی هوایی شما را برای تسلط بر بخشی یا تمام جهان در رویای استراتژیک خود آماده می کند.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا با استراتژی غیر ایستا انتقال سیال سلطه را ایجاد می کند و کشورهای ساحلی دیگری نیز هستند که پذیرای این نفوذ فرامنطقه ای هستند، زیرا موقعیت جغرافیایی آنها با وابستگی همراه است. و موقعیت تاثیرگذار و در یک نظام سیاسی منفعل، دریا به جای ایجاد قدرت برای آن، یکی دیگر از عوامل انتقال قدرت است. ترس از محاصره و اشغال آن کشور ایجاد می کند.

سلامی یادآور شد: ایران ستونی در حکومت شاه برای اجرای سیاست های دوگانه نیکسون است. اگرچه ارزش‌های ذاتی جغرافیایی ایران قبل و بعد از انقلاب تغییری نکرده است، اما بین جمهوری اسلامی و دریا پس از انقلاب با گذشت زمان نسبت به قبل از انقلاب فاصله‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: سیاست، جغرافیا و استراتژی ایران قبل از انقلاب با هدف تسلط یک قدرت بزرگ بود، اما به محض وقوع انقلاب، جهت بردارهای ژئوپلیتیک تغییر کرد. قدرت جغرافیایی کشور به بدنه سیاست کشور بازگشت و انقلاب اسلامی احیای شکوه از دست رفته ژئوپلیتیک ایران بود. پس از بازگشت آن شکوه و عظمت و عظمت، نفوذ بین المللی داشتیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این شعاع نفوذ هر روز بیشتر می شود، تصریح کرد: چون علاوه بر هویت و هندسه جغرافیایی، فناوری نیز افزوده می شود که ارزش های جغرافیایی را کم و زیاد می کند. جغرافیا نیروی دریایی ما به بدن زمینی خود چسبیده ایم و هر یک از کشتی های ما بخشی از موقعیت ما در دریاها است. هر کشتی ایران ایران است که در دریا حرکت می‌کند و یک ایران منبسط شده و یک نقطه توده متراکم را بازتولید می‌کند که ما به هر نقطه‌ای از دریا به آن وابسته هستیم – که در همه دریاها این قدرت را داریم.

سلامی یادآور شد: ترکیبی از توانایی حضور در هر لحظه با هر ابزار و وسیله ای در وسعت دریاها را داریم. ما سیاست، استراتژی، فناوری و دسترسی به دریاها داریم و این باعث جهانی شدن ایران شده است. داستان هایی که خارجی ها برای جلوگیری از نفوذ ایران می نویسند و عمق این نفوذ به همین دلیل است، آنها یک ایران عادی می خواهند، اما امروز همه ایران را می بینند و آوازه آن را می شنوند چون ایران بزرگ شده، نه اینکه دنیا بزرگ شده، کوچک شده است. .

وی تصریح کرد: ایران به بلوغ ژئوپلیتیکی رسیده است، زیرا حلقه های زیادی را در زنجیره قدرت به هم متصل کرده است و این ایران می تواند از حقوق خود در تمام ابعاد جهان دفاع کند. هیچ کس به اندازه همه دریاها برای جنگ دریاها قدرت نمی سازد زیرا نیازی نیست و جنگ در دریاها جنگ است. آنها امتیاز هستنداما هر طرف سعی می کند این فضا و مکان هایی که کشتی ها و ناو هواپیما بر تا آنچه در آن گنجانده شده مضر باشد. بنابراین، توانایی آسیب رساندن به هر نقطه از دریا که دشمن در آن حضور دارد، استراتژی نبرد دریایی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نقاطی در دریاها وجود دارد که تسلط به معنای تسلط بر تمام نقاط جهان است، گفت: این یعنی شعاع نفوذ مهم است نه شعاع حضور و ایران پیدا می کند. یک عامل قدرت در اینجا جمهوری اسلامی، چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم، حداقل بر دو بخش از هفت تنگه بزرگ جهان تسلط دارد و می تواند قدرت را در دست بگیرد.

سلامی یادآور شد: دنیا همچنان به نفت و گاز وابسته است و بخش مهمی از نیازهای جهانی است. انرژی های جایگزین هنوز هم بخش کوچکی از نیازهای جهان را نشان می دهند. هر که بتواند نیازهای دنیا را تنظیم کند صاحب قدرت است. قدرت نفوذ دارد و یک عامل بازدارنده ذاتی است که امنیت ذاتی ملی را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه امنیت و دفاع دو مفهوم مجزا هستند، گفت: دفاع قابلیت و ظرفیت مقابله با تهدیدات است اما امنیت یک حالت است و با قدرت نظامی محقق نمی شود. گاهی نیازی به ساخت دیوارهای بلند برای قدرت نظامی نیست، بلکه باید طوری برنامه ریزی کرد که برای برقراری امنیت نیازی به دیوارهای بلند نباشد و امروز جمهوری اسلامی به دلیل برخورداری از این عوامل بازدارنده قوی، از امنیت بسیار سود می برد.

فرمانده کل سپاه گفت: هر چه زمان می گذرد اهمیت دریاها بیشتر می شود و وضعیت امنیتی ما بیشتر می شود، دریا محل تطبیق مفاهیم تاکتیک، عملیات و استراتژی است. زیرا در دریا نقطه قابل تصرفی وجود ندارد. دریا جغرافیای استقرار نیست، جغرافیای انتشار و جغرافیای قدرت است. بنابراین، این نکته که قدرت بتواند از دریا برای خدمت به اهداف عالی سیاسی کشور استفاده کند، استراتژی دریایی هر کشور را تشکیل می دهد. در مورد جمهوری اسلامی این اتفاق افتاد.

سلامی با اشاره به استفاده روزافزون از قابلیت های نوظهور در تجهیزات نظامی تاکید کرد: امروز شاهد اضافه شدن قابلیت های نوظهور به توانمندی های دریایی هستیم که یکی از آنها هوش مصنوعی است. وجود آن در تمام کشتی ها، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک ها و تجهیزات نظامی ظاهر می شود که یک پدیده جدید است. قابلیت‌های نوظهوری به قابلیت‌های رزمی نیروی دریایی اضافه شده‌اند که عمدتاً هوش مصنوعی در موشک، رادار، دفاع، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های بدون سرنشین همراه با کوانتوم و لیزر به تدریج در حال تغییر قابلیت های فنی در خشکی و دریا و تا حدودی جایگزین نقش یک شخص هستند.

وی افزود: دریا یکی از محیط های رشد فناوری های ماست چرا که همواره با رویارویی با بزرگترین قدرت های دنیا بر قدرت خود می افزاییم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید با کشورهای عادی برخورد کنیم، تصریح کرد: ما دشمن آنها نیستیم و آنها هم دشمن ما نیستند. ما هرگز با همسایگان خود جنگ نمی کنیم، حتی در دنیای فکر، بلکه با قدرت های فرامنطقه ای که استراتژی آنها را می شناسیم و قدرت آنها را می شناسیم، جنگ نمی کنیم، زیرا ماهیت تغییرات باعث شده است که این دشمنان بزرگ پناهگاه های استراتژیک را رها کرده و منتقل شوند. تا سطح عملیاتی توسعه واقعی داشته باشد که اندازه، دامنه و حد توان آنها را مشخص می کند: می توانیم غیرفعال سازی قدرت های مذکور را برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: ما همه زیرساخت ها را برای ساخت قدرت های مدرن داریم. ما همچنین جوانان با استعداد، باهوش و مؤمن با آرمان های جهانی و نه به معنای سلطه جویانه داریم که برای انتقال یک تمدن، یک فرهنگ و مجموعه ای از آیین های زیبا تلاش می کنند. ایران هرگز یک قدرت هژمونیک نبوده و نیست، بلکه یک هویت فرهنگی است. جوانان ایران جهانی فکر می کنند و از ذهن خود برای شکست قدرت های بزرگ استفاده می کنند. ما یک رهبر بزرگ داریم که ما را تشویق می کند و ما را برای رسیدن به اهداف بزرگ تشویق می کند.

سلامی با اشاره به شرایط جنگی غزه تصریح کرد: ما پیرو مکتب بزرگی هستیم که ظلم را دوست ندارد و آن را تحمل می کند و به همین دلیل به ما دستور می دهد که از دنیای مظلومی مانند غزه حمایت کنیم. به خاک سپرده شد سیاست های آمریکا، رژیم و نیروهای صهیونیستی Motlv آنها تغییر کرده اند.

وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و همه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی فکر می کنند با شکست دادن فرزندان غزه صاحب قدرت جدیدی شده اند، در منطقه محاصره شده که حتی متوقف شده اند و این بدان معناست که … پایان این نوع قدرت در جهان فرا رسیده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آنها نمی توانند بمانند و تمام جادویی که آمریکا و اسرائیل پس از کتمان واقعیت قدرت خود در دل مردم جهان ایجاد کرده بودند توسط جنبش مسلمانان فلسطین نفی شده است. هیچ یک از ارکان بقای رژیم صهیونیستی پایدار و برگشت پذیر نیست و هیچکس نمی تواند کابوس مرگ را از دل مسئولان این رژیم و ساکنان سرزمین های اشغالی بزداید. غزه پیروز است و این یک سنت الهی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.