افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

ژوائو: دوست دارم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم/ تهران زیباست، دوست دارم در آن زندگی کنم – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 409660
ژوائو: دوست دارم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم/ تهران زیباست، دوست دارم در آن زندگی کنم – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

لوکاس ژوائو، مهاجم آنگولیایی پرسپولیس که سابقه بازی در فوتبال انگلیس را نیز دارد، معتقد است خیلی زود برای تیمش گل خواهد زد. یکی از خریدهای پرسپولیس در این فصل، لوکاس ژائو، مهاجم پرتغالی آنگولا بود. مهاجم بلند قامتی که سابقه بازی در تیم ملی پرتغال و در کنار ستارگان این کشور را دارد اما […]

لوکاس ژوائو، مهاجم آنگولیایی پرسپولیس که سابقه بازی در فوتبال انگلیس را نیز دارد، معتقد است خیلی زود برای تیمش گل خواهد زد.

یکی از خریدهای پرسپولیس در این فصل، لوکاس ژائو، مهاجم پرتغالی آنگولا بود. مهاجم بلند قامتی که سابقه بازی در تیم ملی پرتغال و در کنار ستارگان این کشور را دارد اما پس از انجام دو بازی تصمیم گرفت برای میهن خود بازی کند و بازی در تیم ملی آنگولا را انتخاب کرد.

لوکاس چندین بازی به عنوان بازیکن تعویضی برای پرسپولیس انجام داد و اولین حضور خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس در دیدار مقابل السد تجربه کرد. با این حال ژائو موفق به گلزنی نشد و هنوز برای پرسپولیس گل نزده است. خود لوکاس معتقد است بدشانسی مانع گلزنی پرسپولیس شد اما خیلی زود طلسم گل نزدن او شکسته می شود و برای تیمش گل می زند. گفتگوی مهاجم پرسپولیس با خبروزشی را در ادامه بخوانید.

از حضورتان در ایران صحبت کنید. چه شد که تصمیم گرفتی به پرسپولیس بیایی؟

بعد از جدایی از ام صلال در این مدت چند پیشنهاد داشتم اما در نهایت پرسپولیس را انتخاب کردم. من با پرسپولیس آشنا بودم و آوازه این تیم در آسیا را شنیده بودم. می دانستم تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد. خوشحالم که در باشگاه بزرگی هستم و پیراهن پرسپولیس را بر تن می کنم.

قبل از آمدن به پرسپولیس این تیم و فوتبال ایران را می شناختی؟

من زیاد بلد نبودم اما درباره پرسپولیس تحقیق کردم. می دانستم که قرار است به تیم بزرگی بروم. به همین دلیل خیلی زود با مدیران باشگاه به توافق رسیدم. تاریخ پرسپولیس و هواداران پرشمارش مرا تحت تاثیر قرار داد و خوشحالم که به پرافتخارترین تیم ایران پیوستم.

در دیدار مقابل السعد برای اولین بار در ترکیب اصلی یازدهم بازی کردید اما نتیجه را از دست دادید. در این مورد صحبت کنید.

فکر می کنم همه دیدند که چه نمایش خوبی داشتیم. تیم ما برتر از رقیب بود و موقعیت های زیادی داشتیم. در یک اتفاق گل خوردیم اما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم گل را به تساوی بکشیم. ما کاملا مستحق کسب 3 امتیاز بودیم، اما شانس با ما همراه نبود.

یکی دو موقعیت گل داشتی اما نتوانستی گل اولت را برای پرسپولیس بزنی.

بله، فرصت داشتم، اما توپ هایم تبدیل به گل نشد. من اسمش را بدشانسی می گذارم اما قطعا شرایط تغییر می کند و خیلی زود برای پرسپولیس گل می زنم. دوست داشتم اولین حضورم در ترکیب اصلی با گل همراه باشد اما این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد. اینکه نتیجه خوبی نگرفتیم ناراحتم می کند، اما مطمئنم خیلی چیزها تغییر خواهد کرد و آنطور که هواداران می خواهند خواهد بود.

در شرایط فعلی کار صعود به پرسپولیس سخت شد. فکر می کنید تیم شما می تواند از این مرحله عبور کند؟

حتما صعود خواهیم کرد. تیم ما پتانسیل زیادی دارد و در بازی های اخیر گرفتار بدشانسی شده است. هنوز بازی های زیادی تا پایان مرحله گروهی باقی مانده است و می توانیم شرایط را تغییر دهیم. من و همه پرسپولیسی ها به تیم خود ایمان داریم و شک ندارم در آسیا پیروز می شویم. می دانم روزهای خوبی در پیش است و بالاخره می توانیم به هدفمان که صعود از مرحله گروهی است برسیم.

برخلاف آسیا شرایط لیگ خوب است و پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می آید. فکر می کنی پرسپولیس بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟

تیم های بزرگ دنیا همیشه برای قهرمانی می جنگند و ما هم تا روز آخر برای قهرمانی تلاش می کنیم. تا پایان فصل راه زیادی در پیش است، اما ما برای پیروزی در هر بازی به میدان خواهیم رفت. می دانم که پرسپولیس در سال های اخیر بارها قهرمان شده است اما وقتی به این تیم پیوستم دلیل این همه موفقیت را فهمیدم. در تیم ما همه درباره قهرمانی صحبت می کنند و فقط به کسب جام فکر می کنند. ذهنیت برنده در تیم ما وجود دارد و این باعث می شود همه اعضای تیم تمام تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت و قهرمانی انجام دهند. ما برای قهرمانی می جنگیم و تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم. البته این را هم بگویم که دوست دارم گل قهرمانی را خودم بزنم و خیلی هم لذت خواهد برد.

زندگی در تهران چگونه است؟

تهران زیبا و مدرن است. ایرانی ها دوستانه هستند و هر جا مرا ببینند به من احترام می گذارند. ایرانی ها جذاب هستند و البته عاشق فوتبال هستند. وقت زیادی برای بازدید نداشتم اما از زندگی در تهران لذت می برم و خوشحالم که اینجا هستم.

قبل از آمدن به ایران کدام بازیکن ایرانی را می شناختید؟

علی علیپور و مهدی طارمی را به عنوان فوتبالیست های ایرانی می شناختم. من آنها را از زمانی که در لیگ پرتغال بودند می شناسم و بازی هر دوی آنها را دیدم. الان من همبازی علی هستم و طارمی الان در اینتر است و او در پرسپولیس بود. می دانم که او بازیکن بزرگی است و حضور در اینتر نشان می دهد که او کیفیت زیادی دارد.

مدل فوتبال شما چه کسی بود؟

من زلاتان را خیلی دوست دارم و شخصیت او برایم جالب است. او قدرت بدنی بالایی دارد و با ذهنی بسیار قوی در زمین ظاهر می شود. تیری آنری و رونالدوی برزیلی را هم دوست دارم. باید بگویم رونالدو اصلی بهترین مهاجمی است که دیدم و الگوی اصلی من بود. بعد از تماشای فیلم بازی های رونالدو نازاریو در جام جهانی 1998 تصمیم گرفتم فوتبالیست شوم و فوتبال او را خیلی دوست داشتم.

دو بازی با تیم ملی پرتغال انجام دادی، چرا ناگهان تصمیم گرفتی برای آنگولا بازی کنی؟

بله، من این فرصت را داشتم که در تیم ملی پرتغال بازی کنم و با ستاره های زیادی همبازی شوم. بازی در کنار ستاره هایی مانند رونالدو و فرناندز سرگرم کننده است، اما در نهایت تصمیم گرفتم به آنگولا کمک کنم. برونو فرناندز بهترین و نزدیکترین دوست و هم اتاقی من در تیم ملی پرتغال بود و ما هنوز رابطه دوستانه و نزدیکی را حفظ می کنیم. با این حال، توانستم برای آنگولا بازی کنم. من آنگولا را دوست دارم و به همین دلیل تصمیم گرفتم در این تیم بازی کنم.

آیا در این مدت توانستید فارسی یاد بگیرید؟

من فقط چند کلمه یاد گرفتم و نمی توانم صحبت کنم. این زبان دشوار است و یادگیری کلمات بیشتر زمان می برد.

رابطه ات با هم تیمی هایت در پرسپولیس چگونه است؟

من با همه بازیکنان رابطه خوبی دارم و آنها از من استقبال خوبی کردند. من با برخی رابطه نزدیک تری دارم و زمان بیشتری را با هم می گذرانیم. الکسی گندوز، فرشاد فرجی، ایوب آلمود، حسین کنعانی، سروش رفیعی و کاپیتان عالیشاه بهترین دوستان من در پرسپولیس هستند و همیشه به من کمک می کنند که احساس تنهایی نکنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.