افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

چی بپزم که نیازی به گوشت یا مرغ نداشته باشه؟

  • کد خبر : 379114
چی بپزم که نیازی به گوشت یا مرغ نداشته باشه؟

در این قسمت قصد داریم غذاهای بدون گوشت را در دسته بندی ویژه به شما کاربران عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی غذای مورد علاقه خود را برای سلامتی خود انتخاب کنید. در هر بخش به راحتی می توانید طرز تهیه هر غذا را با یک کلیک مشاهده کنید. غذاهای نونی بدون گوشت غذاهای […]

در این قسمت قصد داریم غذاهای بدون گوشت را در دسته بندی ویژه به شما کاربران عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی غذای مورد علاقه خود را برای سلامتی خود انتخاب کنید. در هر بخش به راحتی می توانید طرز تهیه هر غذا را با یک کلیک مشاهده کنید.

غذاهای نونی بدون گوشت

غذاهای نونی از مهم ترین غذاها در رژیم غذایی ایرانیان محسوب می شوند. در این قسمت از نمانک به ارائه چند غذای نونی بدون گوشت می پردازیم.

فلافل اهواز

فلافل یکی از ارزان ترین و محبوب ترین غذاها در نقاط مختلف جهان است. فلافل در کشور ما طرفداران زیادی دارد و در جنوب کشور مخصوصاً در آبادان و اهواز به روشی بسیار خاص درست می شود و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مسافران زیادی برای تجربه طعم آن به این منطقه سفر می کنند. این غذاهای خوشمزه فلافل ها برای تهیه فلافل از موادی مانند نخود، سیر، پیاز، جعفری، تخم گشنیز و … استفاده می شود.

سمبوسه خانگی

سمبوسه یکی از غذاهای سریع و لذیذ به شمار می رود که ریشه آن به آبادان می رسد و در شهرها و مناطق جنوبی ایران رایج است. سمبوسه را در اکثر بازارها می توانید ببینید چون فست فود محسوب می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه به موادی مانند سیب زمینی، پیاز، روغن، نان لواش، زردچوبه، جعفری و … نیاز دارید.

سمبوسه خانگی

کشک کدو تنبل

یکی از غذاهای کرمانی که کالری کمتری دارد و به دلیل داشتن کشک سرشار از کلسیم است، کشک کدو حلوایی نام دارد. کشک کدو یکی از گزینه های بدون گوشت است که طعم بسیار متفاوت و منحصر به فردی دارد. فیله گوجه فرنگی، کدو سبز، پیاز تند، پودر گردو، کشک، سیر تند، نعناع تند و… از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه است.

کشک کدو حلوایی

جوش سر در اصفهان

کلم جوش یکی از غذاهای قدیمی است که در اکثر شهرهای ایران تهیه می شود و از معروف ترین آن ها می توان به کله جوش قزوینی، کله جوش اصفهانی و کله جوش ترکی اشاره کرد. در این مطلب نمناک شما کاربران عزیز را با کله جوش اصفهانی آشنا می کنیم. این غذا یکی از غذاهای بدون گوشت محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال غذای بدون گوشت هستید، با خیال راحت این غذا را با استفاده از موادی مانند کشک، مغزها، پیاز، زردچوبه و … تهیه کنید.

جوش سر در اصفهان

یتیم بوشهر

یکی از غذاهای سنتی بوشهری که بدون گوشت تهیه می شود یتیمک نام دارد. جالب است بدانید در اقصی نقاط کشور کودکان بی سرپرست به نام یتیمچه شناخته می شوند. این غذا در گروه غذاهای رژیمی و سالم قرار می گیرد و به دلیل استفاده از حبوبات و آب فوک هندی دارای پروتئین بالایی می باشد. بادمجان، پیاز، لوبیا چشم بلبلی، نمک، روغن و غیره. از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه هستند.

یتیم بوشهر

خورش بدون گوشت

اگر علاقه مند به پخت خورش های بدون گوشت هستید، پیشنهاد می کنیم در این قسمت از نمناک با ما همراه باشید تا با برخی از این خورش ها آشنا شوید.

خورش سبزی ترش گیلان

یکی دیگر از غذاهای بدون گوشت که در منطقه گیلان طرفداران زیادی دارد تره ترش است. این غذای خوشمزه معمولا با برنج یا ماهی کولی سرخ شده سرو می شود. از جمله موادی که در تهیه این غذای خوشمزه استفاده می شود می توان به اسفناج تازه، سبزیجات، روغن، تخم مرغ، سیر، برنج خام، پیاز سرخ شده و … اشاره کرد. برای تهیه این غذا حدود 30 دقیقه زمان لازم است.

خورش اسیدی تر است.

سیرابیج گیلان

سیرابیج یکی از غذاهای ساده و بدون گوشت گیلانی است که بسیار سریع تهیه می شود و بسیار متمایز و خوشمزه است. جالب است بدانید که در این غذا می توانید رنگ بی نظیری را مشاهده کنید. در تهیه این غذای خوشمزه و خوش رنگ از زردچوبه، برگ سیر تازه، روغن، تخم مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک استفاده می شود. سیرابیج با برنج سرو می شود.

طرز تهیه این غذای فوری گیلانی بدون گوشت ساده است. به این ترتیب برگ های سیر را بعد از شستن و خردکردن در تابه روی حرارت ملایم تفت دهید. برگ های سیر را نباید سرخ کرد، سپس این گونه ادویه ها را به برگ سیر اضافه کنید و سرخ کنید. در انتها تخم مرغ ها را یکی پس از دیگری به محتویات تابه اضافه کنید و وقتی کاملا پخته شد میل کنید.

خورش سبزی بدون گوشت

شاید به فکر طبخ سبزی قورمه بدون گوشت نباشید، اما باید بدانید که همیشه سبزی قورمه را با گوشت و مواد تهیه و طبخ نکنید. افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند با غذاهایی که در این قسمت ارائه می دهیم سازگاری بیشتری خواهند داشت. قورمه سبزی بدون گوشت یکی دیگر از غذاهایی است که بدون استفاده از گوشت تهیه می شود و در تهیه آن از موادی مانند قورمه سبزی، لوبیا چیتی، آبلیمو، لیمو امانی، پیاز، زعفران و… استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم حتما طعم این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

خورش سبزی

حبوبات قطاق گیلان

باقالی قطاق یکی از معروف ترین غذاهای منطقه شمال است که مربوط به استان گیلان است. این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه گیاهخواران است زیرا بدون استفاده از گوشت تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه از موادی مانند تخم مرغ، شوید، کره یا روغن زیتون، سیر، زردچوبه و … استفاده می شود. اگر سفری به این منطقه دارید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده طعم متفاوت و بی نظیر این غذا را امتحان کنید.

لوبیا قطاق

خورش چرخ کرده با قارچ

همانطور که می دانید قیسی یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی محسوب می شود و در هر منطقه به روشی خاص تهیه می شود. گوشت چرخ کرده با قارچ یکی از انواع خورش قیمه است که بدون استفاده از گوشت تهیه و پخته می شود. از جمله مواد این غذا پیاز، قارچ، آبگوشت، لپه، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی و … است.

خورش قیسی

غذای برنج بدون گوشت و چند غذای برنجی بدون گوشت

با ما همراه باشید تا منتخبی از غذاهای برنجی که بدون استفاده از گوشت تهیه می شوند را در این قسمت از نمانک کشف کنیم. این غذاها مناسب ترین گزینه برای کسانی است که به غذاهای بدون گوشت علاقه دارند.

اوایل

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که طعم بی نظیری دارد دمپختک نام دارد. ماده اصلی پیراشکی برنج است. این غذا قدمتی طولانی دارد و از قدیم الایام پای ثابت سفره های ایرانی بوده است. برای تهیه این غذای خوشمزه از موادی مانند برنج، پیاز، لوبیا زرد، کره، زردچوبه استفاده می شود.

غذای دمپختک

باقالی پلو شیرازی

لوبیا پلو شیرازی یکی از غذاهای مقوی و لذیذ به شمار می رود که در آن از گوشت استفاده نمی شود و در عین حال طعم بسیار مطبوعی دارد. برای تهیه لوبیا پلو خوشمزه شیرازی به موادی مانند برنج، شوید تازه، لوبیا چشم بلبلی، زعفران دم کرده و … نیاز دارید. برای طعم بهتر این غذا می توانید از روغن کرمانشاهی استفاده کنید.

    باقالی پلو شیرازی

شیر برنج

یکی از ساده ترین غذاها با دستور پخت بسیار مقرون به صرفه و راحت شیر ​​برنج است. این غذای خوشمزه مفیدترین و مناسب ترین گزینه برای کودکان است، البته محدودیت سنی برای این غذا وجود ندارد زیرا همه افراد در سنین مختلف به این غذای فوق مغذی علاقه مند هستند. برای تهیه شیر برنج خوشمزه به موادی مانند برنج، شیر و گلاب نیاز دارید.

شیر برنج

کولا گوجه فرنگی

غذایی که با مواد بسیار ساده و در دسترس تهیه می شود دمی گاتهام نام دارد که در کمترین زمان ممکن و با صرفه ترین مواد پخته می شود. این غذا به دلیل سادگی و راحتی بسیار محبوب است. از مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز، کره، کره و … اشاره کرد.

ظرف دم گوجه فرنگی

غذای بدون گوشت با سیب زمینی

در قسمت آخر این مطلب غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که بدون استفاده از گوشت و با ترکیب سیب زمینی تهیه و طبخ می شوند و گزینه های مناسبی برای سفره های رنگارنگ شما محسوب می شوند.

املت سیب زمینی اسپانیایی

املت اسپانیایی یکی از خوشمزه ترین غذاهای بدون گوشت است که به راحتی تهیه می شود و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، البته ناگفته نماند که املت اسپانیایی یکی از معروف ترین آنهاست. اگر قصد تهیه و پخت این املت را دارید به موادی مانند سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، تخم مرغ، ادویه خشک و … نیاز دارید.

املت سیب زمینی اسپانیایی

دو عدد پیاز آلو شیراز

خوراکی به نام دوپیازه آلو شیراز یکی از غذاهای محلی و سنتی شیراز محسوب می شود و با موادی مانند سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، ادویه و پیاز تند تهیه می شود. این غذای بی نظیر یکی از غذاهای بدون گوشت است و بسیار متفاوت و خوشمزه است. جالب است بدانید که اگرچه نام آلو در نام این غذا به کار رفته است، اما در ترکیبات آن نام آلو ذکر نشده است.

برای پخت این غذای ساده و مقرون به صرفه کافیست ۲ عدد سیب زمینی را بجوشانید و پس از پخته شدن پوست آن را جدا کرده و سپس مکعبی کنید. بعد از این مرحله ۲ عدد پیاز ناگینی خرد شده را خوب تفت دهید و زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس پاستا را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی پاستا از بین برود.

حالا سیب زمینی ها را به همراه نمک و فلفل سیاه به محتویات تابه اضافه کنید و 10 دقیقه تفت دهید تا یکدست و رنگارنگ شوند. غذای شما آماده است، می توانید مقداری جعفری اضافه کنید و به عنوان غذای نونی میل کنید.

سیب زمینی با پنیر گودا

یکی از دستور العمل های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در لیست غذاهای بدون گوشت، سیب زمینی با پنیر گودا است که با کمی خلاقیت و حوصله می توانید ساده ترین مواد مانند سیب زمینی، پنیر گودا، پیازچه و سوسیس فلفلی را به همان روش تهیه کنید. آشپزخانه خیس طرز ترکیب و تهیه این غذای جدید با سیب زمینی را به عنوان ناهار یا شام خانوادگی به شما آموزش داده ایم.

سیب زمینی با پنیر گودا

گنوکی سیب زمینی با ریکوتا و مارینارا

یک غذای ایتالیایی که بسیار خوش طعم و لذیذ است، gnocchi سیب زمینی با ریکوتا و مارینارا نام دارد. جالب است بدانید زمان پخت و انتظار این غذای بسیار خاص تنها پنج دقیقه است و بسیار سریعتر از آنچه فکر می کنید آماده می شود. سس مارینارا، پنیر ریکوتا، گنوکی سیب زمینی و پنیر پارمزان از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای بی نظیر است.

گنوکی سیب زمینی

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یک غذای بسیار راحت و سریع است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود. پخت این غذای خوشمزه حدود 30 دقیقه زمان می برد. سیب زمینی، شیر، روغن زیتون، نمک و فلفل تهیه می شود، البته ناگفته نماند که طبق ذائقه و میل افراد این سکه را می توان با خامه یا کره درست کرد.

پوره سیب زمینی

سیب زمینی با سیر و رزماری

یکی از غذاهای خوشمزه ای که بدون استفاده از گوشت طبخ می شود و طرفداران بی شماری دارد سیب زمینی، سیر و رزماری است. این غذا یکی از ایده آل ترین گزینه ها و البته جذاب ترین مکمل غذاهای گوشتی و مرغی به حساب می آید. برای تهیه این غذای خوشمزه به موادی مانند روغن زیتون، رزماری، سیر، سیب زمینی و … نیاز دارید.

سیب زمینی با سیر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.