افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

چین پیشگام در کاهش انتشار گاز متان است برنامه های اجرایی اعلام شد.

  • کد خبر : 127738
چین پیشگام در کاهش انتشار گاز متان است برنامه های اجرایی اعلام شد.

به گفته بازار، چین برنامه خود را برای رسیدگی به انتشار گاز متان در پایان نشست چهار روزه آب و هوایی بین مقامات چینی و ایالات متحده منتشر کرد و متعهد شد تا سال 2025 سیستم های نظارت و کنترل نشت متان خود را به طور موثر بهبود بخشد و آنها را در لیست قرار […]

به گفته بازار، چین برنامه خود را برای رسیدگی به انتشار گاز متان در پایان نشست چهار روزه آب و هوایی بین مقامات چینی و ایالات متحده منتشر کرد و متعهد شد تا سال 2025 سیستم های نظارت و کنترل نشت متان خود را به طور موثر بهبود بخشد و آنها را در لیست قرار دهد. محدودیت های تعیین شده این دوره از سال 2026 تا 2030 به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

ذکر این نکته ضروری است که در این طرح اهداف تعریف شده ای برای کاهش انتشار گاز متان مشخص نشده است و تنها اهدافی برای استفاده مجدد از آن به عنوان سوخت تعیین شده است. برخی تحلیلگران این طرح را مبهم و ناامیدکننده خواندند، اما راه را برای همکاری دو کشور چین و آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی پیش از جام بیست و هشتم هموار کرد.

چین با تولید و انتشار بیش از 14 درصد از گازهای گلخانه ای جهان، بزرگترین تولید کننده متان است.

بر اساس طرح منتشر شده توسط وزارت محیط زیست چین، این کشور همچنین تلاش خواهد کرد تا از شعله ور شدن در میادین نفت و گاز جلوگیری کند و همچنین نشت متان در معادن زغال سنگ را تا زمان بسته شدن معادن برطرف کند. چین همچنین متعهد شد که کنترل متان را در بخش کشاورزی ترویج کند و کنترل نشت متان از بخش زباله را تقویت کند.

سلطان الجابر، رئیس اجلاس اقلیم COP 28 در بیانیه ای از اقدام چین به عنوان گامی اساسی برای اقدام جهانی آب و هوا استقبال کرد، اما این طرح با استقبال چندانی از سوی تحلیلگران مواجه نشد.

پس از دو سال انتظار برای اعلام این طرح، پس از تعهد چین به همکاری با آمریکا برای کنترل و کاهش انتشار گاز متان در چارچوب بیست و ششمین اجلاس جام در گلاسکو، تحلیل این طرح نشان می دهد که نتیجه مورد انتظار نخواهد بود. از راه حل های شما حاصل شود

به گفته تحلیلگران صنعت کربن در موسسه Refinitiv که داده‌های بازار مالی جهانی را تجزیه و تحلیل و ارائه می‌کند، اهداف این طرح بسیار مبهم است و عمدتاً حاوی متن توصیفی است و هدف خاصی برای کاهش انتشار متان وجود ندارد.

مبارزه با انتشار گاز متان به عنوان یک راه کلیدی برای کنترل تغییرات اقلیمی در کوتاه مدت شناخته شده است، زیرا پتانسیل گرمایش آن در یک دوره 20 ساله 84 برابر بیشتر از دی اکسید کربن است و همچنین در مدت کمی از جو زمین ناپدید می شود. سال ها. در حالی که دی اکسید کربن می تواند تا 1000 سال دوام بیاورد، نمک در جو زمین باقی می ماند.

این ارقام به این معنی است که کاهش انتشار متان می تواند تأثیر سریعی بر کاهش گرمایش جهانی داشته باشد.

در حالی که طرح جدید چین اهداف کاهش متان را در نظر نمی گیرد، جذب و استفاده بیشتر از این گازهای گلخانه ای را به عنوان سوخت در نظر گرفته است، به طوری که تا سال 2025 از 6 میلیارد متر مکعب متان آزاد شده از معادن زغال سنگ استفاده خواهد کرد. و تا سال 2030، در چارچوب سطح پیشرفته همکاری بین المللی، انتشار گاز متان را از میادین نفتی خود جمع آوری خواهد کرد.

اگرچه چین به طرح تعهد جهانی متان (GMP) معرفی شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا و امضای بیش از 150 کشور برای کاهش 30 درصدی تولید متان تا سال 2030 نپیوسته است، برنامه های کاهش انتشار متان در چین بخش مهمی از مذاکرات با ایالات متحده برای یافتن زمینه مشترک پیش از جام 28 ساله، در حالی که ژنهوا ژی، فرستاده ویژه چین در منطقه، این هفته با جان کری همتای آمریکایی خود در کالیفرنیا ملاقات کرد.

لی شو، مدیر جدید مرکز آب و هوای چین در مجمع آسیایی گفت: انتشار طرح کاهش متان چین به طور بالقوه راه را برای بیانیه مشترک دو تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه ای جهان در هفته های آینده هموار می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.