افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

چین نیز به مسابقات ماهواره ای پیوست

  • کد خبر : 165507
چین نیز به مسابقات ماهواره ای پیوست

پایگاه صنعتی G60 Starlink یک کارخانه تولیدی است که توسط شهرداری شانگهای پشتیبانی می شود و به تازگی تولید ماهواره های تجاری را آغاز کرده است. این کارخانه بخشی از تلاش های گسترده چین برای گسترش حضور خود در بازار تجاری ماهواره است. این بازار یک منطقه حیاتی در نوآوری های تکنولوژیکی و رقابت بین […]

پایگاه صنعتی G60 Starlink یک کارخانه تولیدی است که توسط شهرداری شانگهای پشتیبانی می شود و به تازگی تولید ماهواره های تجاری را آغاز کرده است. این کارخانه بخشی از تلاش های گسترده چین برای گسترش حضور خود در بازار تجاری ماهواره است. این بازار یک منطقه حیاتی در نوآوری های تکنولوژیکی و رقابت بین المللی است.

کارخانه G60 استارلینک قصد دارد تا سال 2027 حضور خود را به عنوان یک زنجیره صنعتی جهانی در این بازار رقابتی تثبیت کند و اولین قدم تولید حداقل 108 ماهواره در سال 2024 خواهد بود. این کارخانه زمان ساخت هر ماهواره را از چند ماه به تنها یک ماهواره کاهش می دهد. یک روز و نیم و ظرفیت تولید آن به طور کلی 300 ماهواره در سال است.

تلاش دولت چین برای تثبیت حضور این کشور در بازار تجاری ماهواره، اقدامی راهبردی است و اهمیت این حوزه فناوری را در اقتصاد جهانی نشان می دهد.

مسابقه فضایی چین با اسپیس ایکس
با تمام این اوصاف باید گفت که میزان تولید چین همچنان کمتر از اسپیس ایکس است. اسپیس ایکس روزانه شش ماهواره Starlink تولید می کند. این شکاف نشان از رقابت پذیری این بخش دارد. چین هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند با بازیگران تثبیت شده در بازار تجاری ماهواره ای برسد.

هدف دولت چین همخوانی با برنامه Starlink ایلان ماسک و در صورت امکان پیشی گرفتن از آن است. علاوه بر برنامه بلندپروازانه G60، پروژه شبکه دولت چین گوو وانگ نیز عزم رهبران این کشور را برای راه اندازی یک مسابقه فضایی با اسپیس ایکس نشان می دهد.

برنامه G60 در سال 2016 شروع به کار کرد. اما این حمایت دولت شانگهای و قابلیت های تولید پیشرفته منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه بود که این برنامه را تسریع کرد.

پیش بینی می شود حوزه ارتباطات هوافضا تا سال 2025 رشد قابل توجهی داشته باشد. به این ترتیب، تلاش دولت چین نه تنها یک تلاش فناورانه، بلکه یک حرکت استراتژیک در اقتصاد جهانی است. سیستم فوق العاده ماهواره ای اینترنتی G60 تنها یک گام در بازار ماهواره های تجاری نیست، بلکه یک جزء حیاتی در یک زنجیره صنعتی بزرگ است. بخش‌هایی از این زنجیره شامل خدمات داده، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است که برای پردازش داده‌های عظیم اینترنت ماهواره‌ای ضروری است.

این تلاش ها اهمیت خدمات اینترنت ماهواره ای و رقابت شدید جهانی در این بازار نوظهور را برجسته می کند. با ورود چین به این بازار، خواهیم دید که چگونه مسابقه فضایی چین با اسپیس ایکس و سایر شرکت های فضایی تجاری آینده اینترنت و فناوری را رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.