افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

چین در حال حاضر مشکلات اقتصادی خاص خود را دارد

  • کد خبر : 130626
چین در حال حاضر مشکلات اقتصادی خاص خود را دارد

تهران (بازار) – پروفسور فرانک ان. فون هیپل، معاون سابق مدیر امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید، معتقد است که شی هنوز فکر می کند (و امیدوار است) که ایالات متحده یک قدرت رو به زوال است، اما چین اقتصاد خود را دارد. مشکلات در حال حاضر و تصمیم گیری متمرکز در […]

تهران (بازار) – پروفسور فرانک ان. فون هیپل، معاون سابق مدیر امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید، معتقد است که شی هنوز فکر می کند (و امیدوار است) که ایالات متحده یک قدرت رو به زوال است، اما چین اقتصاد خود را دارد. مشکلات در حال حاضر و تصمیم گیری متمرکز در آنجا به خوبی کار نمی کند، در حالی که دموکراسی در ایالات متحده به خوبی کار نمی کند. بعدا بیشتر خواهیم دانست.

پروفسور فرانک فون هیپل به خبرگزاری بازار گفت: «این امکان وجود دارد که ایالات متحده و چین بر سر تایوان وارد جنگ شوند.

متن مصاحبه بازار با پروفسور فرانک ان.فون هیپل در زیر آمده است.

پرسش: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، دیدار کرد. اهمیت این جلسه چه بود؟

به: مقامات چینی بیش از یک سال از زمانی که پلوسی، رهبر پیشین اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان بازدید کرده بود، از گفتگو با همتایان آمریکایی خود خودداری کرده بودند.

س: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این نشست اعلام کرد: با رئیس جمهور چین با رئیس جمهور چین بر سر گسترش همکاری ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روابط نظامی و اطلاعات مصنوعی به توافق رسیدیم. اهمیت همکاری در زمینه هوش مصنوعی برای دو کشور چیست؟

به: فکر می‌کنم موضوع احتمالاً مربوط به عدم تصمیم‌گیری هوش مصنوعی در طول جنگ بود. نمی دانم در آن بحث تا کجا پیش رفتند.

س: یک مقام ارشد آمریکایی با استناد به سخنان شی جین پینگ با بایدن گفت که چین ترجیح می دهد از طریق راه های مسالمت آمیز به “اتحاد مجدد” با تایوان دست یابد، اما در شرایط خاص می توانیم از زور نیز استفاده کنیم. ارزیابی شما از سخنان شی در مورد تایوان چیست؟ آیا فکر می کنید بحران تایوان دو کشور را به جنگ سوق خواهد داد؟

به: آمریکا و چین ممکن است بر سر تایوان وارد جنگ شوند. من فکر می کنم این جلسه حداقل به طور موقت این خطر را کاهش می دهد.

س: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیش از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین گفت: بایدن معتقد است هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رو در رو برای مدیریت روابط پیچیده بین این دو وجود ندارد. کشورها. ما پیش بینی می کنیم که رهبران درباره برخی از اساسی ترین عناصر روابط دوجانبه بین ایالات متحده و چین، از جمله اهمیت مستمر تقویت خطوط باز ارتباط و مدیریت مسئولانه رقابت به گونه ای که منجر به درگیری نشود، بحث کنند. نظر شما در مورد این نظرات چیست؟

به: من با آنها موافقم.

س: رئیس جمهور چین در دیدار با بایدن گفت: این سیاره می تواند میزبان چین و ایالات متحده (همزمان) باشد. برخی معتقدند این بیانیه نشان می دهد که بر خلاف برخی نظرها، پکن به دنبال افول و سقوط آمریکا نبوده و نیست. ارزیابی شما چیست؟

به: من فکر می کنم شی هنوز فکر می کند (و امیدوار است) که ایالات متحده یک قدرت رو به زوال است، اما چین در حال حاضر مشکلات اقتصادی خود را دارد و تصمیم گیری متمرکز در آنجا به خوبی کار نمی کند، در حالی که دموکراسی به خوبی کار نمی کند. ایالات متحده. بعدا بیشتر خواهیم دانست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.