افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

چین باید از “طرح ایجاد اتحادیه ضد تحریم” حمایت کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 410409
چین باید از “طرح ایجاد اتحادیه ضد تحریم” حمایت کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتر، زونگ می تواندحضور سفیر جدید جمهوری خلق چین در تهران در شورای اسلامی به همراه منوچهر متکی رئیس شورا نکات ایران در IPU دیدار و گفتگو کرد. متکی در این دیدار روابط ایران و چین را ریشه‌دار، عمیق و تاریخی توصیف کرد و با اشاره به تجربیات شخصی خود در […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتر، زونگ می تواندحضور سفیر جدید جمهوری خلق چین در تهران در شورای اسلامی به همراه منوچهر متکی رئیس شورا نکات ایران در IPU دیدار و گفتگو کرد.

متکی در این دیدار روابط ایران و چین را ریشه‌دار، عمیق و تاریخی توصیف کرد و با اشاره به تجربیات شخصی خود در مجلس و وزارت امور خارجه بر لزوم اجرای توافق‌های دو کشور تاکید کرد.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه توسعه دیپلماسی پارلمانی در روابط دوجانبه و چندجانبه در آینده نزدیک با ابتکار نشست گروهی از کارشناسان با سفرای جمهوری اسلامی ایران کشورهای همسو، راه را برای همکاری بین پارلمانی با جمهوری خلق چین هموار خواهند کرد و سایر شرکا راهبردی در این زمینه تهیه خواهند کرد.

رئیس شوراهای بین المللی نکات ایران ضمن قدردانی از مواضع هیأت پارلمانی چین در حمایت از قطعنامه اضطراری حمایت از مردم مظلوم و قدرتمند فلسطین و لبنان، گفت: انتظار می رود دولت با یکجانبه گرایی آمریکا و دفاع از فلسطین و لبنان مخالفت کند. شورای امنیت

وی ابراز امیدواری کرد که چین از طرح ایجاد اتحادیه ضد تحریم حمایت کند.

لزوم همفکری و همسویی دو هیئت پارلمانی ایران و چین در نشست COP

در ادامه سومیا رفیعی نماینده مردم تهران با اشاره به تاریخچه تاریخی و کهن مجلس و دیپلماسی پارلمانی ایران در کشورمان به بررسی مسائل زیست محیطی و رویدادهای مشترک در حوزه محیط زیست با چین پرداخت.

رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اهمیت بخش ابریشم در صنایع کشاورزی برای دو کشور گفت: در روزهای آینده در شهر آذربایجان در شهر باکو برگزار می شود. و چین از نظر نتیجه و دستاورد این نشست بسیار مهم است.

سفیر چین در تهران: دیپلماسی پارلمانی گامی مهم در راستای اجرای توافقات دو کشور است

زونگ پی وو سفیر جمهوری خلق چین در ایران نیز با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه ماند. ترمزگفت: اشتراکات دو کشور از جمله تاریخ و تمدن درخشان چندین هزار ساله روابط فیمابین پس از برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین دو کشور همواره رو به رشد بوده و روند صعودی و مثبتی دارد.

وی افزود: دیدارهای دوجانبه در قالب دیپلماسی پارلمانی و رسمی می تواند گام مهمی در راستای اجرای توافقات دو کشور باشد.

زونگ پی وو همچنین از تمایل کشورش برای همکاری در زمینه های کشاورزی، محیط زیست، تجارت و گردشگری با کشورمان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 50 هزار ویزا برای سفر ایرانیان به چین صادر شود که نشانه خوبی نیست. برای احزاب

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.