افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

چین از نظر هوش مصنوعی 6 ماه از آمریکا عقب است

  • کد خبر : 360415
چین از نظر هوش مصنوعی 6 ماه از آمریکا عقب است

به گزارش بازار، کی فو لی، رئیس سابق گوگل چین گفت که مدل‌های هوش مصنوعی چینی حدود شش ماه از مدل‌های مورد استفاده در ایالات متحده عقب‌تر هستند و به زودی می‌توانند از نظر پذیرش از آنها پیشی بگیرند. به گزارش CNBC، لی در انجمن سهام خصوصی AVCJ چین توضیح داد که مدل های کمتر […]

به گزارش بازار، کی فو لی، رئیس سابق گوگل چین گفت که مدل‌های هوش مصنوعی چینی حدود شش ماه از مدل‌های مورد استفاده در ایالات متحده عقب‌تر هستند و به زودی می‌توانند از نظر پذیرش از آنها پیشی بگیرند.

به گزارش CNBC، لی در انجمن سهام خصوصی AVCJ چین توضیح داد که مدل های کمتر پیشرفته چینی حدود 15 ماه از همتایان آمریکایی خود عقب هستند، اما مدل های زبان بزرگ (LLM) مورد استفاده شرکت های چینی 6 تا 9 ماه از نسخه های آمریکایی عقب هستند . . دارند

چین پیشرو در کاربردهای هوش مصنوعی خواهد بود

لی، بنیانگذار استارت آپ 01.AI و شرکت سرمایه گذاری Sinovation Ventures، می گوید که برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در چین به زودی می توانند از همتایان آمریکایی خود پیشی بگیرند. وی همچنین اشاره کرد که هزینه آموزش مدل های هوش مصنوعی در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیر سابق گوگل می گوید:

من پیش‌بینی می‌کنم که تا اوایل سال آینده اپلیکیشن‌ها در چین بسیار سریع‌تر از ایالات متحده مستقر شوند.

با این حال، وی توضیح داد که هنوز مشخص نیست که این درخواست ها توسط شرکت های کوچک یا بزرگ انجام می شود. لی همچنین ادامه داد که ارائه قابلیت‌های آماده هوش مصنوعی به عنوان یک «برنامه فوق‌العاده» احتمالاً در 5 تا 8 سال آینده رخ خواهد داد.

لی همچنین معتقد بود که فناوری هوش مصنوعی به دستگاه‌های کاملاً جدیدی نیاز دارد زیرا تلفن‌های هوشمند فعلی برای رفع نیازهای هوش مصنوعی کافی نیستند.

مانند ایالات متحده، بسیاری از شرکت های فناوری پیشرو در چین در چند وقت اخیر جذب بخش هوش مصنوعی شده اند. شرکت‌هایی مانند علی‌بابا و تنسنت تاکنون چندین نسخه از مدل‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و میلیاردها دلار در استارت‌آپ‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در سپتامبر سال گذشته، Tencent از مدل زبان بزرگ خود به نام Hunyuan، پاسخ غول فناوری چینی به چت ربات OpenAI ChatGPT رونمایی کرد. Hunyuan از آن زمان به کل اکوسیستم شرکت، از جمله بخش‌های رایانش ابری، بازاریابی و بازی اضافه شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.