افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

چگونه NFT را روی بیت کوین بسازیم؟ راهنمای کامل ساخت NFT Ordinals

  • کد خبر : 18205
چگونه NFT را روی بیت کوین بسازیم؟  راهنمای کامل ساخت NFT Ordinals

پروتکل Ordinals که در اوایل سال 2023 راه‌اندازی شد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اعداد ترتیبی کوچک‌ترین واحدهای بیت‌کوین، به نام ساتوشی، را در زنجیره بلوک شناسایی و شماره‌گذاری کنند. هر بیت کوین معادل 100.000.000 ساتوشی است و داده هایی مانند متن یا تصاویر را می توان به هر ساتوشی […]

پروتکل Ordinals که در اوایل سال 2023 راه‌اندازی شد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اعداد ترتیبی کوچک‌ترین واحدهای بیت‌کوین، به نام ساتوشی، را در زنجیره بلوک شناسایی و شماره‌گذاری کنند. هر بیت کوین معادل 100.000.000 ساتوشی است و داده هایی مانند متن یا تصاویر را می توان به هر ساتوشی اضافه کرد. این داده هایی که به ساتوشی ها اضافه می شوند، کتیبه یا داده های حکاکی نامیده می شوند. به این سازه ها ویژگی ها و هویت های خاصی داده می شود و در نهایت به یک توکن بی نظیر یا NFT تبدیل می شوند و به بلاک چین بیت کوین منتقل می شوند. در این مقاله از اسمارتک نیوز راهنمای کاملی از چگونه بیت کوین NFT بسازیم پیشنهاد می کنیم با نحوه کار پروتکل Ordinals آشنا شوید.

NFT Ordinals چگونه کار می کند؟

منبع: blockbuild.africa

نشانه منحصر به فرد معمولیZ از کتیبه (به معنای کتیبه یا مواد حکاکی شده) استفاده می کند. پروتکل Ordinals توسط کیسی رودرمور توسعه داده شد و نحوه کار کتیبه ها بر اساس نظریه Ordinal است. نظریه ترتیبی به ساتوشی ها هویت واحدی می دهد و آنها را معنادار، قابل ردیابی و انتقال می کند.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

پروتکل ترتیبی به هر ساتوشی یک عدد ترتیبی اختصاص می دهد. پس از تخصیص شماره، داده هایی مانند تصویر، متن و ویدئو را می توان با یک تراکنش بیت کوین روی ساتوشی حک کرد. پس از استخراج این تراکنش، داده های اچ شده بخشی از بلاک چین بیت کوین می شوند و می توانند در کیف پول های بیت کوین Ordinals و وب سایت های Ordinals مشاهده شوند.

چگونه یک NFT Ordinals درست کنیم؟

Ordinals NFT ها به تازگی راه اندازی شده اند و اکوسیستم آنها هنوز در حال توسعه است، بنابراین دسترسی به این توکن ها محدود است. در حال حاضر 2 راه برای ضرب یا وجود دارد ساخت NFT Ordinals وجود دارد:

روش اول این است که یک گره کامل بیت کوین راه اندازی و اجرا کنید کیف پول سفارش دهید در این نود سپس می توانید از کیف پول خود برای ایجاد NFT Ordinals با درج اطلاعات مورد نظر خود در ساتوشی استفاده کنید. این روش نیاز به دانش فنی دارد و بیشتر برای افرادی مناسب است که به تکنولوژی مسلط هستند و علاقه زیادی به توکن های غیر سنتی دارند.

راه دوم برای ایجاد NFT Ordinals استفاده از ابزار inscription بدون کد است. این روش راحت تر است و اگر به فرآیند ایجاد NFT اعتماد داشته باشید، مشکلی وجود نخواهد داشت. پلت فرم گاما یک ابزار بدون کد است که می توانید از آن برای ایجاد NFT های Ordinals استفاده کنید. استفاده از این ابزار برای کسانی که با بیت کوین آشنا هستند آسان است. اما ممکن است در برخی مراحل شما را گیج کند.

نحوه ساخت NFT Ordinals با گاما

نحوه ساخت NFT معمولی
منبع: cripnotocias.com

قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که بیت کوین کافی در کیف پول خود دارید (حداقل 50 دلار) برای پرداخت هزینه ثبت نام. کیف پولی که استفاده می کنید باید بتواند بیت کوین را به آدرس های Taproot ارسال کند. در این لینک، می توانید لیستی از کیف پول ها و خدماتی که از TapRoot پشتیبانی می کنند را مشاهده کنید. در این لیست باید به ستون Send to Bech32m توجه کنید (مراقب باشید این مورد را با Send to Bech32 اشتباه نگیرید). کلمه Yes در این ستون به این معنی است که کیف پول می تواند بیت کوین ها را به آدرس های Taproot ارسال کند. توجه داشته باشید که صرافی های بزرگی مانند کوین بیس و بایننس از تاپرووت پشتیبانی نمی کنند. هنگامی که بیت کوین کافی در کیف پول خود دارید، می توانید فرآیند ایجاد NFT Ordinals را شروع کنید. در ضمن به جز گاما میتونید استفاده کنید Ordinalsbot نیز استفاده کنید

راهنمای گام به گام ساخت NFT Ordinals با ابزار Gamma

به آدرسhttps://gamma.io/ordinals بروید و نوع نوشته (عکس یا متن) را انتخاب کنید.

انتخاب نوع کتیبه در گاما
منبع: Gamma.io

با استفاده از گزینه “File” فایل مورد نظر خود را از کامپیوتر انتخاب کنید یا متن مورد نظر خود را در کادر مشخص شده وارد کنید. یکی از نرخ های کارمزد تراکنش را بر اساس زمان انتظار ضریب NFT انتخاب کنید. به زمان های تخمینی تعیین شده بر اساس میزان کارمزد توجه کنید.

انتخاب نرخ کارمزد تراکنش برای ساخت NFT بیت کوین
منبع: Gamma.io

مرحله بعدی کمی مشکل است. در این مرحله باید آدرس بیت کوینی که NFT Ordinals به آن ارسال می شود را مشخص کنید. آدرس ارائه شده باید یک آدرس ریشه اصلی یا آدرس با Ordinals سازگار است.

مرحله انتخاب آدرس برای ساخت NFT ترتیبی
منبع: Gamma.io

در این مرحله بهتر از کیف پول گنجشک استفاده کنید. در این لینکدر اینجا یک راهنمای گام به گام برای راه اندازی کیف پول اسپارو برای NFT Ordinals آورده شده است. پس از تعیین آدرس کیف پول، آن را در قسمت «آدرس بیت کوین گیرنده» وب سایت گاما وارد کنید. مطمئن شوید که چهار حرف اول آدرس باید “bc1p” باشد. این پیشوند آدرس taproot را نشان می دهد.

با ارسال مبلغ درخواستی بیت کوین به آدرس تعیین شده، هزینه تراکنش ایجاد NFT معمولی را بپردازید. توجه داشته باشید که این آدرس نیز باید با پیشوند “bc1p” شروع شود. اگر با این مراحل و نحوه کنترل سکه ها آشنایی کافی ندارید، بهتر است هزینه تراکنش را از کیف پول دیگری (نه کیف پولی که NFT به آن ارسال می شود) پرداخت کنید. زیرا اگر مراقب نباشید، ممکن است به اشتباه ساتوشی های NFTed را به جای ساتوشی های معمولی به آدرس ارسال کنید. بعد از این مرحله باید منتظر بمانید. بر اساس هزینه انتخاب شده، تولید NFT تا چند روز طول می کشد. لینکی به شما داده می شود که از طریق آن می توانید وضعیت Peer Token خود را بررسی کنید. پس از دریافت NFT خود، می‌توانید توکن خود را بازخرید کنید پلت فرم Ordinals مشاهده کنید و لذت ببرید!

نتیجه

به روز رسانی TapRoot ظرفیت بلاک لایه پایه بیت کوین را با فشرده سازی اندازه تراکنش ها افزایش داد و امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را در شبکه بیت کوین فراهم کرد. این به‌روزرسانی، نوع تراکنش‌های ممکن در شبکه بیت‌کوین را تا حد زیادی گسترش داد و تراکنش‌های DeFi و NFT را به بیت‌کوین اضافه کرد. در فوریه 2023، Yuga Labs مجموعه جدید TwelveFold NFT را در شبکه بیت کوین راه اندازی کرد که به موفقیت NFT های بیت کوین کمک زیادی کرد. در مقاله فوق، نحوه ساخت بیت کوین NFT یا Ordinal NFTما به شما گام به گام آموزش دادیم. نظر شما در مورد توکن های بیت کوین بی نظیر چیست؟ آینده این ویژگی جدید چه خواهد بود؟ لطفا نظر خود را با ما در میان بگذارید.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-14 15:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.