افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

چگونه ژورنال نویسی اضطراب را کاهش می دهد؟ +7 تاثیر خاطره نویسی برای کاهش اضطراب

  • کد خبر : 410707
چگونه ژورنال نویسی اضطراب را کاهش می دهد؟ +7 تاثیر خاطره نویسی برای کاهش اضطراب

روزنامه نگاری راهی برای کاهش اضطراب است که نقش مهمی در کاهش ترس و استرس افراد دارد. به همین دلیل جای تعجب نیست که روانشناسان اتباع و خارجی ها را صدا می زنند.، آنها با نوشتن در مورد زندگی جاری و روزمره خود مسکن برای بسیاری از نگرانی های روحی و روانی پیدا می کنند. […]

روزنامه نگاری راهی برای کاهش اضطراب است که نقش مهمی در کاهش ترس و استرس افراد دارد. به همین دلیل جای تعجب نیست که روانشناسان اتباع و خارجی ها را صدا می زنند.، آنها با نوشتن در مورد زندگی جاری و روزمره خود مسکن برای بسیاری از نگرانی های روحی و روانی پیدا می کنند. باید دید این خاطره نویسی چگونه روح و روان ما را صیقل می دهد که در تحقیقات در زمینه علوم شناختی مورد توجه قرار گرفته است. خوب، برای یافتن پاسخ این سوال باید ببینیم که چگونه توانایی نوشتن خاطرات باعث فرار افکار مضطرب می شود.

خاطره نویسی راه حلی برای کاهش اضطراب است

تقریباً روش های بی شماری برای نوشتن یک مجله به یاد ماندنی و به یاد ماندنی وجود دارد. در واقع، نوشتن خاطرات احتمالاً بهترین مثال برای ضرب المثل “هر چه بخواهی از دست می دهی” است.، بگو!» این است که وقتی ژورنال نویسی راهی برای کاهش اضطراب می شود، دیگر مهم نیست، روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه، لحظه های شیرین و تلخ را یادداشت کنید تا در تاریخ ثبت شوند، فقط زمانی مهم است که به قول خودش باشد. امروزی ها: «سگ «سیاهی افسردگی» به سراغ شما آمد، قلم را بردارید و خاطره ای را طوری بنویسید که از دلتان بیرون بیاید و در دلتان بنشیند.

چگونه ژورنال نویسی اضطراب را کاهش می دهد؟

تکنیک های حفظ کردن

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه ممکن است نوشتن چند خط از روی هوس، ابروهای شما را باز کند و زمینه را برای پیشرفت شخصی شما دوباره فراهم کند، داشتن یک دفتر خاطرات در گام اول به شما کمک می کند تا رویدادهای روزانه، غم ها و مرور شادی ها و تجزیه و تحلیل را به شما کمک کند. تجربه های تلخ و شیرین روزمره به راحتی.

اکنون نگاهی عمیق به هفت مزیت ژورنال نویسی برای کاهش اضطراب خواهیم انداخت.

1. مدیریت اضطراب

وقتی اضطراب دارید، ذهن شما اغلب پر از افکار پراکنده است. نوشتن افکار و نگرانی های خود روی کاغذ به شما این امکان را می دهد که آنها را واضح تر ببینید و درک کنید. وقتی اضطراب خود را به طور ملموس بیان می کنید، مانند انتقال وزن ذهن خود به کاغذ است. این به کاهش فشار روانی ناشی از اضطراب کمک می کند. اگر این کار را نکنید در دام نشخوارهای ذهنی و کابوس های آزاردهنده خواهید افتاد.

2. استرس را کاهش دهید

نوشتن در یک مجله مانند یک دریچه آرامش است که استرس انباشته شده را در ذهن آزاد می کند. وقتی افکار و احساسات درونی خود را بیان می کنید، مانند این است که ذهن خود را به روی افکار جدید و مثبت باز کنید. این فرآیند ذهن شما را پاک می کند و به شما این امکان را می دهد که با نگرانی های روزمره به روشی بهتر و موثرتر کنار بیایید.

3. عوامل تعیین کننده را شناسایی کنید

داشتن یک دفتر خاطرات به شما کمک می کند بفهمید چه چیزی باعث اضطراب یا استرس شما می شود. با ثبت احساسات و رویدادهای روزانه خود، به تدریج الگوهای رفتاری خود را شناسایی خواهید کرد. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که هر بار که در موقعیت خاصی قرار می گیرید یا با شخص خاصی ملاقات می کنید، اضطراب شما افزایش می یابد. هنگامی که این محرک ها را شناسایی کردید، می توانید راه هایی برای جلوگیری یا مدیریت بهتر آنها پیدا کنید.

4. خودگویی مثبت

روزنامه نگاری فرصتی عالی برای مرور افکار منفی و جایگزینی آنها با افکار مثبت است. وقتی افکار منفی را روی کاغذ بیاورید و آنها را تحلیل کنید، متوجه می شوید که بسیاری از آنها ممکن است غیر واقعی یا اغراق آمیز باشند. این فرآیند به شما کمک می کند تا افکار خود را به چالش بکشید و افکار مثبت و منطقی را جایگزین آنها کنید. این یک راه موثر برای جلوگیری از قرار گرفتن در چرخه منفی گرایی و افزایش اعتماد به نفس است.

5. احساس کنترل و نظم ایجاد کنید.

روزنامه نگاری به شما کمک می کند نظم و کنترل بیشتری در زندگی خود ایجاد کنید. هنگامی که چیزها در ذهن شما نامرتب و پراکنده به نظر می رسند، نوشتن می تواند به شما کمک کند تا برنامه ریزی منظم تری برای حل مشکلات و دستیابی به اهداف داشته باشید. این به ویژه برای کسانی که احساس می کنند زندگی آنها از کنترل خارج شده است مفید است. وقتی می نویسید که چه چیزی باعث اضطراب شما می شود و چگونه می خواهید با آن کنار بیایید، طبیعتاً احساس می کنید که کنترل بیشتری بر موقعیت دارید.

6. بهبود خواب و آرامش.

داشتن دفتر خاطرات، به خصوص قبل از خواب، می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. وقتی ذهن خود را از نگرانی ها پاک کنید و افکار مزاحم را یادداشت کنید، آرامش بیشتری خواهید یافت. این به شما کمک می کند شب ها با ذهنی آرام تر به خواب بروید و روز بعد را با انرژی بیشتری شروع کنید.

7. ثبت پیشرفت شخصی

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های ژورنال‌نویسی این است که می‌توانید پیشرفت خود را در مدیریت اضطراب و استرس با مرور مطالب قبلی خود مشاهده کنید. ممکن است متوجه شوید که چگونه توانایی خود را برای مقابله با مشکلات در طول زمان بهبود بخشیده اید و چگونه نگرش شما نسبت به چیزها تغییر کرده است. این احساس موفقیت و پیشرفت می تواند به شما انگیزه دهد تا راه خود را ادامه دهید.

حال سوال این است که از کجا شروع کنیم.

چگونه خاطره بنویسیم؟

حفظ کردن و مدیریت استرس.

«سنگ بزرگ نشان نمی دهد!»، پس بهتر است از کوچک شروع کنید، ابتدا روزی 5 تا 15 دقیقه از خواسته ها و خواسته های خود بنویسید و تا جایی که می توانید همه چیز را روی کاغذ بیاورید. تا زمانی که حرفی برای گفتن ندارید از نوشتن دست نکشید.

حالا بیایید به پیشنهادات سهام برای نوشتن خاطرات برسیم.

1- حفظ را با نوشتن و خط کشی مداوم تمرین کنید

به خاطر بسپارید و برای مقابله با اضطراب برنامه ریزی کنید.

همانطور که در مورد روز خود می نویسید و در مورد نگرانی های خود صحبت می کنید، به گزینه هایی که در انتظار شما هستند فکر کنید. آیا می توانید کاری برای بهبود وضعیت انجام دهید؟ یا حداقل خودت را دلداری بده که روزهای بهتری خواهند آمد؟

از خود بپرسید که:

  • آیا واقعاً این اتفاق می افتد؟ مطمئنی؟
  • حالا اتفاق خیلی بدی افتاده، این آخر دنیاست؟
  • آیا راهی برای تبدیل شکست به پیروزی وجود دارد؟

فرض کنید امروز روزی است که با مشکلات زیادی مواجه شده اید و ذهنتان پر از نگرانی است. دفتر خود را بردارید و شروع به نوشتن کنید. به عنوان مثال:

«امروز فکر می‌کردم همه چیز از دستم خارج شده است، اما وقتی کمی بیشتر فکر کردم، متوجه شدم که شاید بتوانم روی برخی از مشکلات تمرکز کنم و حداقل آنها را مدیریت کنم. آیا واقعاً به همان اندازه که فکر می‌کنم مشکلی است؟

2- خاطرات خود را از منظر دیگری بگویید!

خاطره نویسی در روانشناسی.

برای هر یک از نگرانی‌ها و ترس‌های روزانه‌تان، حداقل یک راه‌حل را بنویسید که از زاویه جدیدی به مشکل نگاه می‌کند. یک شخصیت جدید از خود در دفتر خاطرات ایجاد کنید، حتی می توانید قهرمان جدید زندگی خود شوید. بلافاصله پس از توصیف ترس ها، در مورد مهارت هایی صحبت کنید که قادر به غلبه بر هر یک از این ترس ها هستند.

به عنوان مثال، اگر امروز با یک چالش کاری روبرو هستید و احساس می کنید همه چیز در حال خراب شدن است، می توانید از زاویه دیگری به آن نگاه کنید. به جای اینکه فقط در مورد مشکلات بنویسید، وانمود کنید که قهرمانی هستید که می‌خواهید مشکل را حل کنید. برای مثال تایپ کنید:

“امروز با مشکل بزرگی روبرو شدم، اما قهرمانی در درون من وجود دارد که همیشه حاضر است بر این چالش ها غلبه کند. این مانع قرار نیست من را شکست دهد، من راهی برای غلبه بر این وضعیت پیدا خواهم کرد.”

شاید بد نباشد هنگام نوشتن خاطرات خود خطاهای شناختی ذهن خود را بررسی کنید تا ببینید کجا اشتباه کرده اید و چه باورهای فکری را بیشتر در زندگی از دست داده اید؟

3- هنگام نوشتن خاطرات خود حیا را کنار بگذارید

به خاطر بسپارید و بر اضطراب غلبه کنید

از روزهای موفقی که گذرانده اید بنویسید. به یاد داشته باشید که ممکن است بتوانید بر مشکلات امروز غلبه کنید و مانند گذشته باشکوه از شر اضطراب خلاص شوید.

فرض کنید به زمانی در گذشته فکر می کنید که موفقیت بزرگی کسب کرده اید. حالا کارهایی را که در این مدت انجام دادید و باعث موفقیت شما شد را بنویسید. به عنوان مثال:

به یاد می‌آورم زمانی که یک پروژه مهم را برای اولین بار به پایان رساندم، به خودم ایمان داشتم و تمام تلاشم را انجام دادم. در آن زمان از مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان و سازماندهی استفاده می‌کردم. اکنون می‌دانم که اگر دوباره از آن مهارت‌ها استفاده کنم، می‌توانم بر مشکلات غلبه کنم. مشکلات امروز.”

4- یادداشت برداری را با برنامه ریزی ترکیب کنید

به خاطر بسپارید و برنامه ریزی کنید

بیایید تصور کنیم که “آنچه که قرار نبود اتفاق بیفتد!” الان میخوای چیکار کنی؟ در چنین شرایطی داشتن برنامه به شما کمک زیادی می کند. حالا قرار نیست یک چشم انداز بیست ساله برای زندگی خود تدوین کنید، فقط دانستن اینکه چه امکاناتی دارید و در مواقع اضطراری باید به چه منابعی مراجعه کنید برای غلبه بر بحران کافی است.

به عنوان مثال، اگر اضطراب زیادی در مورد آینده دارید، می توانید با نوشتن یک برنامه ساده آن را کاهش دهید. فرض کنید نگران از دست دادن شغل خود هستید. می توانید بنویسید:

اگر شغلم را از دست بدهم چه کنم؟ می توانم به مهارت هایی که دارم اعتماد کنم و شاید زمان آن رسیده که به سمت فرصت های جدید بروم. “من می توانم دوره های آنلاین جدید را بگذرانم و برای آمادگی بیشتر شبکه سازی کنم.”

5- هنگام نوشتن خاطرات عملی باشید

خاطره نویسی و عمل گرایی

حداقل یکی از راه حل هایی که در حال حاضر برای مقابله با ترس های مداوم به ذهن می رسد را در دفتر یادداشت خود بنویسید. به عنوان مثال:

  • از طریق ارتباط موثر با دیگران و شبکه سازی دایره دوستان خود را افزایش دهید و از دوستان جعلی خودداری کنید.
  • سعی کنید مهارت هایی را تقویت کنید که امروز و آینده در مبارزه با ترس ها و مشکلات، به جای اینکه سنگی جلوی پای شما شود، گرهی در کارتان باز کند.
  • تاب آوری و انعطاف پذیری عاطفی خود را با مدیریت بهینه استرس تا حد امکان افزایش دهید تا در برابر مشکلات بزرگ و بحران های بزرگ عقب نشینی نکنید.

هنگامی که در مورد راه حل های ممکن برای مشکلات روزانه مجله می نویسید، حداقل یکی از آن راه حل ها را در زندگی خود به کار ببرید. به عنوان مثال:

“اگر امروز نسبت به ارتباطاتم احساس خوبی ندارم، شاید بهتر باشد فردا با دوستی که مدتی است با او خبری ندارم تماس تلفنی برقرار کنم.” “یا شاید وقت آن رسیده است که به یک گروه کتاب بپیوندم که در آن دوستان جدیدی پیدا کنم.”

برنامه ریزی به شما کمک می کند گام به گام پله های مهارت را از خانه شکست به خانه موفقیت طی کنید و مهارت هایی را کسب کنید که در روز اضطرار برای شما مفید خواهد بود.

نوشتن خاطرات از درد تا درمان.

همانطور که می بینید، ژورنال نویسی یکی از راه های کاهش اضطراب است، اما این تنها راه نیست. روزنامه نگاری شما را نسخه قوی تری از خودتان می سازد. پس قلم خود را بردارید و سفر به سوی صلح را آغاز کنید. اما همه اضطراب های روانی را نمی توان با نوشتن خاطره درمان کرد. پس اگر تحت تاثیر هر یک از انواع اضطراب هستید، به طوری که احساس می کنید اضطراب زندگی شما را مختل کرده است، فرصت را از دست ندهید و از متخصصان حوزه روانشناسی کمک بگیرید.

منبع: ذهن خیلی خوب

برای رهایی از افسردگی چه باید کرد؟

در افسردگی، غم و اندوه به عمیق ترین لایه های زندگی نفوذ می کند و تغییراتی در احساسات و رفتار ایجاد می کند. اگر احساس افسردگی می کنید حتما با کمک یک روانشناس متخصص ریشه مشکل را پیدا کرده و راه حلی برای آن بیابید. برای تماس با مشاور متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر


Buy How - مجموعه صوتی زبان بدن

با کمک زبان بدن به آنچه گفته نمی شود بگویید و گوش دهید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.