افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

چگونه و چرا گوگل “گوگل” نامیده شد؟

  • کد خبر : 297286
چگونه و چرا گوگل “گوگل” نامیده شد؟

آفتاب نیوز: گوگل به چیزی دست یافته است که تعداد کمی از برندهای معروف به آن دست یافته اند و آن تبدیل نام شرکت شما به یک فعل پیش فرض برای جستجو در اینترنت است. در نتیجه، امروزه به جای گفتن فعل امری «جستجو برای چیزی در اینترنت»، به سادگی می گویند «Google it»، حتی […]

آفتاب نیوز:

گوگل به چیزی دست یافته است که تعداد کمی از برندهای معروف به آن دست یافته اند و آن تبدیل نام شرکت شما به یک فعل پیش فرض برای جستجو در اینترنت است.

در نتیجه، امروزه به جای گفتن فعل امری «جستجو برای چیزی در اینترنت»، به سادگی می گویند «Google it»، حتی اگر شخصی که با او صحبت می کنید اصلاً از موتور جستجوی گوگل استفاده نکند. و شاید او بخواهد از موتور جستجوی اینترنتی دیگری مانند «بینگ» استفاده کند، اما احتمالاً به او خواهید گفت که دوباره آن را در گوگل جستجو کند.

گوگل قبل از تبدیل شدن به گوگل چه بود؟

اینطور نیست که گوگل از ابتدا با نام گوگل شروع به کار کرد.

زمانی که لری پیج و سرگی برین پروژه خود را در سال 1996 آغاز کردند و آن را روی سرورهای استنفورد قرار دادند، نام “Backrub” را برای موتور جستجوی خود انتخاب کردند.

دلیلش هم این بود که این موتور جستجو روی «بک‌لینک» یا لینک‌های پشتیبان وب‌سایت‌ها تمرکز می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت که اطلاعات خود را از کجا به دست بیاورند، چه سایت‌هایی قابل اعتماد هستند و چه موضوعاتی را پوشش می‌دهند و سعی می‌کرد آن‌ها را بر اساس این ویژگی‌ها در لیست رتبه‌بندی کند. نتایج جستجو.

خوشبختانه یک سال بعد متوجه شدند که باید این نام را تغییر دهند و این اتفاق افتاد که اکنون نزدیک به 30 سال از این اتفاق می گذرد و نیازی نیست که از دیگران بخواهیم موضوعات ناشناخته را در اینترنت جستجو کنند. مشت و پول به هر حال نام جدیدی که انتخاب کردند گوگل بود.

«گوگل» یا «گوگول» داستان چیست؟

اگر این کلمه را در گوگل جستجو کنید، اولین نتیجه ای که احتمالاً پیدا خواهید کرد (اگرچه همه نتایج جستجو یکسان نیستند) توضیح می دهد که این کلمه به معنای “سازمان زبان گروهی جهانی زمین” است. با این حال، با توجه به وب سایت خود گوگل و افراد حاضر در جلسات تغییر نام، این کاملا نادرست است.

یکی از دانشمندان کامپیوتر به نام دیوید کولر از دانشگاه استنفورد در این رابطه توضیح می دهد که «شان [اندرسون]و لری [پیج]آنها در دفتر خود بودند و از یک تخته سفید استفاده می‌کردند و سعی می‌کردند نام خوبی برای محصول خود بیابند که شامل فهرست‌بندی بسیاری از داده‌ها بود.

شان کلمه “googolplex” را گفت که به یک عدد بسیار بزرگ (10 به قدرت Googol) اشاره دارد. اما لری با کوتاه کردن تعداد صفرها، نام «گوگل» را پیشنهاد کرد که آن هم عدد بزرگی بود اما با صفرهای کمتر (10 به توان 100).

در همین حال اندرسون که می خواست بررسی کند آیا «دامنه» وب سایتی به نام گوگل خریداری شده است یا نه، سعی کرد نام آن را بدزدد (می دانید دزدی الان چقدر بد است؟) و در اینجا مرتکب یک اشتباه تاریخی شد.

“البته شان یک املای معصوم نبود و اشتباهی که مرتکب شد این بود که نام گوگل را به جای گوگل املا کرد که اتفاقا یک دامنه در دسترس بود. لری نیز از این نام خوشش آمد و در عرض چند ساعت آن را ثبت کرد و بنابراین این به این ترتیب نام google.com برای شان اندرسون و سرگی برین در 15 سپتامبر 1997 ثبت شد.

گوگول در ریاضیات به معنی 1*10 به توان 100 است که به زبان ساده برابر است با عدد 1 که جلوی آن صد صفر است.

به گفته گوگل، نام این موتور جستجو “منعکس کننده ماموریت آن برای سازماندهی اطلاعات به ظاهر نامحدود در وب است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.