افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
6

چگونه می توان نام بلیط هواپیما – Flytoday را تغییر داد؟

  • کد خبر : 321841
چگونه می توان نام بلیط هواپیما – Flytoday را تغییر داد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما و نوشتن نام و اطلاعات خود اشتباه کرده باشید. به طور کلی در فضاهای مجازی امکان تصحیح غلط املایی وجود دارد اما در برخی موارد مانند خرید بلیط هواپیما وضعیت کمی متفاوت است. در هنگام خرید بلیط هواپیما اگر اطلاعات خود را اشتباه […]

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما و نوشتن نام و اطلاعات خود اشتباه کرده باشید. به طور کلی در فضاهای مجازی امکان تصحیح غلط املایی وجود دارد اما در برخی موارد مانند خرید بلیط هواپیما وضعیت کمی متفاوت است. در هنگام خرید بلیط هواپیما اگر اطلاعات خود را اشتباه وارد کنید مسیر سختی برای تغییر نام و اطلاعات خود خواهید داشت. سوال اصلی که پیش می آید این است که آیا امکان تغییر نام در بلیط هواپیما و مشخصات مسافر وجود دارد؟ در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کن ما توضیح داده ایم که در صورت اشتباه وارد کردن مشخصات خود در هنگام خرید بلیط هواپیما چه باید کرد.

نحوه تغییر مشخصات بلیط هواپیما پس از صدور بلیط

اگر می خواهید بدانید که آیا امکان تغییر نام در بلیط هواپیما پس از صدور بلیط وجود دارد یا خیر. ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که بلیط شما سیستمی است یا چارتری؟ در زیر قوانین مربوط به هر یک را توضیح خواهیم داد.

مشخصات بلیط سیستمی را تغییر دهید

اگر بلیط شما سیستمی باشد و مشخصات خود را اشتباه وارد کرده باشید به هیچ وجه امکان تغییر این مشخصات را ندارید و باید مجددا با مشخصات صحیح خود بلیط هواپیما خریداری کنید.

در این شرایط مسافر باید ابتدا بلیط خریداری شده را کنسل کرده و بلیط جدیدی با مشخصات صحیح خریداری کند. در همین حال، اگر بلیط خود را از برخی ایرلاین ها مانند هواپیمایی ماهان خریداری می کنید، این ایرلاین به مسافران اجازه می دهد اطلاعات خود را در بلیط تغییر دهند. البته این ایرلاین برای این بازسازی ها از مسافران هزینه دریافت می کند.

تغییر مشخصات بلیط چارتر

اگر بلیط شما یک بلیط چارتر است، ممکن است بتوانید اطلاعات خود را طبق قوانین هواپیمایی تغییر دهید. به طور معمول، شرکت های چارتر، لیست پروازهای خود را تا زمانی که همه صندلی ها پر نشود، نمی بندند. به همین دلیل است که معمولا می توانید مشخصات بلیط چارتر را چند روز قبل از پرواز تغییر دهید.

به طور کلی قوانین پروازهای چارتر و سیستم ها متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالعه کنید تفاوت بلیط چارتر و سیستمی در مجله گردشگری بخوانید.

اصلاح مشخصات بلیط هواپیما

بلیط هواپیما حاوی اطلاعاتی در مورد هویت مسافر و جزئیات پرواز آنها است. به همین دلیل اگر هر یک از این داده ها اشتباه وارد شود برای مسافر مشکل ساز خواهد شد. همانطور که در بالا ذکر شد، امکان تغییر مشخصات در بلیط های سیستمی وجود ندارد و مسافر باید بلیط جدید خریداری کند. از طرفی هزینه پرداختی بابت بلیط قبلی و اشتباه مسترد نخواهد شد. تصحیح اطلاعات بلیط هواپیما بسته به اینکه اطلاعات اشتباه مربوط به کدام قسمت باشد متفاوت است و جریمه های متفاوتی دارد.

نام بلیط هواپیما را تغییر دهید

تاریخ بلیط هواپیما را تغییر دهید

تاریخ بلیط هواپیما یکی از داده های مهم و اساسی است خرید بلیط هواپیما که باید توسط مسافران ثبت شود. اگر تاریخ پرواز نادرست وارد شود، مسافر نمی تواند در تاریخ مورد نظر پرواز کند. به همین دلیل برای به دست آوردن تاریخ صحیح باید بلیط قبلی با تاریخ اشتباه وارد شده را کنسل کرده و بلیط جدیدی با تاریخ مورد نظر تهیه کنید.

در صورتی که تاریخ اشتباه وارد شده باشد و بلیط سیستمی باشد، جریمه کنسلی بلیط با توجه به زمان باقیمانده تا پرواز تعیین می شود و اگر بلیط شما بلیط چارتر نیست، می توانید تاریخ را به اشتباه تغییر دهید. بلیط هواپیما با پرداخت مبلغی ناچیز البته این مبلغ بسته به قوانین شرکت های چارتر کننده متفاوت خواهد بود، با این تفاسیر امکان تغییر نام بلیط هواپیما در بلیط های چارتر وجود دارد.

نام بلیط هواپیما را تغییر دهید

برای خرید بلیط هواپیما باید نام و نام خانوادگی شما لاتین باشد. برخی از افراد در نوشتن نام خود به لاتین و املای اشتباه آن مشکل دارند. آیا امکان تغییر نام در بلیط هواپیما وجود دارد؟ بله، اما بهتر است در ابتدا بسیار مراقب باشید یا از افرادی که تجربه کافی دارند کمک بگیرید. اگر این خطا در برنامه یا وب سایت Flytoday رخ داد، می توانید با مرکز پشتیبانی 24 ساعته آنها تماس بگیرید.

برای تغییر نام در بلیط هواپیما با پشتیبانی تماس بگیرید

ملیت اشتباه در بلیط هواپیما چیست؟

کد ملی هر فرد یکی از اصلی ترین اطلاعات هویتی است. بنابراین هنگام خرید بلیط حتما کد ملی خود را به درستی وارد کنید. در صورت نادرست بودن کد ملی، هنگامی که کارت پرواز خود را در فرودگاه دریافت می کنید، زمانی که مشخصات کارت ملی شما با بلیط بررسی شده و مطابقت ندارد، اجازه ورود نخواهید داشت.

خطا هنگام نوشتن در بلیط هواپیما

اشتباه تایپی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. از آنجایی که بسیاری از افراد بلیط را به صورت آنلاین خریداری می کنند، ممکن است هنگام وارد کردن اطلاعات اشتباهات املایی داشته باشند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است قبل از ثبت بلیط برای آخرین بار مشخصات خود را بررسی کنید، زیرا اگر اشتباه تایپی داشته باشید دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید و باید آن را لغو کنید.

قوانین تغییر اطلاعات مسافران در بلیط هواپیما.

بلیط های صادر شده توسط سامانه دارای قوانین ثابتی هستند و مسافران در صورت وارد کردن اشتباه مشخصات خود نمی توانند آن را تغییر دهند. این قانون در پروازهای خارجی به شدت اجرا می شود. اما برای برخی از خطوط هوایی استثنائاتی وجود دارد و مسافر می تواند با پرداخت هزینه اطلاعات وارد شده را اصلاح کند.

توجه داشته باشید که شماره پاسپورت، تاریخ انقضا و موارد مشابه قابل تغییر است و تغییر نام و نام خانوادگی مسافر در بلیط بسیار سخت است.

آیا امکان تغییر نام بلیط هواپیما در بلیط های چارتر وجود دارد؟ تغییر جزئیات بلیط چارتر به راحتی انجام می شود و مسافرانی که اطلاعات اولیه خود را به اشتباه در بلیط چارتر وارد کرده اند می توانند آن را تغییر دهند. البته تغییر اطلاعات بلیط های چارتر گران است و مسافر باید 200 تا 300 هزار تومان برای تغییر نام در بلیط هواپیما بپردازد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تفاوت بلیط سیستمی با بلیط چارتر در تغییر نام مسافر چیست؟ در واقع چارتر کننده پس از خرید بلیط، نام و مشخصات مسافر را تا تکمیل لیست در لیست تکمیلی و اصلی وارد نمی کند، بنابراین امکان تغییر اطلاعات تا چند روز قبل از تاریخ وجود دارد. سفر . .

قوانین و مقررات خطوط هوایی برای تغییر مشخصات بلیط هواپیما.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، هر شرکت هواپیمایی پس از ثبت بلیط، قوانین متفاوتی برای تغییر نام مسافر دارد، اما برخی از آنها مانند هواپیمایی ماهان و قطر ایرویز، در ازای پرداخت مبلغی حدود 300 هزار، تنها یک حرف از نام و نام خانوادگی مسافر را تغییر می دهند. تومان . این کار را می کنند، یعنی اگر بخواهید نام یا نام خانوادگی را به طور کامل تغییر دهید، امکان پذیر نیست. از طرفی دیگر شرکت های هواپیمایی مانند ترکیش و امارات هیچ تغییر و اصلاحی در اطلاعات مسافران انجام نمی دهند.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

  • هنگام وارد کردن اطلاعات هویتی دقت لازم است.
  • در وارد کردن نام و نام خانوادگی بسیار مراقب باشید.
  • دو تابعیتی باید از پاسپورت ایرانی استفاده کنند.
  • در هنگام خرید بلیط هواپیما به نام ایرلاین، نوع بلیط و کلاس پروازی دقت کنید.
  • اگر برای افرادی که می‌شناسید بلیط می‌خرید، حتماً نام و نام خانوادگی‌شان را از آنها بپرسید.

آیا تا به حال نام خود را در بلیط اشتباهی قرار داده اید؟

رزرو بلیط هواپیما ممکن است با اشتباه تایپی همراه باشد. اگر هنگام خرید آنلاین بلیط نام و اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اید، لطفاً به ما بگویید چه اقداماتی برای تغییر آن انجام داده اید و کدام شرکت هواپیمایی اطلاعات شما را تغییر داده یا تصحیح کرده است.

سوالات متداول در مورد تغییر اطلاعات مسافران در بلیط هواپیما

آیا امکان تغییر نام بلیط هواپیما در بلیط های خارجی وجود دارد؟

برخی از خطوط هوایی مانند قطر ایرویز تنها یک حرف از نام و نام خانوادگی مسافر را با هزینه ای ناچیز ویرایش می کنند، اما سایر خطوط هوایی خارجی مانند امارات و ترکیه به مشتریان خود اجازه تغییر یک حرف را نمی دهند و شما باید بلیط خود را لغو کنید

اگر نام لاتین بلیط هواپیما اشتباه باشد چه باید کرد؟

در پروازهای خارجی امکان تغییر نام وجود ندارد. در صورت اشتباه وارد کردن نام مسافر، در صورتی که در حالت رزرواسیون باشد، پرداخت امکان پذیر نیست، اما در صورت وجود مغایرت در نام و نام خانوادگی پس از صدور بلیط، باید طبق قوانین بلیط لغو شود. .

آیا امکان تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد؟

به طور معمول تغییر اطلاعات مسافران (برای تغییر ماهیت) در اکثر پروازهای سیستم امکان پذیر نیست، اما در بلیط های چارتر معمولاً با پرداخت هزینه امکان پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در برخی از خطوط هوایی داخلی تا زمانی که ماهیت مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی تغییر نکند (بدون / بدون هزینه) امکان تغییر حداکثر 1 یا 2 کاراکتر وجود دارد.

قوانین تغییر نام در بلیط سیستم چیست؟

اگر بلیط شما سیستمی باشد و مشخصات خود را اشتباه وارد کرده باشید به هیچ وجه امکان تغییر این مشخصات را ندارید و باید مجددا با مشخصات صحیح خود بلیط هواپیما خریداری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.