افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

چگونه مدرک آیلتس بگیریم؟

  • کد خبر : 177706
چگونه مدرک آیلتس بگیریم؟
راهکارهای گرفتن نمره آیلتس در ایران برای مهاجرت و همچنین بهترین روش در کوتاه ترین زمان ممکن برای گرفتن نمره آیلتس توسط آکادمی زبان تات آورده شده است.

اگر شما هم قصد مهاجرت داشته باشید، احتمالا با آزمون آیلتس آشنا هستید، این آزمون بین‌المللی در اکثر کشورهای جهان معتبر است با این حال بهتر است پیش از آمادگی برای آزمون، به موسسه، شرکت، دانشگاه و یا هر مرکز دیگر در مقصد مراجعه کنید و مطمئن شوید که آیا مدرک آیلتس برای آنها اعتبار دارد یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم نقشه راه گرفتن مدرک آیلتس را برای شما بیاوریم.

گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد؟

 

قدم اول: کسب اطلاعات اولیه

در ابتدا باید هدف خود از مهاجرت را بدانید، به وبسایت موسسه، شرکت، دانشگاه و یا هر مرکز مربوطه دیگر در مقصد مراجعه کرده و اطلاعات لازم برای مهاجرت را جمع‌آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که آیا مدرک آیلتس در آن مرکز موردتایید است؟ حداقل نمره آیلتس که برای پذیرش در آن مرکز باید کسب کنید چقدر است؟ برای پذیرفته شدن در آن مرکز به آیلتس آکادمیک نیاز دارید و یا آیلتس جنرال؟

پس از دریافت پاسخ برای تمام سوالات حالا باید دانش زبان انگلیسی خود را بالا ببرید و برای آزمون آماده شوید. در بخش بعد نحوه آمادگی برای این آزمون بین‌المللی را شرح خواهیم داد.

 

قدم دوم: آمادگی برای آزمون آیلتس

پس از آنکه مطمئن شدید که مرکز موردنظر شما در کشور مقصد مدرک آیلتس را با حداقل چه نمره‌ای خواهد پذیرفت، وقت آن رسیده است که خود را برای آزمون آماده کنید. در ادامه مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس را خواهیم آورد.

 

  • تعیین سطح

حالا شما می‌دانید که باید حداقل چه نمره‌ای را در آزمون آیلتس کسب کنید. با تعیین سطح می‌توانید نمره احتمالی با دانش کنونی خود را در آزمون آیلتس تخمین بزنید که گاهی نیاز است 1 نمره، 2 نمره و یا حتی بیشتر ارتقا یابد. فراموش نکنید که باید استرس و فشار آزمون اصلی را نیز در نظر بگیرید و همیشه سعی کنید خود را برای نمره‌ای بالاتر از نمره حداقلی آماده کنید.

محاسبه نمره آیلتس جنرال و آکادمیک + جدول نمره‌بندی آزمون IELTS

 

  • دریافت مشاوره

در صورتی که شما آشنایی کافی با آزمون آیلتس نداشته باشید احتمالا مطالبی که مطالعه می‌کنید و حتی روش مطالعه شما ایراداتی خواهد داشت که باعث می‌شود به نتیجه موردنظر نرسید و یا اینکه زمان زیادی را هدر دهید. بهتر است پیش از شروع یادگیری، با یک مشاور و استاد خبره مشورت کنید تا مسیر درست آمادگی برای این آزمون را با توجه به نیاز و شرایط به شما نشان دهد.

 

  • مطالعه و تمرین

حالا دیگر می‌دانید باید چه اقداماتی را انجام دهید و در این مرحله فقط تلاش، همت و برنامه‌ریزی است که به کمک شما خواهد آمد. مهم نیست که بخواهید روش خودخوان، شرکت در کلاس آنلاین و یا حضوری را انتخاب کنید، به هر حال باید سطح دانش زبان انگلیسی خود را به حدی برسانید که نمره حداقلی موردنظر را کسب کنید. در صورتی که قصد شرکت در کلاس آنلاین آیلتس را داشته باشید، آموزشگاه تات دوره آیلتس (شامل کلاس لیسنینگ آیلتس، کلاس رایتینگ آیلتس، کلاس ریدینگ آیلتس و کلاس اسپیکینگ آیلتس) را برگزار می‌کند که می‌توانید در آنها شرکت کرده و مطمئن شوید که نمره آیلتس موردنظر خود را البته در صورتی که مطالعه و تمرین داشته باشید، کسب کنید.

اما همان‌طور که احتمالا می‌دانید، آموزش آیلتس برای افرادی است که سطح زبان انگلیسی آنها متوسط یا بالاتر از متوسط باشد، اما در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما ضعیف‌تر است باز هم نگران نباشید چراکه دکتر رامین رحمانی در آموزشگاه تات علاوه بر آموزش آنلاین آیلتس، دوره Pre-IELTS که شامل کلاس گرامر آیلتس، کلاس لغات آیلتس و… است را نیز برای زبان‌آموزان ضعیف‌تر نیز در نظر گرفته‌اند تا متقاضیان آزمون آیلتس پس از گذراندن این دوره‌ها و یا هم‌زمان با انها در کلاس‌های آیلتس نیز شرکت کنند.

 

  • شرکت در آزمون آزمایشی ماک

هزینه آزمون آیلتس با توجه به قیمت دلار در کشور ما کمی بالا است پس بهتر است پیش از شرکت در آزمون اصلی و البته پس از آمادگی نسبی، در آزمون‌های آزمایشی ماک که مشابه آزمون آیلتس هستند اما با قیمتی پایین‌تر برگزار می‌شوند شرکت کنید و مطمئن شوید که به سطح قابل‌قبولی در زبان انگلیسی رسیده‌اید.

قدم سوم: ثبت نام در آزمون آیلتس

حالا که آمادگی کامل برای شرکت در آزمون آیلتس را پیدا کرده‌اید، باید به وبسایت ielts.sanjesh.org مراجعه کنید. در این وبسایت می‌توانید مراکزی که در شهرهای مختلف آزمون آیلتس را در کشور برگزار می‌کنند را مشاهده کرده و زمان و مکان موردنظر خود را انتخاب و سپس فرایند ثبت‌نام و پرداخت و هزینه را انجام دهید.

 

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس 2023 : آموزش ثبت نام امتحان IELTS

 

تاریخ آزمون خود را به یاد داشته باشید و چند روز پیش از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنید تا اجازه ورود به جلسه آزمون را داشته باشید. همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، آزمون آیلتس به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود که در زمان ثبت‌نام برای آزمون باید به این نکته هم توجه داشته باشید. کارنامه آیلتس کاغذی حدودا 2 هفته پس از برگزاری آزمون منتشر می‌شود در حالی که کارنامه آیلتس کامپیوتری 3 تا 5 روز پس از روز برگزاری آزمون منتشر می‌شود بنابراین در صورتی که می‌خواهید زودتر از نمره خود آگاه شوید، آزمون کامپیوتری را انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.