افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

چگونه روند پیری را معکوس کنیم؟

  • کد خبر : 164340
چگونه روند پیری را معکوس کنیم؟

این متخصص می گوید: عواملی مانند مصرف مواد غذایی ناسالم، مصرف سیگار و الکل، آلودگی هوا و مشتقات پلی فلوروآلکیل (PFA) موجود در ظروف تفلون و بطری های پلاستیکی آب باعث بروز علائم زودرس پیری می شود. او همچنین به مجله The Sun گفت: فارغ از سن یا سلامتی شما، برای تغییر سرعت پیری و […]

این متخصص می گوید: عواملی مانند مصرف مواد غذایی ناسالم، مصرف سیگار و الکل، آلودگی هوا و مشتقات پلی فلوروآلکیل (PFA) موجود در ظروف تفلون و بطری های پلاستیکی آب باعث بروز علائم زودرس پیری می شود.

او همچنین به مجله The Sun گفت: فارغ از سن یا سلامتی شما، برای تغییر سرعت پیری و در آغوش گرفتن انرژی و نشاط جوانی هرگز دیر نیست.

به گفته طاووس، تنها سه کار وجود دارد که باید انجام دهید تا روند پیری را کند کنید و ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

از مصرف شکر خودداری کنید

این کار برای عاشقان شیرینی بسیار سخت است، اما به گفته این متخصص سلامت، «نه» گفتن به شکر برای سلامتی مفید است و روند پیری را کند می کند. وی تصریح کرد: شکر التهاب مزمن ایجاد می کند و منجر به افزایش وزن می شود، روی انرژی و سطوح هورمونی تأثیر می گذارد و این تأثیر منفی بر ظاهر و احساس شما دارد.

مصرف مواد مغذی

مواد مغذی قدرت ضد پیری فوق العاده ای دارند. به گفته طاووس، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E که در میوه ها و سبزیجات فراوان هستند، برای خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می شوند، ضروری هستند.

همراه با آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 رطوبت پوست را حفظ می کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهند. همچنین مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، پروتئین های بدون چربی و آب توصیه می شود.

گرم و سرد

به گزارش ایندیپندنت، دمای شدید می تواند یک روش ضد پیری بسیار خوب باشد. مانند پیاده روی یا ورزش در بیرون از خانه در سرمای زمستان یا گرفتن دوش آب سرد بعد از حمام آب گرم.

روش دیگر این است که به مدت 5 تا 15 دقیقه در سونا بمانید و سپس برای افزایش انعطاف بدن به داخل استخر آب سرد بپرید.

به گفته این متخصص سلامت، اگر این موارد را چند بار تکرار کنید، بدن یاد می گیرد که خود را با آن سازگار کند و به آن عادت کند. اما در مورد افرادی که از بیماری یا عارضه خاصی رنج می برند، استفاده از روش های فوق باید با مشورت پزشک انجام شود.

بیشتر بخوانید:

کمبود این ویتامین باعث کوچک شدن مغز می شود

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.