افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

چگونه در کمتر از یک ماه در تاشیهوشان قبول شویم؟

  • کد خبر : 286260
چگونه در کمتر از یک ماه در تاشیهوشان قبول شویم؟

من، حمیدرضا تسلیمی، معلم کلاس. نابغه ششم در این یادداشت به توضیح تکنیک های طلا برای حل سوالات آزمون تیزهوشان می پردازم. رازهای پذیرش در استعدادهای درخشان همیشه فعالیت های مختلفی وجود دارند که می توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی برای بهبود تجربه انجام شوند. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک […]

من، حمیدرضا تسلیمی، معلم کلاس. نابغه ششم در این یادداشت به توضیح تکنیک های طلا برای حل سوالات آزمون تیزهوشان می پردازم.

رازهای پذیرش در استعدادهای درخشان

همیشه فعالیت های مختلفی وجود دارند که می توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی برای بهبود تجربه انجام شوند. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در زمان کمی باقی مانده برای آزمون تیزهوشان آماده شوید. پس با من باش

به خودتان زمان کافی برای مطالعه اختصاص دهید

یک برنامه مطالعه متناسب با سبک مطالعه خود تنظیم کنید و چیزی را به لحظه آخر نگذارید. در حالی که به نظر می رسد برخی از دانش آموزان در مطالعه لحظه آخری پیشرفت می کنند، این روش مطالعه اغلب بهترین روش برای آماده شدن برای امتحانات نیست. روزهای باقیمانده را به مرور مباحث مربوط به آزمون اختصاص دهید. پس از آن، عادات مطالعه خود را بر اساس آن سازماندهی کنید.

مطمئن شوید که فضای مطالعه شما مناسب است

مطمئن شوید که فضای کافی روی میز خود دارید تا کتاب‌های درسی و یادداشت‌های خود را پخش کنید. همچنین باید در نظر داشت که اتاق به خوبی روشن است و صندلی راحت است.

به جزئیاتی که ممکن است حواس شما را پرت کنند توجه کنید. باید آنها را از فضای مطالعه حذف کنید. مطمئن شوید که در فضای مطالعه خود راحت هستید و قادر به تمرکز هستید. برای برخی افراد، این ممکن است به معنای سکوت کامل باشد، در حالی که برای برخی دیگر، گوش دادن به موسیقی کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به نظم کامل نیاز داریم، در حالی که برخی دیگر دوست داریم در محیطی بی نظم تر درس بخوانیم. مطمئن شوید که محیط مطالعه شما دوستانه و دلپذیر است تا بتوانید کاملاً تمرکز کنید.

از آموزش های ویدئویی و کتاب های کمکی استفاده کنید.

هنگام مرور مطالب، کتاب های مرجع می توانند یادگیری شما را تسریع کنند. به غیر از کتاب های راهنما، فیلم های حل عملی آزمون های گذشته نیز بسیار مفید است. یادآوری تصویری آموزش های ویدیویی می تواند به طور قابل توجهی به شما در آمادگی در هنگام شرکت در آزمون کمک کند.

حل نمونه سوالات آزمون تیزهوشان سال های قبل.

مطمئن شوید که حل سوالات هوشمندانه پایه ششم سال های گذشته به شما کمک می کند تا برای امتحان آماده شوید و استرس را کاهش دهید. به عنوان مثال، قطعا در سایت من. پاسخنامه تیزهوشان ششم 1402-1403 فیلم را ببینید.

با این کار با سبک سوالات آزمون تیزهوشان آشنا می شوید و البته تجربه نشان داده است که احتمال مطرح شدن سوالاتی که در آزمون های قبلی در آزمون امسال آمده اند بسیار زیاد است. سپس با این کار شانس پذیرش خود را افزایش می دهید.

پاسخ های خود را برای دیگران توضیح دهید.

با کمک خانواده و دوستانتان می توانید امتحان خود را با موفقیت پشت سر بگذارید. توضیح دهید که چرا به یک سوال خاص پاسخ خاصی داده اید.

گروه های مطالعه را با دوستان سازماندهی کنید.

گروه های مطالعه می توانند به شما کمک کنند تا پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کنید و کارها را سریعتر انجام دهید. فقط مطمئن شوید که گروه روی موضوع متمرکز است و به راحتی حواسش پرت نمی شود.

به طور منظم استراحت کنید

استراحت های منظم برای بازگرداندن تمرکز مغز مورد نیاز است. ساعت ها مطالعه بهترین تاکتیک نیست زیرا حفظ دانش درازمدت تقریبا غیرممکن است. مهمترین بخش مطالعه، ایجاد یک برنامه روتین است که متناسب با سبک مطالعه شما باشد.

خوردن غذاهای سالم برای مغز مفید است

هنگام مطالعه نباید غذاهای ناسالم بخورید. با انتخاب غذاهای طبیعی، تازه و سرشار از ویتامین که برای شما مفید است و تمرکز و حافظه شما را بهبود می بخشد، بدن و مغز خود را قوی و سالم نگه دارید.

روز امتحان خود را برنامه ریزی کنید

تمام قوانین و الزامات امتحان را مرور کنید. مسیر خود را برنامه ریزی کنید و اینکه چقدر طول می کشد تا به مقصد برسید. سپس، برای هر موردی زمان اضافی را کنار بگذارید. شما نمی خواهید دیر برسید و حتی با اضطراب بیشتری کنار بیایید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب هنگام مطالعه برای امتحانات و حتی در ایام امتحانات توصیه می شود. هیدراته ماندن حیاتی است و به خلق و خوی مثبت کلی شما کمک می کند.

در طول امتحان مراقب وضعیت روحی خود باشید. بدانید که در یک ماراتن شرکت کرده اید. تا حد امکان به سوالات پاسخ دهید. اگر سوالی سخت بود، یعنی برای همه سخت است. می توانید آن را مرور کنید و ابتدا به ساده ترین سؤالات پاسخ دهید و بعداً به آنها بازگردید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.