افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

چگونه در کار خود خلاق و نوآور باشیم؟

  • کد خبر : 131572
چگونه در کار خود خلاق و نوآور باشیم؟

به نظر شما چه چیزی جالب تر است؟ آیا هر روز 8 ساعت کار معمولی و خسته کننده کار می کنید یا هر روز از کارتان ایده های جدید و هیجان انگیزی به ذهنتان می رسد؟ البته هیچکس زندگی تکراری و خسته کننده را دوست ندارد و در هیچ شغلی نمی توان فقط کارهای تکراری […]

به نظر شما چه چیزی جالب تر است؟ آیا هر روز 8 ساعت کار معمولی و خسته کننده کار می کنید یا هر روز از کارتان ایده های جدید و هیجان انگیزی به ذهنتان می رسد؟ البته هیچکس زندگی تکراری و خسته کننده را دوست ندارد و در هیچ شغلی نمی توان فقط کارهای تکراری و بدون تغییر انجام داد. همه افراد برای موفقیت در شغل یا زندگی خود به خلاقیت و نوآوری نیاز دارند. به این ترتیب زندگی رنگ تازه ای به خود می گیرد و امید و انگیزه برای ادامه راه دو چندان می شود. اکنون می خواهیم نکاتی در مورد راه های افزایش خلاقیت و نوآوری ارائه دهیم.

فرصت نوآوری چیزی است که بیشتر ما به دنبال آن هستیم و به آن علاقه نشان می دهیم. با این حال، ما اغلب احساس می کنیم به دلیل عواملی که خارج از کنترل ما هستند، نمی توانیم خلاقیت بیشتری در کار خود داشته باشیم. شاید به این دلیل است که شرکت شما تحمل ریسک پایینی دارد و ترجیح می دهد با خیال راحت رشد کند. شاید اهداف شما خیلی بزرگ و باورنکردنی باشند یا شاید کارهای روتین آنقدر زیاد باشد که اضافه کردن یک کار جدید به آنها غیرممکن به نظر برسد.

در حالی که همه این دلایل ممکن است درست باشد، نکات و ترفندهایی نیز وجود دارد که تقریباً هر کسی می تواند از آنها برای تقویت نوآوری و خلاقیت در کار خود استفاده کند. مانند هر چیز دیگری، هرچه بیشتر این روش ها را تمرین کنید، قوی تر، بهتر و کارآمدتر خواهید شد.

در این مقاله 10 ترفند افزایش نوآوری در کار ارائه شده است که با استفاده از آنها می توانید به خلاقیت در کارهای روزمره جان بخشید و آن را از حالت یکنواخت و تکراری خارج کنید. به اسمارتک نیوز بپیوندید.

چگونه در کار خود خلاق و نوآور باشیم؟

1- جلسات استندآپ برگزار کنید

هنگامی که ایستاده اید، سطح انرژی شما تغییر می کند و جای تعجب نیست که همین امر می تواند سطح انرژی یک جلسه را افزایش دهد. یکی از جلسات کاری خود را ایستاده برگزار کنید. حرکت، هیجان و اوج فعالیت را خواهید دید. اعضای تیم شما در این جلسه سریع‌تر حرکت می‌کنند و عمل‌گراتر خواهند بود و تیم احتمالاً انگیزه بیشتری خواهد داشت. برای استفاده از این روش، کافی است رئیس خود را متقاعد کنید که فقط یک بار از روش ایستاده استفاده کند و نتایج را ببینید.

۲- بخشی از فضای اداری خود را به ایده های خود اختصاص دهید

تابلوی جهان

هر زمان که موضوعی گسترده و گسترده ذهن شما را به خود مشغول کرد، آن را در مکانی خاص نمایش دهید. این موضوع می تواند شامل هر اکتشاف و ایده نوآورانه باشد. یک تبلیغ مجله عالی، یک لیست سازماندهی شده از کارهای انجام شده، یا حتی یک ایمیل خوب نوشته شده می تواند باعث لبخند زدن شما شود. هر چه این ایده‌ها جذاب‌تر و محرک‌تر باشند، بهتر هستند و می‌توانند انگیزه شما را در کار افزایش دهند.

اگر فضای خالی روی دیوار اتاق خواب خود دارید، بخشی از آن را تعیین کنید تا بتوانید همه چیز را در آنجا نمایش دهید. اگر در فضای باز کار می کنید، می توانید آن را به صورت مجازی در نرم افزارهایی مانند Pintrest انجام دهید.

3- با کسی همکاری کنید

همکاری دوجانبه

نوآوری به ندرت در خلاء اتفاق می افتد. همکاري را انتخاب کنيد که با او احساس راحتي مي کنيد و در مقابل ديگران مسئول هستيد. او را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند. به عنوان مثال، سعی کنید مکان جدیدی برای غذا خوردن پیدا کنید، ایده ای غیرعادی داشته باشید یا مقالات الهام بخش را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که این کار با کمک دیگران بهتر و آسان تر خواهد شد.

4- پروژه های کوچک را انتخاب کنید

پروژه های کوچک

بسیاری از اوقات ما فکر می کنیم که ایده ها همیشه باید بزرگ، متحول کننده یا تغییر روند باشند. بهتر است بدانید که بیشتر اوقات نوآوری های کوچک جمع می شوند و تفاوت بزرگی ایجاد می کنند. مزایای نوآوری و خلاقیت در مقیاس کوچک بسیار زیاد است. این نوآوری های به ظاهر کوچک نه تنها به سرعت و اغلب بدون سر و صدا اتفاق می افتند، بلکه علاقه و توجه تیم و سازمان شما را نیز جلب می کنند.

بنابراین، این نوآوری های کوچک راه را برای پروژه های بزرگتر هموار می کند. سعی کنید بسیاری از چیزهای کوچکی را که مانع رشد و پیشرفت شما می شوند، تغییر دهید، مانند روشی که برای ایمیل ثبت نام می کنید یا به کار خوب پاداش می دهید یا جلسات مختلف را شروع می کنید.

5- روال خود را تغییر دهید

کاری را با چشم بسته انجام دهید

ما اغلب در محل کار وظایفی داریم که می توانیم با چشمان بسته انجام دهیم. در حالی که این مهارت می تواند ما را در محل کار متمایز کند، از سوی دیگر ما را از فرصت های موجود غافل می کند. تمام کارهایی را که بدون فکر کردن در طول روز انجام می دهید شناسایی کنید، لحظه ای وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را متفاوت انجام دهید.

6- ایده های خود را عملی کنید

عملی کردن ایده ها

صحبت کردن یا فکر کردن در مورد ایده ها را متوقف کنید و شروع به عملی کردن آنها کنید. افکار خود را به کلمات، کلمات را به تصویر و تصاویر را به نمونه های اولیه تبدیل کنید. وقتی مردم ایده های شما را می بینند، آنها را جدی تر می گیرند. حتی یک نقاشی بد هم بهتر از بدون نقاشی است!

7- نهی در برخی از آثار

محدودیت در برخی آثار

اگرچه ممکن است منطقی به نظر نرسد، اما داشتن برخی محدودیت ها نوآوری ایجاد می کند و شما را مجبور می کند پویا و خلاقانه فکر کنید. به عنوان یک تمرین، شروع به تحریم چیزهای مختلف کنید و پیامدهای آن را بررسی کنید.

کلمات و منابع را ممنوع کنید، بازار هدف و اصلی خود را محدود کنید، ابزارهای ارتباطی پیش فرض خود را محدود کنید و بنابراین خلاقیت خود را به چالش بکشید. اغلب اوقات، ایده هایی که از آنها راضی هستید احتمالاً به اهداف اولیه شما می رسند، اما هدف از این تمرین ایجاد افکار جدید در مورد چگونگی انجام کارها زودتر است.

8- دفتر خود را ترک کنید

محیط کار را ترک کنید

عادت کنید که دفترتان را ترک کنید، حتی اگر فقط برای قدم زدن در اتاقتان باشد. در حین راه رفتن ایده های خود را بنویسید تا متوجه چیزها شوید. اگر در کار خلاقانه خود به نظم ذهنی نیاز دارید، بازی کنید و عمدا ایده هایی را انتخاب کنید که با حرف A شروع می شوند. در روز دوم، از ایده هایی با حرف B استقبال کنید و ادامه دهید. در این حالت، ذهن شما شروع به اتصال نقاط مشترک بین آنچه می بینید و مشکلاتی که در دفتر تجربه کرده اید، می کند. این ویژگی ناخودآگاه انسان است و در ایجاد نوآوری های مختلف موثر است.

9- خلاقیت خود را شارژ کنید!

خلاقیت

برای بسیاری از ما، چک کردن تلفن همراه اولین کاری است که هر روز انجام می دهیم. به جای غرق شدن در انبوه پیام ها و تماس هایی که اغلب غیر ضروری هستند، ذهن خود را با خلاقیت تغذیه کنید.

پادکست یا وبلاگ مورد علاقه خود را اول صبح قبل از هر چیز دیگری انتخاب کنید. هر چه هست، مطمئن شوید که تخیل شما را جرقه می‌زند. تعجب خواهید کرد که چقدر این کار به شما دیدگاه جدیدی می دهد و خلاقیت شما را در طول روز افزایش می دهد.

10- از خود بپرسید قهرمان زندگی من چه می کند؟

قهرمان کار

وقتی با مشکلی روبرو شدید و نمی توانید پیشرفت کنید، قهرمان بزرگ خود را صدا بزنید. همیشه لیستی از چند نفر از افراد خلاق مانند رهبران کسب و کار خود را روی میز خود داشته باشید. سپس، هنگامی که مشکلی پیش آمد، به لیست خود نگاه کنید و از خود بپرسید که آنها برای حل مشکل چه کاری می توانند انجام دهند. در نظر گرفتن اینکه الگوی شما چگونه یک مشکل مشابه را مدیریت و حل می کند، می تواند به شما کمک کند خلاق شوید و راه حلی پیدا کنید.

اگرچه این ترفندها ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند، اما در کنار هم شما را وادار می کنند تا دنیا را با چشم اندازی جدید ببینید و این همان چیزی است که نوآوری در آن است.

هر چه بیشتر این موارد را تمرین کنید، راحت‌تر در تفکر شما ریشه می‌گیرد و در نهایت، نوآوری بخشی از برنامه روزانه شما خواهد شد.

به عنوان ایده نهایی، به یاد داشته باشید که شرط بندی روی نوآوری یک شرط جسورانه است. اعمال شما احتمالاً الهام بخش دیگران نیز خواهد بود.

روزهایی خواهند بود که احساس خستگی خواهید کرد و کار سختی خواهد بود، اما با جنگجوی درونی خود تماس بگیرید و به راه خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که پشتکار در کار در نهایت بر هر مانعی غلبه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.