افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

چگونه در مورد رابطه جنسی با همسرمان صحبت کنیم؟

  • کد خبر : 220918
چگونه در مورد رابطه جنسی با همسرمان صحبت کنیم؟

علیرغم نقش مهمی که رابطه جنسی سالم در زندگی زناشویی صمیمی و موفق ایفا می کند، صحبت در مورد رابطه جنسی برای بسیاری از زوج ها دشوار و شرم آور است. اگر صحبت کردن در مورد میل جنسی، نیازهای جنسی، پوزیشن های مورد علاقه و سایر موضوعات مرتبط با رابطه جنسی با همسرتان برایتان مشکل […]

علیرغم نقش مهمی که رابطه جنسی سالم در زندگی زناشویی صمیمی و موفق ایفا می کند، صحبت در مورد رابطه جنسی برای بسیاری از زوج ها دشوار و شرم آور است. اگر صحبت کردن در مورد میل جنسی، نیازهای جنسی، پوزیشن های مورد علاقه و سایر موضوعات مرتبط با رابطه جنسی با همسرتان برایتان مشکل است، حتما این مقاله را بخوانید و تا آخرین خط با ما باشید تا به شما بگوییم چگونه در مورد این موضوعات صحبت کنید. . با همسرت

بهترین زمان برای صحبت در مورد رابطه جنسی

اکثر مردم به دنبال بهترین فرصت و موقعیت برای صحبت در مورد رابطه جنسی هستند. روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها منتظر می‌مانند تا فرصتی برای بیان نیازهای خود بیابند و گاهی این دستکاری چنان ادامه می‌یابد که پس از مدتی فرد دیگر انگیزه‌ای برای صحبت درباره رابطه جنسی و نیازهای بی‌پاسخ خود ندارد. البته هیچ وقت برای صحبت در مورد رابطه جنسی دیر نیست، حتی اگر سال ها با هم باشید! اگر این ناگفته ها کمی شما را آزار می دهد، کمی وقت بگذارید و با آرامش در مورد علایق، نیازها و انتظارات خود صحبت کنید.

چرا در مورد رابطه جنسی با همسرمان صحبت کنیم؟

برخی از افراد از صحبت کردن در مورد زندگی خصوصی و جنسی خود احساس خجالت، ناامنی و ناراحتی می کنند. حتی این گفتگوها با ترس از طرد شدن، قضاوت و اضطراب دیگران همراه است، اما آسایش زن و مرد در زندگی زناشویی و صمیمیت عاطفی آنها مستقیماً تحت تأثیر این گفتگوها است.

1. باعث می شود هر دو طرف احساس راحتی کنند.

ناگفته هایی که در قلب و ذهن شما انباشته می شود بر سلامت جسمی و روحی هر دوی شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین در مورد مسائل جنسی کاملا شفاف باشید تا چیزی در گوشه ذهن شما ناگفته باقی نماند. حتی می توانید در مورد بیماری های مقاربتی، سابقه جنسی و موارد مشابه صحبت کنید. هرچه این مسائل واضح تر شوند، امنیت و آرامش بیشتری خواهید داشت.

2. صمیمیت عاطفی را تقویت می کند.

صحبت در مورد رابطه جنسی به درک عمیق تر و راحتی بیشتر با شریک زندگی شما منجر می شود. هر چه صمیمیت عاطفی بین زن و مرد بیشتر باشد، اعتماد متقابل بین آنها بیشتر می شود.

3. فرصتی برای بیان خواسته ها ایجاد کنید.

گفتگوی جنسی بین زوجین فرصتی برای بیان خواسته ها، انتظارات و نیازهای جنسی آنهاست. این یعنی حتی اگر شما تصور اشتباهی در مورد علایق و انتظارات شریکتان در رختخواب دارید، پس از گفتگو هیچ شکی باقی نمی ماند.

4. مرزبندی

هنگام صحبت در مورد رابطه جنسی، زن و مرد می توانند مرزهای عاطفی و فیزیکی رابطه زناشویی را مطابق انتظارات خود شکل دهند. پس بعدا چون درک نادرست از نیازهای جنسی همدیگر آسیبی نمی زند یا صدمه نمی زند.

در مورد چه موضوعاتی صحبت کنیم؟

برای صحبت در مورد رابطه جنسی منتظر اتفاق عجیبی نباشید. حتی کوچکترین مشکلاتی که شما را آزار می دهد، ارزش بیان کردن دارند، مانند تغییرات کوچک و بزرگ در میل جنسی، تخیلات جنسی جدید و نیاز به صمیمیت بیشتر.

1. تغییر در میل جنسی

میل جنسی افراد ثابت نیست. افزایش می یابد، کاهش می یابد و تغییر می کند. بنابراین، اگر می بینید که این تنش در شما یا همسرتان بیش از گذشته ضعیف شده است، مهم است که در مورد آن صحبت کنید. بیماری‌های مختلف، ناامنی‌های روانی، استرس و اختلالات جنسی عواملی هستند که بر میل جنسی تأثیر می‌گذارند و بر کیفیت روابط زناشویی تأثیر بسزایی دارند.

2. تمایل به تغییر یا امتحان ایده های جدید.

یکی از هیجان انگیزترین بخش های رابطه جنسی، کشف علایق است. از بیان افکار عجیب خود نترسید. بسیاری از اوقات، اجرای برخی از این ایده های عجیب و غریب، به رابطه جنسی خسته کننده و مرده کمک می کند و به صمیمیت رابطه روح می بخشد. با اشتیاق در مورد تخیلات جنسی شریک زندگی خود بپرسید و آنها را با حوصله برآورده کنید. البته صحبت در مورد فانتزی های جنسی به این معنی نیست که باید خواسته های شریک زندگی خود را بدون دلیل برآورده کنید، حتی اگر آنها شما را ناراحت کنند! با این حال، به اشتراک گذاشتن عمیق ترین افکار خود با شریک زندگی خود، بدون قضاوت یا شرم، ارتباط زناشویی شما را در داخل و خارج از اتاق خواب عمیق تر می کند.

3. عدم صمیمیت جنسی

صحبت در مورد فقدان صمیمیت جنسی نباید قضاوت کننده یا ناراحت کننده باشد. ببینید چگونه بقای رابطه شما به صحبت کردن در مورد آن، به گفتن و شنیدن میزان صمیمیت بین زن و مرد، به دوست داشتن و دوست داشته شدن و به رنگ و بوی عشق در رابطه جنسی بستگی دارد. بی توجهی به رابطه جنسی و نادیده گرفتن آن می تواند به سرعت زمینه را برای مشکلات بزرگتر فراهم کند.

4. ایمنی جنسی

مردان و زنان حق دارند در روابط جنسی خود حد و مرزی تعیین کنند و آزادانه در مورد آنها صحبت کنند. کوچکترین نگرانی در مورد رابطه جنسی محافظت نشده نباید نادیده گرفته شود. به نگرانی های همدیگر توجه کنید و اگر دیدید همسرتان نمی تواند نگرانی های خود را بیان کند، سوالاتی را مطرح کنید تا از نگرانی های او مطلع شوید.

5. لحظات نامناسب برای رابطه جنسی

شریک زندگی شما اجازه دارد در برخی مواقع تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد یا حداقل علاقه ای نداشته باشد. می توانید با صحبت کردن با هم در مورد این لحظات به توافق برسید، مثلاً بعد از مشاجره یا زمانی که سرما خورده اید و حال خوبی ندارید. مطمئن شوید که با صحبت کردن و ابراز این بی میلی به رابطه جنسی، لطف بزرگی به خود و همسرتان می کنید.

نکات مهم برای صحبت در مورد رابطه جنسی با همسرتان

زن و شوهر در حال صحبت کردن

از آنجایی که رابطه جنسی موضوع حساسی است و صحبت در مورد آن از جمله نیازها و انتقاد برای بسیاری از افراد قابل قبول نیست، مهم است که بدانید چگونه و با چه تکنیک هایی انتظارات خود را بیان کنید. در این بخش راه حل های خوبی را به شما معرفی می کنیم.

1. با قدردانی انتقاد کنید

قدردانی برای همه خوب است. از این واقعیت استفاده کنید و انتقاد خود را با زبان سپاس بیان کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه مستقیماً بگویید که باید این یا آن کار را بیشتر انجام دهید، بگویید: «نمی‌دانی چقدر از انجام این یا آن کار لذت می‌برم و سپاسگزارم». این انتقاد به زبان سپاس حتما همسرتان را خشنود خواهد کرد و تاثیرگذارتر خواهد بود.

2. نظرات خود را بنویسید

راه دیگر برای برقراری ارتباط موثر و بیان نیازهای خود، نوشتن آنهاست. اگر خوب صحبت نمی کنید و خوب می نویسید، یک قلم و کاغذ بردارید و انتظارات خود را واضح و واضح بنویسید. از آنجایی که لحن نوشته مشخص نیست، انتقاد یا درخواست خود را تا جایی که می توانید واضح بیان کنید.

3. از نه گفتن خجالت نکشید.

قطعا باید به تمایلات جنسی غیرمنطقی شریک زندگی خود نه بگویید و بر لذت و رضایت خود در رابطه تمرکز کنید. رابطه جنسی بین زن و شوهر باید بدون فشار، گناه و اجبار باشد تا هر دو از آن لذت ببرند. تمایل خود را واضح و مستقیم بیان کنید و اگر به دلیل خستگی یا هر عامل دیگری آمادگی رابطه جنسی را ندارید، در نه گفتن تردید نکنید.

4. فهمیده باشید

حتی اگر شما و همسرتان ویژگی‌ها و علایق جنسی متفاوتی دارید، باید بتوانید با همدلی درباره این تفاوت‌ها صحبت کنید. مهمترین چیز این است که ذهن خود را به روی افکار و نیازهای دیگران باز کنید. با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، نگرانی ها و خواسته های دیگران را درک کنید و با مهربانی به آنها پاسخ دهید. فراموش نکنید که در مسیر زندگی همراه یکدیگر هستید.

5. بهترین زمان را انتخاب کنید

تا زمانی که روحیه خوبی ندارید و برای صحبت کردن خسته نشده اید، در مورد رابطه جنسی صحبت نکنید. اگر این گفتگو بوی مشاجره بدهد باعث ایجاد ناامنی در روابط زناشویی می شود. از سوی دیگر، اگر زمانی انجام شود که طرفین از نظر روحی و جسمی احساس نزدیکی کنند، به احتمال زیاد با نتایج مطلوب به پایان می رسد.

6. یک مکان خوب انتخاب کنید

در مورد رابطه جنسی خارج از اتاق خواب صحبت کنید. هنگام صحبت در مورد موضوعات حساس، انتخاب یک مکان خنثی مانند اتاق خواب مهمان به حفظ آرامش هر دو طرف کمک می کند. ترجیحاً این مکان شلوغ یا پر سر و صدا نباشد تا بتوانید راحت تر روی صحبت های همسرتان تمرکز کنید.

7. به این گفتگو عادت کنید.

صحبت در مورد رابطه جنسی یک گفتگوی یکباره نیست. این بحث باید جزء ثابت روابط زناشویی باشد، زیرا نیازها و خواسته های طرفین در طول زمان تغییر می کند.

در مورد رابطه جنسی صحبت کنید

1. به آرامی شروع کنید

لحنی که با آن مکالمه را شروع می کنید، جهت مکالمه را تعیین می کند. شروع خوبی داشته باشید انتقاد شدید نه تنها کارساز نیست، بلکه طرف مقابل را در حالت تدافعی قرار می دهد. از سرزنش بپرهیزید و روی گفتن چیزهایی تمرکز کنید که رضایت از زندگی جنسی شما را افزایش می دهد.

2. دوستانه بمانید

محبت و صمیمیت به اندازه جنبه جنسی روابط جنسی مهم است. هر عبارتی که در طول مکالمه می گویید باید در راستای حفظ صمیمیت و محبت رابطه باشد.

3. در حاشیه نمانید

در مورد انتظارات، ترس ها، خواسته ها و نگرانی های خود با صراحت صحبت کنید و درونی ترین افکار و احساسات خود را بدون ترس بیان کنید، اما تمرکز خود را حفظ کنید و گفتگو را به کناری نگذارید.

آخرین کلمه

صحبت در مورد رابطه جنسی، مهم نیست که چقدر سخت و نگران کننده باشد، برای حفظ یک ازدواج سالم ضروری است. افراد انتظارات، تمایلات و خیالات جنسی متفاوتی دارند و اجازه دارند آزادانه در مورد آنها با همسر خود صحبت کنند. نتایج این گفتگو صمیمیت بیشتر، ارتباطات قوی تر و زندگی جنسی سالم تر برای آنهاست.

صحبت در مورد رابطه جنسی چقدر به رابطه شما کمک کرده است؟ بیشتر در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.


کتاب الکترونیکی پیوست شده

اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاشقانه خود یا حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، این کتاب را بخوانید.
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.