افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

چگونه در زندگی هدف گذاری کنیم و به خواسته های خود برسیم؟

  • کد خبر : 16122
چگونه در زندگی هدف گذاری کنیم و به خواسته های خود برسیم؟

در آغاز سال‌های زیادی از تصمیم‌گیری‌ها برای جدید می‌گیریم و در آنچه در گذشته انجام داده‌ایم، فکر نمی‌کنم. تصمیم‌گیری در روی این هدف‌گذاری‌ها و پردازش‌ها فقط به سال محدود می‌شود و پس از این هدف را فراموش کرده و از دستیابی به آن‌ها ناامید می‌شویم. علت این است که ما هنوز تفاوت بین و هدف […]

در آغاز سال‌های زیادی از تصمیم‌گیری‌ها برای جدید می‌گیریم و در آنچه در گذشته انجام داده‌ایم، فکر نمی‌کنم. تصمیم‌گیری در روی این هدف‌گذاری‌ها و پردازش‌ها فقط به سال محدود می‌شود و پس از این هدف را فراموش کرده و از دستیابی به آن‌ها ناامید می‌شویم.

علت این است که ما هنوز تفاوت بین و هدف را نمی‌دانیم و تنها افراد معدودی به هدفی می‌رسند که آموخته‌اند و آن را اجرا کردند. بر اساس گزارش‌ها و جهانی، تنها تنها 9.2 درصد از افراد دستیابی به هدف‌های موفق هستند و 42 درصد از ماه‌ها از اهداف خود ناامید شده و تسلیم می‌شوند. امروز در ‌رو قصد داریم راه‌هایی برای تبدیل رویای آرزو به هدف و موفقیت را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

هدف چیست؟

هدف

افراد می‌توانند داشته باشند اما باید توجه داشته باشند که رویا و یا امید و آرزو، هدف. مثلاً اگر من دوست دارم صاحبخانه شوم، این یک رویا و آرزو است، ولی هنوز ه.

هدف باید و قابل اندازه گیری باشد، یعنی شما باید از 5 سال آینده 40 میلیون تومان استفاده کنید یا اینکه من تا سه ماه آینده فلان خانه را میخرم. برای این که شما مطمئن باشید و مشخص کنید باید دقیقاً در چه جایگاهی قرار بگیرید و ببینید.

چگونه ما را مشخص کنیم؟

شروع کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به هدف، یک هدف کوچک و ملموس است. اگر هدف شما برای خرید خانه پس‌انداز است، اولین هدف شما پس‌انداز ده میلیون تومان در سه ماه آینده باشد.

اگر هدف شما سلامتی و از بین بردن بیماری است، باید خودتان را انتخاب کنید. مثلاً هر روز به مدت یک ماه، دو وعده سبزیجات میل کنید یا پنج بار در هفته پیاده‌رو.

بزرگ باشید ولی برای رسیدن به اهدافتان، کوچک و واقع بینانه بردارید و یک هدف کوچک و ملموس شروع کنید. زemanah کhe hhedف avel rsیdیd ، memی‌tunahd bydahف baddی thandhn cenmudeh و bhe ath thtrateb hrate hnah arehydhdhdahdhdhddhenden

چگونه به خود برسیم؟

1. با افکار منفی خود مقابله کنید

افکارمنفی

آیا شما ترسناک و دست نیافتنی هستید؟ نمی‌دانید که می‌توانید این کار را انجام دهید یا نه؟ قبلاً این راه را امتحان کرده‌اید ولی شکست خورده‌اید؟ در راه رسیدن به هدفتان باید کارهایی را انجام دهید که دوست دارید؟

بیایید برای چند دقیقه نسبت به آنچه در ذهنتان اتفاق می‌افتد، واقع بین باشید. افکار ترسناک و منفی خود را بنویسید و به آن ها نگاهی بیندازید. سپس یک کوچک و مثبت را انتخاب کنید تا شما کمک کند افکار و صدای ترسناک درونتان را تغییر دهید.

اگر ندایی درونتان به شما می‌گوید: «من هیچ وقت پولدار و مالی ندارم به آن فکر کنید و آیا این صدا درست و واقعی است؟ است است این است است است است است است است است که است است؟ شاید شما زمانی به فکرتان باشید که در گذشته نرسیده باشید ولی در آن مسیر برداشته شده و این خود یک مزیت است. سعی کنید از فکر کردن به آن صدای منفی خودداری کنید و به جای آن به افکار مثبرت فک مانند اینکه: «بعضی اوقات من می پسندم و پول خود را به خوبی مدیریم ن».

اگر جسم زندگی شما در یک جهت حرکت ذهن شما به سمت دیگری برود و آن بپردازد، هرگز هدف خود را نخواهید رسید!

2. تجزیه و تحلیل قدم‌ها برای رسیدن به هدف

بیایید درمورد هدف “پس انداز 10 میلیون تومان در طی سه ماه آینده” صحبت می کنیم. به نظرتان چگونه می توانید آن را انجام دهید؟ در واقع مراحل و نکات زیادی برای رسیدن و نزدیک شدن به این هدف وجود دارد. به طور مثال:

  • تمام هزینه‌هایی که طی یک ماه فقط می‌کنید را بنویسید.
  • میزان درآمد ماهانه‌تان را یادداشت کنید.
  • برای پس‌انداز 10 میلیون تومان، شما باید حداقل ماهانه 3.5 میلیون تومان پس‌انداز گی.
  • به تمام ماه‌ها توجه کنید و ببینید چگونه می‌توانید صرفه‌جویی و هزینه کنید.
  • آیا راه کسب درآمد را می‌توانید پیدا کنید و ماهانه‌تان را افزایش دهید؟

تهیه این لیست ممکن است کمی سخت باشد، اما دقت داشته باشید که نیازی نیست همه کارها را هم انجام دهید، بلکه می‌توانید به صورت دقیق به شما نزدیک شوید.

3. کارهای را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی

پیش از تهیه لیست خود، مرور تقویم. زمان مشخص و دقیق برای انجام کارهایتان تعیین کنید. به عنوان مثال، شنبه ساعت 3 در راه های جدید کسب درآمد تحقیق کنید. پنج شنبه ساعت 7 بعد از ظهر به تحلیل هزینه هایتان بپردازید و …

برنامه ریزی در هر زمینه ای یک راه حل عالی برای مدیریت کارهای بزرگ است. در واقع این کار دیگر نیازی نیست نگران انجام کارهایتان باشد، زیرا انجام هر کار، زمان و روز مشخصی تعیین کرده‌اید.

برنامه ریزی در هر مرحله برای رسیدن به هدف، روشی است که موفقیت شما را تضمین می کند. بعد از همه تحلیل و برنامه ریزی شما می توانید با تغییر عادت کوچک در، به هدفتان تبدیل شوید. به عنوان: شما در روز دو برای صرف یک وعده به کافی شاپ و حدود 25 هزار تومان می کنید. در صورتی که اگر این میان وعده را از منزل انجام دهید، در هفته 150 هزار تومان و ماه ماه 600 هزار تومان صرفه جویی کرده اید. بنابراین شما در عادات کوچک و برنامه‌ریزی برای راحتی می‌توانید به گام‌های هدفمند تغییر کنید.

4. از خود بپرسید: اگر مانعی پیش آمد چه کار کنم؟

اگر از این مشکلات و مشکلات برایشان پیش بیاید، برنامه ریزی برای حل شدن، به احتمال زیاد بسیار به هدفشان خواهد رسید. مطمئناً این زندگی در جریان است و اتفاقاتی پیش می آید که نمی توانید برنامه ریزی کنید.

مثلاً: شما متعهد می‌شوید هر روز صبح میان وعده‌های همراه خود، اما یک روز به خاطر مشکلات این کار را فراموش کنید. الان چه می کنید؟ گزینه وجود دارد، برگشت به منزل و برداشتن میان وعده، خرید میان وعده ارزان قیمت.

نیازی نیست شما همان لحظه به حل مشکل فکر کنید باید قبل از این برنامهریزی باشید و راه حل را در آن زمان فقط اجرا کنید. این موضوع می‌شود شما در زمان ایجاد مشکلات در رسیدن به هدف، مایوس و نشوید، فقط مشکل بر اساس برنامه حل حل و راهتان را به سمت سمت هدف هدف ادامه دهید.

5. جستجوهایتان را به خودتان بدهید

موفقیت

شما می‌دانید که کلید رسیدن به هدف، تغییر عادت و تحقیق و برنامه ریزی است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که در طول مسیر حتما باید به خود بابت جستجو و انگیزه‌تان .

چارلز دوهینگ در کتاب قدرت عادت نوشته است که حتما برای تغییر عادات به خود پاداد. به عنوان مثال: اگر هر میان وعده را از خانه می‌برید، می‌توانید از یک میان وعده غذای مورد علاقه استفاده کنید یا اینکه میزان و تعداد میان وعده‌ها را یک روز افزایش دهید.

تحقیقات به وضوح نشان‌دهنده‌ای هستند که اگر برای رسیدن به هدف کوچک‌تر به خود بپردازید، نتیجه را برای رسیدن به اهداف بزرگ بزرگ خواهید داشت.

6. خودتان را محکوم کنید

تغییر عادات و دستیابی به اهداف جدید بسیار دشوار است، زیرا شما می‌خواهید و فعالیت‌های شما را امتحان کنید. واقعا واقعی دارد که شما یک قدم به عقب ولی ناامید نشوید و به سختی خودتان را دارید.

قرار نیست انسان‌ها کامل باشند، شما با خودتان باشید و زمانی که به هدفتان نزدیک شوید، دوباره بیشتر بخواهید و با آن آشنا شوید.

در پایان به می‌توانیم به جای اینکه بتوانیم با هدف دست بکشیم، برنامه‌ریزی کنیم و قدم‌های محکم و برای رسیدن به آینده بهتر کنیم. شاید شما نمی توانید که برایتان می افتد را کنترل کنید تا به راحتی بتوانید به رویایی بزرگ تنظیم و کنترل کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.