افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

چگونه برای امور مالی هدف گذاری کنیم؟

  • کد خبر : 16407
چگونه برای امور مالی هدف گذاری کنیم؟

اطلاعات مالی (اهداف مالی شخصی) اهداف پولی هستند که برای کنترل و مدیریت امور مالی تعیین می‌شوند. استراتژی‌های مهم برای تعیین اهداف مالی و رسیدن به آن‌ها وجود دارد. کسب درآمد از سرگرمی یا تهیه یک برنامه پس‌انداز ساده‌ترین نمونه‌ها هستند. اما حالا که در عصر رشد صنعت کریپتو هستیم، ابزارهای دیگری هم وجود دارد. […]

اطلاعات مالی (اهداف مالی شخصی) اهداف پولی هستند که برای کنترل و مدیریت امور مالی تعیین می‌شوند. استراتژی‌های مهم برای تعیین اهداف مالی و رسیدن به آن‌ها وجود دارد. کسب درآمد از سرگرمی یا تهیه یک برنامه پس‌انداز ساده‌ترین نمونه‌ها هستند. اما حالا که در عصر رشد صنعت کریپتو هستیم، ابزارهای دیگری هم وجود دارد. شاید چیدن سبد ارز دیجیتال یا ورود به دنیای توکن‌های بی‌همتا (NFTها) مسیر موفقیت مالی را کوتاه‌تر کند. با میهن بلوکچین همراه باشید تا ببینید هدف مالی چیست، چه استراتژی‌هایی برای تعیین امور مالی وجود دارد و در نهایت راه‌های رسیدن به هدف مالی از طریق ابزارهای کریپتویی را بررسی می‌کند.

اطلاعات مالی شخصی چیست؟

منبع: Academy.Binance.Com

تعیین هدف های مالی شخصی اولین گام برای برنامه‌ریزی هزینه‌های درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است. تنظیم بودجه و تعیین مقدار مخارج و پس‌انداز، بدون داشتن یک هدف مالی مشخص کارکردی است. به‌علاوه بدون هدف نمی‌توانم به قانونمند و با روش‌های مشخص به ثبات مالی رسیدم. تحقیقات نشان می‌دهد که تعیین اهداف ارتباط مستقیم با افزایش موفقیت دارد.

افراد با توجه به عوامل مختلف با تفاوت تفاوت دارند. ممکن است هدف یک شخص پس‌انداز ماهانه 1000 دلار باشد و فرد بخواهد ارزش خالص دارایی‌اش به 10 میلیون دلار برسد. همچنین راهکارهای انجام برای رسیدن به وجود مالی مالی دارد. «کاهش هزینه» و «افزایش درآمد» دو اصلی هستند.

چگونه تعیین کنیم؟

  روش های تعیین مالی شخصی
منبع: Bigpayme.Com

در حوزه هدف استفاده از روش اسمارت (SMART) یک مکان خاص و شناخته شده است. اصطلاح “SMART” برگرفته از کلمات “Specific ,Measurable ,Action-oriented ,Realistic ,and Time-bound” است که به معنای «مشخص، قابل اندازه گیری، عمل، واقع بینانه و دارای مدت زمانی خاص» است.

  • مسائل مالی باید مشخص شود و قابل اندازه گیری باشد. اگر هدف شما پس‌انداز 1000 دلار در ماه باشد، این هدف مشخص و قابل اندازه‌گیری است. اما اگر فقط «مقداری» پول پس‌انداز می‌کنم، هدف درستی نیست. همچنین اهدافی که می‌کنید باید عمل‌گرایانه باشد. به طور مثال محدود کردن ارج ماهانه به ۵۰٪ از حقوق ماهانه مسلط یک اقدام و عمل واقعی است. اما اگر مبادرت به « می‌خواهم ثروتمند شوم» یک هدف بسیار هم که اصلا عمل‌گرا نیست.
  • همچنین بایدهای تعیین کنید که واقع‌بینانه و برای بازه‌های زمانی مشخص باشند. یکی از روش‌های اصلی هدف‌گذاری بر اساس بازه‌های زمانی به سه بخش اختصاصی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بزرگ‌مدت تقسیم می‌شود. کوتاه‌مدت برای بازه چند ماه تا یک سال، میانگین مدت (مثلا پرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز کردن برای تحصیل فرزندان) برای پنج سال و هدف بلندمدت (خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در صندوق بازنشستگی) برای بیش از پنج سال برنامه‌ریزی می‌شوند.
  • همیشه برای اهدافی که باید یک موعد تعیین کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما افزایش سبد سرمایه به ۱۰۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) باشد، بیشتر خواهد بود. اما اگر هیچ بازه زمانی مشخص نیست، به مرور زمان انگیزه شما از دست می‌رود. اگر چند هدف مالی دارید، آن‌ها را با دقت برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تا ۱۰ سال آینده ملکی را بخرید و به ۲۰۰ هزار دلار نیاز دارید، می‌توانید با یک معکوس بفهمید هر ماه چقدر باید پس‌انداز کنید.

استراتژی‌هایی برای تعیین اهداف مالی

برای دستیابی به اهداف مالی دو اصلی «کاهش هزینه» و «افزایش درآمد» وجود دارد.

استاندارد های هزینه

  • مخارج خود را مشخص کنید: کاهش هزینه مستلزم این است که بدانید پول شما کجا خرج می‌شود. به مدت یک ماه خرج‌های روتین را زیر نظر بگیرید و تمام هزینه‌ها را ثبت کنید.
  • بودجه اضافه کنید: برای مدیریت وضعیت مالی با تنظیم مخارج روتین و کاهش هزینه های غیرضروری مخارج خود را محدود کنید.
  • از امکاناتی که در اختیار دارید، استفاده کنید: کمتر از درآمد خود خرج کنید. پایبند بودن به یک بودجه برای جلوگیری از هزینه‌های بیش‌از حد می‌شود. از خریدهای خودداری کنید. حق با شما است، خرید از روی هووس و درمان درمان وسوسه‌انگیز است، اما حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید.
  • به طور مستمر پسانداز کنید: هر ماه مبلغ مشخصی از درآمد، حداقل ۱۰٪ از حقوق ماهیانه را پس‌انداز کنید.

سیاست های افزایش درآمد

  • حساب‌های پس‌انداز با بهره را انتخاب کنید: با قراردادن وجوه خود در یک حساب پس‌انداز با درآمد خود را افزایش دهید.
  • یک فعالیت جانبی انجام دهید: اگر شرایط شغل اصلی شما اجازه می‌دهد، با یک کار پاره‌وقت درامد خود را افزایش دهید. در بازار کارهای موقت یا نیمه‌وقت، شغلی با شرایط خود را بیابید. حتی می‌توانید یک کسب‌وکار شخصی راه‌اندازی کنید. اگر یک فعالیت سرگرم‌کننده هستید، برای کسب درآمد از آن فکر کنید.
  • درآمد غیرفعال ایجاد کنید: درآمد غیرفعال درامدی است که بدون نیاز به فعالیت به دست می‌آید. این نوع درامد معمولاً از سرمایه گذاری در بازارهایی مانند ارز دیجیتال، فارکس، بازار بورس و قرضه کسب می شود. درامد از اجاره و حق امتیاز مالکیت معنوی نیز جز درامدهای غیرفعال هستند.

دستیابی به اهداف مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال

رسیدن به مالی با ارزهای دیجیتال

امروز در عصر بلوکچین و ظهور ارزهای دیجیتال متعدد و متنوع هستیم. هر یک از این پلتفرم‌ها با هدف کمک به کاربران ابزارها و محصولات متنوعی را می‌دهند. از این محصولات برای کسب استفاده و رسیدن به آن استفاده کنید مدیریت مالی است.

۱. افتتاح یک حساب پس‌انداز کریپتویی

در صورت سرمایه‌گذاری فعال در بازار کریپتو، می‌توان از طریق حساب کریپتویی دارای سود، درآمد غیرفعال کسب کرد. به جای نگهداری بی‌ثمر دارایی‌های دیجیتال، آن‌ها را سپرده‌گذاری کنید و در عوض بخرید.

۲. در خریدهای خود از کارتهای کریپتویی استفاده کنید

هنگام خرید کالاهای نیاز به دنبال فرصت‌های بهتر باشید. به عنوان مثال با استفاده از برنامه‌های برگشت نقدی و کارت‌های کریپتویی می‌توانید درصدی از مبلغ خرید خود را به صورت اعتباری، پول نقد یا ارز دیجیتال پس بگیرید.

۳. کسب و کار فروش مجدد ارز دیجیتال راهاندازی کنید

آیا به فکر یک راه درآمد جدید هستید؟ فروش مجدد یا توزیع کارت‌های هدیه کریپتویی یک گزینه مناسب برای کسب سود است. کاربران می‌توانند از کارت‌های هدیه کریپتویی برای شارژ حساب‌های رمزارز و پرداخت ایمن و راحت کالا و محصولات استفاده کنند.

۴. یک هنرمند NFT شوید

کسب درآمد از سرگرمی یک ایده عالی برای تبدیل فعالیت به یک سرمایه‌گذاری سودآور است. اگر هنرمند هستید، لازم است بدانید که یک بازارهای دلاری برای توکن بی‌همتا (NFT) وجود دارد. بازارهای NFT متعددی این فرصت را برای هنرمندان فراهم می‌کند تا با ضرب آثار رسانه‌ای خود به دنیای توکن‌های بی‌همتا سفر کنند.

۵. تنوع بخشیدن به سبد سهام با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال

یک تکنیک کاهش می‌یابد که معمولاً برای مدیریت سرمایه‌گذاری می‌شود. از بازار ارزهای دیجیتال برای تنوع بخشیدن به سبد سهام استفاده کنید. بازارهای همبستگی بازار کریپتو با سایر بازارهای یک موضوع مالی قابل‌بحث است.

نکاتی درباره ارزهای دیجیتال و رسیدن به اهداف مالی

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسته به میزان سرمایه پذیری، سرمایه گذاری و عنوان ابزاری برای تنوع بخشی به سبد سرمایه ممکن است برای برخی از سرمایه گذاران مناسب باشد. مخفی به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو همیشه با ریسک‌ها و همراهی‌های همراه است. به همین دلیل همه سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال باید از نکات مهمی باشند.

۱. خودت تحقیق کن

DYOR چیست

بازار کریپتو برای سرمایه‌گذاری مزیت‌هایی دارد، اما شامل سرمایه‌گذاری هم می‌شود. به طور معمول فرصت‌های شغلی مانند فریلنسری هرگز با مثال‌های بازار کریپتو مقابله می‌کنند. بنابراین همیشه از تحقیق مالی، تکنیک «خودت کن» (DYOR) را فراموش نکنید. هرچه تحقیقات بیشتر داشته باشند، خطرات احتمالی را بیشتر شناسایی کنند.

۲. مدیریت گزارش

مدیریت یک ابزار کلیدی و حیاتی برای موفقیت در سرمایه گذاری یا ترید است. یک قانون مهم است که به همان اندازه سرمایه گذاری کنید که از دست دادن آن را داشته باشید. در گام بعدی نیز باید از استراتژی‌های حفظ سرمایه را به کار برد. برای اینکه بدانید، چگونه ارزهای دیجیتال را مدیریت کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

۳. از حساب های مالیاتی کریپتویی آگاه باشید

اگر برای رسیدن به سرمایه گذاری در بازارهای مالی خود، رمزارزها را انتخاب کنید، پول کریپتویی را هم بدانید. در برخی مناطق در صورت عدم پرداخت مالیات قانون جریمه برای سرمایه گذاری اعمال می شود.

سخن پایانی

با توجه به نیازها، اولویت‌ها و استانداردهای هر فرد استراتژی‌های وجود برای تعیین امور مالی و رسیدن به آن‌ها وجود دارد. برخی از این استراتژی‌ها را می‌توان به صورت ترکیبی یا به‌تنهایی استفاده کرد. صرف نظر از نظر شخصی هر فرد برای رسیدن به هدف های مالی، هرگز نباید برای سرمایه گذاری روی فرصت های مالی یا دنیای ارزهای دیجیتال عجله کرد. این ذهنیت که «ریسک بالا مساوی است با پاداش بالا» نتیجه عکس داشته باشد و شما را از هدف دور کند. استراتژی‌های شما برای تعیین اهداف مالی چیست؟ آیا از ابزارها و محصولات بازار ارزهای دیجیتال برای رسیدن به اهداف مالی کمک گرفته می شود؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-08 10:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.