افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

چگونه با طرح آنلاین مطالبه خسارت کنیم؟

  • کد خبر : 407706
چگونه با طرح آنلاین مطالبه خسارت کنیم؟

کد خبر: 124884 3 نوامبر 1403 ۰۳: ۲۰ ماشین زمانی که تصادف می کنید، یکی از مسائل زمان بر و اعصاب خردکن، صدور کروکی کاغذی توسط ماموران پلیس راهور فرجا برای دریافت خسارت از بیمه ها است، اما اکنون تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، از حذف کامل اسکیس کاغذی و اسکیس الکترونیکی رخ داده […]

زمانی که تصادف می کنید، یکی از مسائل زمان بر و اعصاب خردکن، صدور کروکی کاغذی توسط ماموران پلیس راهور فرجا برای دریافت خسارت از بیمه ها است، اما اکنون تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، از حذف کامل اسکیس کاغذی و اسکیس الکترونیکی رخ داده در سراسر کشور خبر داد.



حجم بالای تصادفات رانندگی و انتظار برای حضور ماموران راهنمایی و رانندگی باعث تشدید ترافیک و خرد شدن اعصاب حادثه دیدگان و عوامل حادثه شده است. اکنون پس از مدت ها انتظار با همکاری مرکز بیمه و فرجا، فرآیند صدور کروکی آنلاین اجرایی شد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این اقدام با هدف اجرای حکمرانی الکترونیکی و تسهیل فرآیند گزارش دهی آنلاین تصادفات و در نتیجه تسریع سرعت و دقت در رسیدگی به حوادث انجام می شود. کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطاهای انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پرونده ها از جمله مزایای حذف طرح های آنلاین خواهد بود. حسینی از مردم خواست در صورت بروز حادثه آرامش خود را حفظ کرده و گزارش حادثه را در سامانه آنلاین پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت کنند.

دریافت گزارش تصادف با شماره رهگیری

یکی از مراحل ورود به سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی این است که می توانید تصاویر تصادف را به صورت آنلاین بارگذاری کنید. سپس این عکس ها به واحدهای بررسی سانحه ارسال می شود. هر تصویر تصادف دارای یک کد رهگیری است که طرفین می توانند برای دریافت تصویر و پیگیری آن اقدام کنند تا طرح تصادف را با کد رهگیری دریافت کنند.

نحوه دریافت خسارت بیمه با کروکی

1. قبل از مراجعه به دفاتر پرداخت خسارت شرکت بیمه طرف قرارداد از صدور کروکی آنلاین توسط افسر تصادف مطمئن شوید. برای انجام این کار، پیامکی به راننده مسئول تصادف و قربانی ارسال می شود که نشان دهنده ثبت پروفایل آنلاین است.

2. قبل از مراجعه به دفتر پرداخت خسارت اسناد لازم را بسته به نوع خسارت وارده آماده داشته و به واحد خسارت شرکت بیمه ارائه دهید. از جمله پیامک ثبت نام اینترنتی، مدارک شناسایی، مجوز، کارت خودرو و بیمه نامه مسئول حادثه.

3. در تصادفات جرحی و فوتی، علاوه بر مدارک فوق، گزارش پلیس، دادگاه، اوراق تحقیقات مقصر حادثه، نظریه پزشکی، پرونده پزشکی مصدوم یا مدارک علائم نشان دهنده مرگ فردی است که در نتیجه تصادف فوت کرده است.

4. توجه داشته باشید که اعتبار کروکی از بین نرفته است اما پس از حادثه 5 روز فرصت دارید تا با بیمه طرف قرارداد تماس بگیرید.

کج

پیچ خورده 1





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.