افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

چگونه اسباب بازی های ایمن تعطیلات را برای کودکان پیدا کنیم

  • کد خبر : 6987
چگونه اسباب بازی های ایمن تعطیلات را برای کودکان پیدا کنیم

نوشته شده توسط جینا شاو بررسی شده توسط Ephraim K Brenman, DO در 12 دسامبر 2022 هدیه دادن در تعطیلات می تواند جادویی باشد، به خصوص زمانی که به کودک دلبندتان آن هدیه عالی می دهید. اما همچنین می تواند خطرناک باشد. در سال 2021، اضطراری اتاقطبق گزارش کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) در ایالات […]


بررسی شده توسط Ephraim K Brenman, DO در 12 دسامبر 2022

هدیه دادن در تعطیلات می تواند جادویی باشد، به خصوص زمانی که به کودک دلبندتان آن هدیه عالی می دهید. اما همچنین می تواند خطرناک باشد.

در سال 2021، اضطراری اتاقطبق گزارش کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) در ایالات متحده بیش از 152000 کودک زیر 15 سال به دلیل آسیب های ناشی از اسباب بازی درمان شدند. برای کمک به محافظت از کودکان زندگی خود، از این خطرات رایج مرتبط با اسباب بازی و راه های انتخاب اسباب بازی های ایمن آگاه باشید.

از باتری های دکمه ای آگاه باشید

باتری‌های دکمه‌ای، باتری‌های تخت و گردی به اندازه یک سکه هستند که انواع وسایل الکترونیکی موجود در خانه، از جمله بسیاری از اسباب‌بازی‌ها را تامین می‌کنند.

این یک خطر در حال افزایش است. بر اساس یک مطالعه جدید از داده‌های 2010 تا 2019 که توسط Safe Kids و Nationwide Children’s Hospital منتشر شده است، هر 75 دقیقه در ایالات متحده، یک کودک زیر 18 سال برای آسیب ناشی از باتری به اورژانس مراجعه می‌کند. این بیش از دو برابر فرکانس است در یک مطالعه قبلی بر اساس داده های سال 1990 تا 2009 گزارش شده است. بیشتر این صدمات – 85٪ – مربوط به باتری های دکمه ای است. و بیشتر در کودکان 5 ساله و کمتر اتفاق افتاده است، محدوده سنی که در آن بچه ها احتمالا همه چیز را در دهان خود می گذارند.

این باتری‌ها کوچک، مسطح، براق، صاف و راحت هستند و به معنای واقعی کلمه از طریق بافت گلو و معده می‌سوزند. آنها می توانند کشنده باشند. اگر یک اسباب‌بازی با باتری می‌خرید، مطمئن شوید که محفظه آن امن است و فقط با استفاده از ابزاری مانند پیچ ​​گوشتی می‌توان آن را باز کرد.»

مراقب چرخ ها باشید

طبق گزارش CPSC، اسکوترهایی که موتوری نیستند بیشترین سهم را در صدمات مربوط به اسباب بازی ها به خود اختصاص می دهند.

استیسی می‌گوید: «این اسکوترها اغلب به کودکان خردسال داده می‌شوند و با آن‌ها مانند دوچرخه یا اسکیت‌برد با احتیاط رفتار نمی‌شود، شاید به این دلیل که مردم فکر می‌کنند نمی‌توانند آنقدر سریع بروند، بنابراین بچه‌ها لزوماً کلاه ایمنی به سر ندارند.» Pecenka، MPH، مدیر برنامه پیشگیری از آسیب ترومای کودکان در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در تنسی. بیش از دو سوم آسیب‌های ناشی از اسباب‌بازی ناشی از اسکوترهای غیرموتوری است.»

اسکوترهای موتوری و دوچرخه های الکترونیکی نیز می توانند خطرناک باشند، به خصوص اگر توسط بچه های خیلی جوان سوار شوند. Pecenka می‌گوید: «اگرچه دوچرخه‌های الکترونیکی معمولاً برای سنین 16 یا 18 سال به بالا برچسب‌گذاری می‌شوند، دوچرخه‌های الکترونیکی اغلب توسط بچه‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند.» تعداد کودکان بستری شده به دلیل آسیب اسکوترهای الکترونیکی از 4.2 درصد در سال 2011 به 12.9 درصد در سال 2020 افزایش یافته است که 27 درصد مربوط به شکستگی بازو و از هر 10 مورد یک مورد شامل صدمات سر مانند ضربه مغزی است.

واتکینز می گوید تقریباً هر اسباب بازی چرخ دار یا دیگر اسباب بازی سواری که بتواند مقداری سرعت بگیرد می تواند خطرناک باشد. «همه فکر می‌کنند که نمی‌افتند، اما ما بچه‌های زیادی را در اورژانس می‌بینیم که در اثر سقوط از دوچرخه، اسکیت‌برد یا هاوربرد آسیب دیده‌اند. اگر به کودک دوچرخه، اسکیت برد، اسکوتر، اسنوبرد یا اسکیت هدیه می دهید، باید به او کلاه ایمنی نیز بدهید. و مطمئن شوید که هر چه هست، مناسب سن کودک باشد.»

ضرب وشتم آهنربایی

بسیاری از اسباب‌بازی‌ها حاوی آهن‌رباهای پرقدرت هستند که گاهی اوقات آهن‌رباهای خاکی کمیاب نامیده می‌شوند که در صورت بلعیدن می‌توانند بسیار خطرناک باشند. چندین مورد از این برندها، از جمله Zen Magnets و Neoballs، اخیراً محصولات خود را به دلیل خطرات ناشی از مصرف آنها فراخوان داده اند.

آهنرباهای ریز معمولاً در اسباب‌بازی‌های فیجت نیز یافت می‌شوند و نوجوانان اغلب از این آهن‌رباها برای تقلید سوراخ‌های بدن با قرار دادن یکی در دو طرف زبان، لب‌ها یا گونه‌ها استفاده می‌کنند، جایی که ممکن است به طور تصادفی بلعیده شوند.

خطرات فراتر از خفگی است. واتکینز می گوید: «اگر این آهنرباها بلعیده شوند، می توانند از طریق بافت روده و روده به هم متصل شوند و انسداد ایجاد کنند. “این پیوندها واقعا قوی هستند و اغلب برای برداشتن آنها نیاز به جراحی اضطراری دارند.”

CPSC این اسباب‌بازی‌های آهنربایی را آنقدر خطرناک یافت که در سال 2012 دستور داد همه آنها از بازار فراخوانده شوند، اما حکم دادگاه در سال 2016 این تصمیم را لغو کرد و آنها هنوز در قفسه‌های فروشگاه هستند. اگرچه برای استفاده در سنین 14 سال به بالا در نظر گرفته شده است، اما یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین سنی کودکان آسیب دیده 7.6 سال بوده و بیش از نیمی از آنها نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

راهنمای خرید اسباب بازی

این اصول ساده را برای انتخاب اسباب بازی ها که توسط CPSC و سایر کارشناسان ایمنی اسباب بازی به اشتراک گذاشته شده است، دنبال کنید:

  • برچسب را بخوانید. محصول برای چه سنی در نظر گرفته شده است؟ دستورالعمل سن و سایر اطلاعات ایمنی در بسته بندی اسباب بازی را دنبال کنید و اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که با علایق و توانایی های هر کودک مطابقت داشته باشد. Pecenka می‌گوید: «اگر اسباب‌بازی می‌گوید برای سنین 4 سال به بالا است، نگویید: «برادر 2 ساله‌ام واقعاً پیشرفته است و در کمترین زمان با آن بازی می‌کند.» اسباب‌بازی‌ها به دلایلی برای محدوده سنی خاصی طراحی شده‌اند.
  • وسایل ایمنی از جمله کلاه ایمنی را برای اسکوترها و سایر اسباب بازی های سواری تهیه کنید. کودکان باید هر بار از آنها استفاده کنند. Pecenka می گوید: “و مطمئن شوید که کلاه ایمنی مناسب دارید.” کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری با کلاه هایی که برای اسکی یا اسنوبورد یا سواری ATV طراحی شده اند متفاوت است. از تجهیزات ایمنی که باید با آن هدایا استاندارد باشد، آگاه باشید.
  • توپ ها و اسباب بازی های کوچک با قطعات کوچک را از کودکان کمتر از 3 سال دور نگه دارید. واتکینز می گوید: «یک قانون خوب این است که اگر چیزی در لوله رول دستمال توالت جا می شود، کودک زیر 3 تا 5 سال نباید آن را داشته باشد.
  • اسباب بازی را با چشم انتقادی بررسی کنید. “آیا قطعاتی دارد که به راحتی جدا شود و کودک بتواند آن را در دهان خود قرار دهد یا می تواند یک نوک تیز ایجاد کند که می تواند کودک را بهم بزند یا ببرد؟” واتکینز می پرسد. “اگر یک اسباب بازی الکترونیکی است، آیا محفظه باتری امن است؟”
  • قبل از خرید اسباب‌بازی، به‌خصوص اگر دست دوم می‌خرید، یادآوری‌ها را آنلاین جستجو کنید. واتکینز می گوید: «فقط نام اسباب بازی و کلمه «یادآوری» را در موتور جستجو قرار دهید یا از ابزار جستجوی فراخوان CPSC در cpsc.gov/Recall استفاده کنید.

نمایش منابع

اعتبار عکس:

FamVeld / Getty Images

منابع:

ایمی واتکینز، MPH، کارگردان، Safe Kids Connecticut، مرکز پیشگیری از آسیب کودکان کانکتیکات.

استیسی پچنکا، MPH، مدیر برنامه پیشگیری از آسیب ترومای کودکان، مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده: “تقویم مرگ و جراحات مرتبط با اسباب بازی سال 2021”.

اطفال: “بازدیدهای بخش اورژانس مرتبط با باتری کودکان در ایالات متحده: 2010-2019.”

آکادمی اطفال آمریکا: “تعداد کودکان بستری شده به دلیل آسیب‌های اسکوتر الکترونیکی از 2011 تا 2020 افزایش یافت.”

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده: “مگنت های ذن و آهنرباهای نئوبال به دلیل خطر بلع فراخوانده شدند.”

بیمارستان کودکان سراسر کشور: “مطالعه جدید نشان می دهد که آهنرباهای پرقدرت منجر به بستری شدن در بیمارستان و آسیب های تهدید کننده زندگی در کودکان می شود.”

اطفال: قرار گرفتن در معرض آهنربا با قدرت بالا در کودکان: یک مطالعه کوهورت چند مرکزی.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.