افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

چه کسی جایگزین پزشکان در مجلس می شود؟

  • کد خبر : 405272
چه کسی جایگزین پزشکان در مجلس می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود بزیکیابعد از اینکه به موقع رئیس جمهور شد معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس، 2 نماینده مجلس، یعنی. غلامرضا نوری قزلجه احمد دنیامالی نماینده بستان آباد و نماینده بندرانزلی در مجلس به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان معرفی شدند که از مجلس رای اعتماد گرفتند. به گزارش تسنیم، […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود بزیکیابعد از اینکه به موقع رئیس جمهور شد معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس، 2 نماینده مجلس، یعنی. غلامرضا نوری قزلجه احمد دنیامالی نماینده بستان آباد و نماینده بندرانزلی در مجلس به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان معرفی شدند که از مجلس رای اعتماد گرفتند.

به گزارش تسنیم، این دو نماینده سابق در حال حاضر وزیر هستند و حوزه انتخابیه آنها هم اکنون بدون نماینده است، بنابراین برای اینکه امور حوزه انتخابیه آنها روی زمین بماند، مجمع نمایندگان استان نماینده خاصی را انتخاب می کند. نمایندگان برای پیشبرد کار در آن حوزه انتخابیه تا سال آینده که انتخابات موقت شورای اسلامی برگزار می شود و نماینده بستان آباد و بندر انزلی انتخاب می شود.

بنابراین گزارش، در صورتی که ستاد نمایندگی حوزه انتخابیه به دلیل فوت، ابطال صلاحیت، استعفا یا انتقال به سایر قوا نماینده نداشته باشد، نماینده ای با عنوان نماینده که از طرف آن شهرستان تعیین می شود انتخاب می شود. توسط مجلس اکنون انتخاب این نماینده به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان به هیئت دولت اعلام می شود، اما در صورتی که حوزه ای بیش از یک نماینده داشته باشد، یکی از همان نمایندگانی که نمی توانند انتخاب شوند به عنوان نماینده انتخاب می شوند. علی البدل به هر دلیلی حاضر می شود و وظایف نماینده را بر عهده خواهد داشت.

بنابراین با توجه به تعریف فوق با عنایت به اینکه آقای مزیکیان نماینده تبریز و از مجلس به کشیش رفت و در حال حاضر رئیس جمهور است، با توجه به اینکه تبریز چندین نماینده دارد، یکی از آنها وظایف نماینده وی را بر عهده خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان به تازگی برگزار شد و با توجه به انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم، بر اساس تصمیم رئیس جمهور مجلس یکی از نمایندگان این استان به عنوان قائم مقام نماینده بندرانزلی پیش از مجمع نمایندگان استان گیلان انتخاب و در دستور کار این مجمع قرار گرفت.

در این جلسه سعید رحمت زاده نماینده صومعه سرا با اکثریت آرا به عنوان قائم مقام نماینده بندرانزلی انتخاب شد تا به مطالبات مردم و امور این حوزه تا برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس برای تعیین نماینده رسیدگی کند. این شهرستان که به موازات برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد.

به گزارش تسنیم، اخیرا جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز برگزار شد که در آن اعضا فرامز شهسواری نماینده هشترود و چاراویماق را به عنوان نایب نماینده بستان آباد به جای غلامرضا نوری قزلجه نماینده سابق این شهرستان به هیئت رئیسه معرفی کردند. . که در حال حاضر وزیر است، جهاد کشاورزی دولت چهاردهم به امور این حوزه رسیدگی می کند.

در همین راستا محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در نامه ای به فرامرز شهسواری نماینده هشترود و چاراویماق در پی استعفای غلامرضا نوری قزلجه نماینده سابق بستان آباد از سمت قائم مقامی نماینده این شهرستان تقدیم کرد.

متن نامه رئیس قوه مقننه به شرح زیر است:

جناب آقای فرمانز شهسواری
نماینده محترم مردم شریف هشترود و چاراویماق.

سلام علیکم

با توجه به موافقت نمایندگان محترم شورای اسلامی با استعفای آقای غلامرضا نوری نماینده سابق مردم شریف بستان آباد بنا به نظر مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی و تصمیم هیئت رئیسه جنابعالی به سمت قائم مقام نماینده شهرستان بستان آباد تا انجام امور و وظایف نماینده آن شهرستان منصوب می شوید.

انتخابات میان دوره ای پارلمانی سال آینده برگزار می شود

هادی طحن‌ظیف، سخنگوی شورای نگهبان وی در نشست خبری شنبه هفته جاری در خصوص برنامه زمانبندی انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون انتخابات میان دوره ای باید با اولین انتخابات سراسری برگزار شود.

وی ادامه داد: سال آینده انتخابات شوراهای شهر و شهر برگزار می شود و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای تعیین تخصیص دو کرسی نمایندگی خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود. همچنین انتخابات میان دوره ای شورای اسلامی در سال آینده و همزمان با انتخابات شوراها.

۲۷۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.