افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

چه کسانی مخالف مصرف کوکاکولا در ایران هستند؟

  • کد خبر : 381034
چه کسانی مخالف مصرف کوکاکولا در ایران هستند؟

آفتاب نیوز: چندی پیش شرکت نوشاب، تولیدکننده ایرانی نوشابه خوشگوار، از توقف تولید نوشابه با برند کوکاکولا در ایران خبر داد و موجی از نگرانی را در میان مصرف کنندگان این برند محبوب آمریکایی ایجاد کرد. این تصمیم که پس از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ شد، می تواند پیامدهای گسترده ای برای […]

آفتاب نیوز:

چندی پیش شرکت نوشاب، تولیدکننده ایرانی نوشابه خوشگوار، از توقف تولید نوشابه با برند کوکاکولا در ایران خبر داد و موجی از نگرانی را در میان مصرف کنندگان این برند محبوب آمریکایی ایجاد کرد. این تصمیم که پس از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ شد، می تواند پیامدهای گسترده ای برای بازار این محصول، الگوی مصرف و … داشته باشد. حال باید دید این وضعیت چه چالش ها و فرصت هایی برای بازار این محصول دارد؟

البته این اولین بار نیست که اخباری از این دست منتشر می شود. سال هاست که برخی از مسئولان کشور در بالاترین سطوح اجرایی و تصمیم گیری به دلایل سیاسی با توزیع برند کوکاکولا در ایران مخالفت کرده اند.

در واقع همان افرادی که مانع ورود قانونی آیفون به ایران شدند، حالا تمام دغدغه آنها استفاده ایرانی ها از برند آمریکایی کوکاکولا است و آن را به اسرائیل هم مرتبط می کنند. البته این افراد ممنوعیت عرضه کوکاکولا در ایران را با تحریم های آمریکا مرتبط می دانند، بنابراین مسئولیت ممنوعیت مصرف آن را بر عهده نمی گیرند.

اما آیا اینها واقعا تحریم های آمریکا هستند؟ یا اینکه پشت پرده این داستان مافیایی هست که می خواهد کوکاکولا را بیرون بکشد تا راه را برای برندهای دیگری که با حضور کوکاکولا جایی برای رشد ندارند هموار کند؟ آیا نمایندگان مجلس و مسئولان مخالف برند کوکاکولا این برند محبوب را از سفره های خود حذف خواهند کرد یا قرار است این برند از سفره مردم حذف شود؟

همین اتفاق در مورد گوشی های اپل هم افتاد. در حالی که مدت زیادی از ثبت نام سری جدید این گوشی در ایران نمی گذرد، به ندرت می توان مقام یا نماینده ای را پیدا کرد که گوشی غیر آمریکایی در دست داشته باشد. در این زمینه افراد برای استفاده از این گوشی ها فقط باید کالای قاچاق بخرند و هر روز ترفند جدیدی را امتحان کنند.

حال اگر ممنوعیت واردات اپل یا حتی خودرو و لوازم خانگی نتیجه مثبتی داشته باشد، ممنوعیت تولید، توزیع و مصرف کوکاکولا نیز نتیجه ای مشابه خواهد داشت. ممکن است این نوشابه ها در بازار باشد اما تقلبی و با قیمت گزاف. در نهایت، سود چنین رویدادی احتمالاً فقط به جیب اختلاس کنندگان ختم می شود.

البته نوشابه ها می توانند برای سلامتی انسان مضر باشند، اما طرفداران خاص خود را نیز دارند. بنابراین آنچه پس از توقف تولید کوکاکولا در ایران رخ می دهد اهمیت پیدا می کند.

رسانه های نزدیک به دولت درباره خروج کوکاکولا چه می گویند؟

البته آن طور که رسانه های نزدیک به دولت مدعی هستند توقف تولید نوشابه کوکاکولا در ایران را می توان نتیجه تشدید تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران دانست. این تحریم ها که در سال های اخیر با شدت بیشتری اعمال شده است، همکاری شرکت های آمریکایی با شرکت های ایرانی را به شدت محدود کرده است.

شرکت کوکاکولا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوشابه در جهان، تحت تاثیر این تحریم و مواضع آمریکا علیه ایران، تصمیم به پایان همکاری با شرکت نوشاب، تولیدکننده کوکاکولا گرفته است. نوشابه در ایران

حال باید دید آیا واقعا کوکاکولا از بازار ایران خارج می شود یا انتشار مکرر این خبر بار دیگر بهانه ای برای افزایش قیمت کوکاکولا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.