افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

چه چیزی می تواند باعث رونق مجدد بازار سرمایه شود؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 155825
چه چیزی می تواند باعث رونق مجدد بازار سرمایه شود؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

سپیده منصوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازار سهام در آذر ماه نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت، گفت: هفته های ابتدایی ماه با انتشار اخبار داغ مبنی بر تجدید ارزیابی شرکت ها تبدیل به یک ماه شد. محرکی برای رونق معاملات بازار سرمایه و در هفته گذشته با […]

سپیده منصوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازار سهام در آذر ماه نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت، گفت: هفته های ابتدایی ماه با انتشار اخبار داغ مبنی بر تجدید ارزیابی شرکت ها تبدیل به یک ماه شد. محرکی برای رونق معاملات بازار سرمایه و در هفته گذشته با سقوط این اخبار بازار به سمت و سوی تعادل و ب راماکی اما من هنوز امید دارم.

حال چه چیزی می تواند باعث رونق دوباره بازار سرمایه شود؟

منصوری افزود: در ابتدا شرط اصلی افزایش اعتماد سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه، قابل پیش بینی بودن اقتصاد و داشتن برنامه های منسجم و شفاف برای چالش های اقتصادی است. موانعی مانند تغییرات و نوسانات ناگهانی نرخ ارز و قیمت کالاها و تصمیمات خلقی و سلیقه ای و قیمت گذاری اجباری باید برطرف شود تا سرمایه گذار بتواند بر اساس شرایط قابل پیش بینی در بازار مشارکت و سرمایه گذاری کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: مشکلات جدی امنیت سرمایه گذاری و فضای کسب و کار از جمله تغییر مکرر قوانین و مقررات و بی ثباتی نرخ ارز و قیمت مواد اولیه بیشترین آسیب را به بنگاه های اقتصادی وارد می کند که علاوه بر این موارد قیمت گذاری اجباری است. همچنین به چندین صنعت آسیب جدی وارد می کند.” . بیش از نیاز به حمایت جدی و ویژه، صنایع نیازمند رفع موانع تولید و تجارت هستند. که باید تلاش کرد تا اقتصاد قابل پیش بینی باشد.

وی افزود: پیش بینی بودجه انقباضی 1403 و تاثیرات رکود بر اقتصاد و در نتیجه بر بازار سرمایه و همچنین افزایش سهم انتشار اوراق دولتی ممکن است فضا را برای سرمایه کاهش دهد. بازار سرمایه ها اخیراً لایحه بودجه 1403 در مجلس رد شد. امید است این مشکل برای حمایت از بازار سرمایه اصلاح شود. همچنین در هفته های اخیر کاهش نرخ سود بین بانکی آغاز شده و ادامه این انتشار ممکن است به نفع بازار سرمایه باشد.

منصوری افزود: در عین حال تحولات مثبتی از جمله تثبیت قیمت خوراک و تعرفه انرژی صنعتی رخ داد که رشد کمتر از تورم حقوق معادن دولتی و منافع مالکیت بود. پیش بینی می شد نقش صندوق تثبیت بازار سرمایه و منابع آن در بودجه 1403 تقویت شود اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

سپیده منصوری در پایان گفت: موضوع معافیت مالیاتی ناشران برای تجدید ارزیابی یکی از اقدامات مثبت برای تشویق شرکت ها به انجام تجدید ارزیابی است زیرا این روند اقتصادی باعث ورود نقدینگی نمی شود و توان مالی واحد اقتصادی تغییر نمی کند. ، فقط منجر به به روز رسانی ارزش دارایی ها می شود و ارزیابی دارایی ها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.