افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

چه پروبیوتیکی فشار خون بالا را کاهش می دهد؟

  • کد خبر : 126440
چه پروبیوتیکی فشار خون بالا را کاهش می دهد؟

ایسنا/ خراسان رضوی فشار خون بالا یک بیماری شایع پزشکی و یک عامل خطر کلیدی برای بیماری قلبی است که تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. به گزارش هلث، نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر قند به ویژه فروکتوز باعث افزایش شیوع فشار خون در سراسر جهان […]

ایسنا/ خراسان رضوی فشار خون بالا یک بیماری شایع پزشکی و یک عامل خطر کلیدی برای بیماری قلبی است که تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش هلث، نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر قند به ویژه فروکتوز باعث افزایش شیوع فشار خون در سراسر جهان شده است.

کارشناسان اظهار داشتند که برخی از پروبیوتیک ها می توانند بر میکروبیوم روده و تنظیم فشار خون تأثیر بگذارند و نتایج تحقیقات حیوانی نشان داد که دو نوع پروبیوتیک دارای اثرات ضد فشار خون هستند.

در طول آزمایش 16 هفته ای، برخی از موش ها با آب مخلوط با فروکتوز و برخی دیگر هر روز با Bifidobacterium lactis M8 یا Lactobacillus rhamnosus M9 تغذیه شدند. درمان با پروبیوتیک ها فشار خون حیوانات را به میزان قابل توجهی کاهش داد و سطح آن را به حالت عادی بازگرداند.

نتایج این تحقیق نشان داد که اثربخشی پروبیوتیک ها در کاهش فشار خون با برخی میکروب های روده و مسیرهای متابولیکی مرتبط است.

دکتر جون لی، یکی از محققان، گفت: شواهد جمع آوری شده در مورد اثر کاهنده فشار خون پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیر شده پروبیوتیک در آزمایش های انجام شده در یک ظرف آزمایشگاهی یا لوله آزمایش (In vitro) و در تحقیقات انجام شده در یک موجود زنده (in vivo) . حمایت می شوند، بنابراین ما معتقدیم که مصرف رژیم غذایی غذاهای پروبیوتیک مکمل خوبی برای درمان سنتی فشار خون بالا است.

به نظر می رسد مصرف بیش از حد قند از طریق مکانیسم های مختلفی از جمله کاهش تولید اکسید نیتریک کلیه، مقاومت به انسولین، افزایش احتباس نمک و تغییر میکروبیوتای روده، فشار خون را افزایش می دهد.

با این حال، حفظ فشار خون در سطوح طبیعی در موش های تغذیه شده با فروکتوز نشان می دهد که مداخلات پروبیوتیک ممکن است ترکیب میکروبی روده را بهبود بخشد.

این مطالعه از روشی برای بررسی رابطه بین تغییرات فشار خون و تغییرات در میکروبیوتای روده استفاده کرد.

تیم تحقیقاتی دریافتند که رژیم غذایی فروکتوز باعث کاهش باکتری Firmicutes و افزایش باکتری Bacteroidetes می شود. با این حال، مکمل هر یک از پروبیوتیک ها باعث شد جمعیت این باکتری ها به سطح طبیعی بازگردد.

علاوه بر این، این مطالعه چندین گونه باکتری را شناسایی کرد که بر سطح فشار خون تأثیر می گذاشتند. به عنوان مثال، کاهش سطح آلوپروتلا و آلیستیپس و افزایش سطح گونه های Pyrolobus و Lawsonia با کاهش فشار خون همراه بود.

دکتر ژیهونگ سان، یکی از محققین این تحقیق، گفت: پروبیوتیک ها راه حلی امیدوارکننده در طب پیشگیری با پتانسیل تنظیم فشار خون بالا و تغییر شکل رویکرد ما به سلامت قلب و عروق هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.