افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

چه دستاوردهای دولت رئیس جمهور را می توان در قالب فیلم و سریال برای مردم به نمایش گذاشت؟

  • کد خبر : 248880
چه دستاوردهای دولت رئیس جمهور را می توان در قالب فیلم و سریال برای مردم به نمایش گذاشت؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس جمهور و دولتمردان بر این باورند که وضعیت جامعه در مسائل مختلف مطلوب و رو به پیشرفت است و عرب ها جایی برای انتقاد ندارند و منتقدان شرایط فعلی عملکرد دولت را درک نمی کنند. از سوی دیگر، تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست […]

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس جمهور و دولتمردان بر این باورند که وضعیت جامعه در مسائل مختلف مطلوب و رو به پیشرفت است و عرب ها جایی برای انتقاد ندارند و منتقدان شرایط فعلی عملکرد دولت را درک نمی کنند. از سوی دیگر، تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می کنند، نظر دیگری دارند و معتقدند دولت رئیس جمهور نه تنها عملکرد بهتر و بهتری نسبت به گذشته نداشته است، بلکه به عنوان پیشرفت، عملکرد و انتشار گازهای گلخانه ای از آنجا، جامعه پیچیده تر می شود.

نگاهی به افزایش بی رویه قیمت ها در بازارهای مختلف مانند سکه و اسکناس که تاثیرات فزاینده ای بر کالاهای مصرفی و نیاز مردم داشته و دارد، نشان می دهد که عملکرد دولت نه چندان قابل قبول است.

جالب است که در چنین شرایط بغرنج اقتصادی، برخی از دولتمردان یا رجال سیاسی و نمایندگان می گویند عملکرد دولت خوب است و معتقدند باید فیلمی از این اجرا ساخته شود و به مردم نمایش داده شود. همانطور که سید محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریور ماه گذشته در این خصوص گفت: لازم است برای هر یک از این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاهی برپا شود. این همان تفاوت بینش در مورد کارکردها است: جامعه خود را در وضعیت بدی می بیند، اما دولت و جنبش همراه آن معتقد به ساخت فیلمی از کارکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم عملکرد دولت.

نگاهی به عملکرد سه ساله دولت نشان می دهد که دولت به بسیاری از وعده های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن عمل کرده است. ایجاد یک میلیون شغل، تک رقمی شدن تورم و تک نرخی شدن ارز شکست خورده است. موضوعاتی مانند برجام و FATF نیز به حال خود رها شده و کاملاً کنار گذاشته شده است. اما قابل تامل است که برخی به این مسائل نگاه نمی کنند و انگار در این جامعه زندگی نمی کنند و از عملکرد اقتصادی دولت حمایت نمی کنند.

همانطور که حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیته فرهنگی مجلس اخیرا گفته است: «بی شک با توجه به اقدامات دولت، فیلمبرداری از این اقدامات ضروری است، مردم باید در جریان و آگاه شوند. از اقدامات مناسب دولت در حوزه سیاست خارجی و داخلی دستاوردهای مثبتی داشته است که باید گزارش شود و بهتر است در قالب فیلم یا مستند گزارش شود.

با خواندن برخی از این اظهارات این سوال پیش می آید که چه اقدامی از سوی دولت باید در قبال فیلم ها انجام شود تا مردم بتوانند آن را تماشا کنند و لبخند رضایتی را بر لبان خود ببینند. میانگین تورم 40 درصدی در 3 سال گذشته که باید در 4 سال میانه و سپس تک رقمی باشد یا قیمت ارز که تا سطح 70 هزار تومان و با کاهش 11 هزار تومان در کانال 59 هزار تومان است و برخی از آن تعریف و تمجید می کنند، می گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.

شاید آنها می خواهند از چندین دور مذاکرات ناموفق فیلمی برای احیای برجام بسازند. به هر حال اگر فیلمی ساخته شود از دو منظر بررسی می شود.

در فیلمی که دولت از اقدامات خود خواهد ساخت. قهرمان آن سید ابراهیم رئیسی است که به گفته دولت مدیریت بی عیب و نقصی از خود نشان داده و توانسته شرایط را مساعد و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانان او منتقدانی هستند که با دلسوزی نسبت به شرایط اجتماعی و شیوه های انتقادی هشدار می دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد، قهرمانان دولتمردانی خواهد داشت که عملکردشان باعث تورم و گرانی افسارگسیخته و ایجاد چنین وضعیت اقتصادی برای مردم شده است. ناگفته نماند آنچه درباره دولت در قالب انتقاد از عملکرد آن گفته می شود دلسوزانه و خیرخواهانه است و اینکه برخی هر انتقادی را سیاه نمایی می نامند به این دلیل است که یا تعریف درستی از نقد ندارند یا ندارند. من می خواهم کسی از دولت آنها انتقاد کند.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.