افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

چه تعداد سایت نسل پنجم در کشور فعال است؟

  • کد خبر : 159609
چه تعداد سایت نسل پنجم در کشور فعال است؟

به گزارش بازار، در اوایل سال 2012 بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظارت سازمان ملل متحد برنامه ای را برای توسعه تجهیزات ارتباطات سیار بین المللی (IMT) برای افق 2020 و پس از آن آغاز کرد. در نتیجه رقابت جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه تلفن همراه رسما آغاز شده و از […]

به گزارش بازار، در اوایل سال 2012 بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظارت سازمان ملل متحد برنامه ای را برای توسعه تجهیزات ارتباطات سیار بین المللی (IMT) برای افق 2020 و پس از آن آغاز کرد. در نتیجه رقابت جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه تلفن همراه رسما آغاز شده و از آن زمان تاکنون شاهد رقابت سختی بین اپراتورهای اینترنت و موبایل در سراسر جهان هستیم که هر کدام به دنبال ایجاد و راه اندازی نسل جدیدی از شبکه های تلفن همراه هستند. اینترنت پرسرعت نسل پنجم در کشورهای مختلف مانند کره جنوبی، ژاپن، چین، آمریکا، استرالیا و… آنها توانایی ها و برنامه های خود را در این زمینه اعلام می کنند.

در دنیای واقعی، فناوری نسل پنجم میانگین سرعت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد که چندین برابر سریعتر از میانگین سرعت دانلود 4G است. در شش بازار جهانی هند، مالزی، سریلانکا، برزیل، کویت و گواتمالا، میانگین سرعت دانلود 5G بیش از 10 برابر سرعت 4G است، اگرچه این نرخ در اکثر بازارهای 5G تقریباً 3 تا 6 برابر 4G است.

از این رو همزمان با توسعه نسل پنجم اینترنت در جهان و انتظارات کاربران از پیاده سازی آن، چندین کشور با همکاری بزرگ ترین اپراتورهای اینترنتی و غول های فناوری دنیا در صدد تاسیس این نسل جدید اینترنت هستند. . و به موازات آن برخی اپراتورهای تلفن همراه در ایران از این فناوری ارائه شده در اختیار کاربران استفاده می کنند.

شاید صحبت از این نسل از اینترنت ماورایی غیرقابل تصور باشد، هرچند در کشور ما نیز پیاده سازی شده و اپراتورهای ارتباطی سعی کرده اند این فناوری را با سرعتی مشابه سایر کشورهای پیشرفته معرفی کنند، در حال حاضر صحبت از این فناوری چندان ملموس نیست. و برای مردم قابل درک است.

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اینترنت نسل پنجم نیازمند نیازمندی ها و زیرساخت هایی است که زیرساخت اصلی آن فرکانس است. در حال حاضر 800 سایت 5G در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال به 1200 سایت برسد. البته بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که حدود 4000 سایت نسل پنجم مورد نیاز است و پیش بینی می شود با همکاری اپراتورها تا پایان 1403 به این تعداد برسد.

همچنین عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – مدتی پیش در این زمینه اعلام کرد که در حال حاضر تقریبا 90 درصد مناطق شهری کشور تحت پوشش نسل چهارم و چهارم و نیم و در روستاها تقریباً 93 درصد تحت پوشش قرار دارند. و نسل سوم و چهارم به اینترنت دسترسی دارند.

به طور کلی می توان گفت که اگرچه ممکن است در ابتدای این نسل نیاز و نیاز چندانی به استفاده از اینترنت وجود نداشته باشد، اما 5G برای اتصال صنایع، ارتقای اینترنت اشیا و اجرای Remote Surgery وارد شده است. بعد از سالها شعار، اگر این کار در کشور ما انجام می شد. جراحی از راه دور یک فناوری فوق العاده است که در برخی از کشورها مانند ایران استفاده می شود. از این رو، این نسل از اینترنت خارج شده است تا رویدادهایی ایجاد کند که در گام اول به نفع صنایعی مانند پتروشیمی، نفت خودرو و حتی رسانه ها باشد و در مرحله بعد مردم و عموم مردم را مخاطب قرار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.