افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

چهره بزرگترین حشره/ هیولای به اندازه تمساح جهان

  • کد خبر : 395692
چهره بزرگترین حشره/ هیولای به اندازه تمساح جهان

به گزارش خبرآنلاین، کدام موجودی به بزرگی کروکودیل، جثه ای مانند هزارپا، سر مانند صدپا و چشمانی مانند خرچنگ دارد؟ این حشره Arthropleura است که اعتقاد بر این است که بزرگترین حشره ای است که تا به حال وجود داشته و بیش از 300 میلیون سال پیش منقرض شده است. تقریباً دو قرن است که […]

به گزارش خبرآنلاین، کدام موجودی به بزرگی کروکودیل، جثه ای مانند هزارپا، سر مانند صدپا و چشمانی مانند خرچنگ دارد؟ این حشره Arthropleura است که اعتقاد بر این است که بزرگترین حشره ای است که تا به حال وجود داشته و بیش از 300 میلیون سال پیش منقرض شده است. تقریباً دو قرن است که درباره این موجودات غول‌پیکر می‌دانیم، اما دانشمندان هنوز فسیلی با سر سالم پیدا نکرده‌اند.

به گزارش فارس، این کشف نه تنها تصویر کامل تری از این بندپای باستانی از سر گرفته تا انگشتان بسیار زیاد ارائه می دهد، بلکه دیدگاه دانشمندان را نسبت به نوادگان امروزی، صدپاها و هزارپاها تغییر می دهد. مجله علم.

این اکتشافات از دو فسیل کشف شده در یک معدن زغال سنگ فرانسه در دهه 1980 بدست می آید که در یک تکه مواد معدنی جامد نگهداری می شدند. در گذشته، دانشمندان مجبور بودند برای یافتن گنجینه‌های داخل فسیل‌ها را بشکنند، که خطر تکه تکه شدن بیشتر را در پی داشت. اما فناوری مدرن به دانشمندان اجازه می دهد تا با استفاده از سی تی اسکن، فسیل ها را بررسی کنند. از زمان کشف اولین فسیل Arthropleura در سال 1854، دانشمندان فسیل های آن را مطالعه کردند، اما فسیل ها ناقص بودند.

تخمین زده می شود که Arthropleura می توانست به طول حدود 2.6 متر و وزن بیش از 50 کیلوگرم برسد. دیرینه شناس مایکل لریتیه از دانشگاه کلود برنارد لیون 1 فرانسه گفت، اما این فسیل هایی که به تازگی توضیح داده شده اند تنها 4 سانتی متر طول دارند، زیرا آنها جوان هستند. ترکیبی از ویژگی های هزارپا و صدپا. به عنوان مثال، شاخک ها واقعاً شبیه صدپا هستند، در حالی که آرواره ها شبیه به صدپا هستند.

چهره بزرگترین حشره/ هیولای به اندازه تمساح جهان

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.