افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

چهار درس مهم برای یافتن مسیر درست در زندگی

  • کد خبر : 114366
چهار درس مهم برای یافتن مسیر درست در زندگی

همه ما با یک فرمول خاص برای زندگی بزرگ شدیم: سخت کار کنیم، پول پس انداز کنیم، خانه بخریم و سپس با خوشبختی زندگی کنیم. اما این فرمول مسیر درست زندگی. همه ما را تعریف نمی کند. حتی کسانی که شغل خوب و پردرآمدی دارند بعد از مدتی احساس می کنند که در مسیر اشتباهی […]

همه ما با یک فرمول خاص برای زندگی بزرگ شدیم: سخت کار کنیم، پول پس انداز کنیم، خانه بخریم و سپس با خوشبختی زندگی کنیم. اما این فرمول مسیر درست زندگی. همه ما را تعریف نمی کند. حتی کسانی که شغل خوب و پردرآمدی دارند بعد از مدتی احساس می کنند که در مسیر اشتباهی قرار گرفته اند و باید کارهای بیشتری انجام دهند. علاوه بر این، پیچیدگی و سرعت زندگی امروزی، استرس، اضطراب و فشار روانی ناشی از اتفاقات پیش بینی نشده می تواند قوی ترین افراد را در عرض چند سال از بین ببرد و پیدا کردن مسیر درست در زندگی را غیرممکن کند. اما نورمن وینسنت پیل می‌گوید: «مشکلات زندگی نمی‌تواند بر کسی که روحش با آتش شور گرم می‌شود غلبه کند».

فشارهای کاری و زندگی که بر خود احساس می کنیم می تواند ما را فلج کند و ما را به سمت تنبلی، کرختی و لذت نبردن از زندگی سوق دهد. فکر کردن بیش از حد به جنبه های مختلف زندگی و ارائه تصویری ترسناک می تواند فرد را غرق در ناامیدی کند و حرکت رو به جلو را غیرممکن کند. در این شرایط، مشکلات عصبی و روانی بسیاری رخ می دهد که افراد را به لبه پرتگاه سوق می دهد. اما یافتن مسیر درست در زندگی چندان سخت نیست. برای این، گاهی لازم است از چاله بیرون بیایید و از دور به زندگی خود نگاه کنید، مدتی را در آرامش بگذرانید و خوش بگذرانید و سپس مسیر درست زندگی خود را پیدا کنید. در زیر چهار درس مهم را به شما می گوییم که در یافتن مسیر درست زندگی بسیار موثر است.

درس 1: از فکر کردن دست بردارید

وقتی زیاد تحلیل می کنید و فکر می کنید استرس و نگرانی می کنید. بسیاری از بزرگسالان این مشکل را دارند و نمی توانند بر استرس و فشار روانی غلبه کنند تا زمانی که از تفکر بیش از حد و انجام آنالیزهای آسیب شناسی دست نکشند. این افراد مدام در مورد احتمالات مختلف، حوادث پیش بینی نشده، ایده های جدید و آینده ای نامعلوم متعجب می شوند، اما نمی توانند پاسخ صحیح و محکمی برای سؤالات خود بیابند و تحت فشار این سؤالات، احساس شکست و ناامیدی می کنند. واقعیت این است که فکر کردن بیش از حد، اگرچه ذهن خلاق و آینده نگر شما را نشان می دهد، اما به شما کمکی نمی کند تا مسیر درست زندگی را پیدا کنید و فقط وقت شما را تلف می کند و فشار روحی را افزایش می دهد.

واقعیت این است که هر چقدر هم که باهوش و دوراندیش باشیم، باز هم نمی توانیم آینده را به درستی پیش بینی کنیم. همه متغیرهای اطراف ما به سرعت در حال تغییر هستند و هیچ کس نمی تواند به طور کامل برای شرایط ماه ها و سال های آینده آماده باشد. شما آینده را نمی دانید و این چیز بدی نیست، بنابراین نمی توانید و نباید تصمیمات خود را بر اساس شرایطی قرار دهید که ممکن است اشتباه باشد. شما باید تصمیمات زندگی خود را بر اساس چیزهایی بگیرید درحال حاضر مهم این است که این کار را انجام دهید، نه فردا یا روزهای دیگر. با شناخت و پذیرش اینکه بسیاری از جنبه های زندگی به طور طبیعی غیرقابل پیش بینی هستند، می توانید از فکر کردن و تحلیل بیش از حد دست بردارید و با زندگی در لحظه احساس آرامش بیشتری کنید. با این کار، امکانات و فرصت هایی که در لحظه حال پیش روی شماست، واضح تر می شود و انتخاب مسیر درست در زندگی آسان تر می شود.

درس دوم: دور هم ننشینید و کاری انجام ندهید

وقتی دست به کار می شوید و شروع به انجام کاری می کنید، بلافاصله احساس بهتری پیدا می کنید. پس بهتر است به جای اینکه به احتمالات بی شمار و نامطمئن فکر کنید، روی چیزی که کاملاً قطعی است، یعنی شغل خود شرط بندی کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که گرفتار استرس ها و ناملایمات کاری و زندگی شده باشید، اما در این شرایط به جای پیش بینی و کنترل وقایع آینده، می توانید دست به کار شوید و کارهایی را انجام دهید که کاملا تحت کنترل شماست. . این زیبایی واقعی زندگی است، با دانستن اینکه شما کنترل کامل بر تمام افکار، گفتار و اعمال خود دارید.

چهار درس مهم برای یافتن مسیر درست در زندگی

بنابراین سعی کنید به جای اتلاف وقت با مقدمه‌های بی‌فایده چینی، فوراً عمل کنید، آرام ننشینید و کاری انجام ندهید، امتحان کنید، در کارهایی که به شما علاقه دارد شرکت کنید، چیزهایی را که نمی‌دانید بپرسید، چیزهای جدید را امتحان کنید و ادامه دهید. با این موارد در مسیر درست زندگی قرار خواهید گرفت و هر روزی که می گذرد چند قدم از روز قبل جلوتر خواهید بود، بدون اینکه نیازی به دانستن و پیش بینی قدم بعدی داشته باشید. مطمئن باشید هر تلاشی که می کنید بی نتیجه نخواهد بود و در آینده ای نزدیک نتیجه را به وضوح در زندگی خود احساس خواهید کرد.

درس 3: ندای درون خود را دنبال کنید

گاهی اوقات فکر می کنیم اگر اطلاعات و اطلاعات بیشتری در مورد مسائل مختلف داشتیم، می توانستیم تصمیمات بهتری بگیریم و مسیر درست زندگی را راحتتر انتخاب کنیم. اما وقتی سعی می کنیم اطلاعات بیشتر و کامل تری به دست آوریم، نه تنها فرآیند انتخاب و تصمیم گیری آسان نمی شود، بلکه ما را در انبوهی از اطلاعات غیر ضروری و غیرضروری گرفتار می کند. قرار گرفتن در معرض اطلاعات بی‌شماری فقط شما را گیج می‌کند، زیرا ممکن است برخی از این اطلاعات با یکدیگر تناقض داشته باشند و نتوانید تشخیص دهید کدام درست است و کدام نادرست.

چهار درس مهم برای یافتن مسیر درست در زندگی

در چنین شرایطی بهترین راه این است که این اطلاعات و شواهد را نادیده بگیرید و به سادگی از ندای درونی و غریزه خود پیروی کنید. شانس خود را امتحان کنید و به جای تعیین مسیر دقیق از قبل (که به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن رویدادها امکان پذیر نیست) قدم های کوچک و نامطمئن بردارید. اگرچه ممکن است لغزش ها، شکست های کوچک و انحراف از مسیر داشته باشید، ناامید نشوید و بارها و بارها تلاش کنید. می گویند همیشه اولین قدم سخت ترین قدم است و وقتی آن را بردارید راهتان روشن و مسیر درست زندگی جلوی چشمتان خواهد بود. چنین موفقیتی از اطلاعات دقیق، نمودارها و تجزیه و تحلیل حاصل نمی شود، بلکه منبع اصلی آن به صدای درونی شما بستگی دارد. یقیناً این راه ممکن است شما را به بیراهه بکشاند، اما در نهایت شما را به مقصد می رساند، زیرا با انجام دادن و آموختن است که می توانید به موفقیت برسید، نه با نشستن و انتظار.

درس چهارم: خودت را باور کن

وقتی به دنبال یافتن مسیر درست در زندگی خود هستید، ممکن است تلاش های شما تحت الشعاع قرار گیرد. با دیگران رقابت کنید شما باید اوج بگیرید زیرا افراد زیادی هستند که هدف شما را دنبال می کنند و مانند شما تلاش می کنند و می جنگند. در این شرایط، کمک گرفتن از دوستان نیز ممکن است مفید نباشد، زیرا بسیاری از افرادی که از نزدیک می شناسیم، سعی نمی کنند ما را تشویق و تشویق کنند و در عوض ممکن است جملاتی مانند “چرا عمل گراتر رفتار نمی کنید؟” سعی می کنند ما را به خانه اول برگردانند. کاشت این بذر ناامیدی روی روحیه شما تاثیر منفی می گذارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا از این روحیه منفی خارج شوید و حتی شما را از مسیر درست خارج کنید.

چهار درس مهم برای یافتن مسیر درست در زندگی

اما خواندن محتوای نشاط‌آور از کتاب‌ها و وب‌سایت‌ها و تماشای ویدیوهای انگیزشی آنلاین می‌تواند شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به یک ذهنیت مثبت بازگرداند و شما را تشویق کند که ادامه دهید. شما می توانید مخاطب این رسانه ها شوید و انرژی مثبت آنها را کانالیزه کنید. اما قبل از هر کس دیگری، این شما هستید که می توانید با دیدی مثبت به موضوع نگاه کنید و انرژی و نور وجود را در درون خود کشف کنید. پس برای یافتن مسیر درست در زندگی، خود را باور داشته باشید و تحت تاثیر نظرات و عقاید دیگران قرار نگیرید. هر چه بیشتر بر روی صدای درونی و انرژی مثبت اطرافتان تمرکز کنید، بیشتر به خودتان ایمان خواهید داشت.

شاید برای برخی افراد یک عمر طول بکشد تا مسیر درست زندگی را پیدا کنند، اما آنها معتقدند که یک راه درست برای همه وجود دارد و آن حرکت رو به جلو است. اگر هر روز از زندگی خود قدم های کوچک اما پیوسته بردارید، از فکر کردن زیاد دست بردارید و به ندای درون خود گوش دهید، می توانید مسیر درست زندگی خود را پیدا کنید. این مسیر ممکن است با آنچه تصور می کردید متفاوت باشد، اما قطعا برای شما ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.