افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

چند میلیون مجوز در پرتال ملی صدور مجوز صادر شد؟

  • کد خبر : 393686
چند میلیون مجوز در پرتال ملی صدور مجوز صادر شد؟

به گفته مسئولان، 50 درصد خدمات دستگاه های اجرایی از نوع اعطای مجوز، گواهی، تاییدیه و عناوین مشابه است، بنابراین حاکمیت در صدور مجوزها و حداکثر الکترونیکی سازی برای مدیریت و نظارت بر صدور آنها از سه منظر زمان صدور است. مدارک مورد نیاز و مراحل صدور و هزینه آنها در دستور کار قرار گرفت. […]

به گفته مسئولان، 50 درصد خدمات دستگاه های اجرایی از نوع اعطای مجوز، گواهی، تاییدیه و عناوین مشابه است، بنابراین حاکمیت در صدور مجوزها و حداکثر الکترونیکی سازی برای مدیریت و نظارت بر صدور آنها از سه منظر زمان صدور است. مدارک مورد نیاز و مراحل صدور و هزینه آنها در دستور کار قرار گرفت. تاکنون حدود 9.6 میلیون درخواست دریافت شده و حدود 1.5 میلیون مجوز تجاری و دولتی صادر شده است.

اطلاع رسانی کند اتنا به نقل از ایسنا، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار» است که شرایط صدور مجوز، اسناد، پیش نیازها، هزینه ها و زمان صدور مجوز را به وضوح ارائه می کند و برای تمامی شرکت های فعال در این حوزه قابل درک است. کشور تفاهم را فراهم می کند. این پرتال تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور پروانه کسب و ارائه مرجع قانونی صادرکننده کلیه پروانه کسب در کشور می باشد.

بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی، اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، «کمیته مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار» به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی موظف است شرایطی را اتخاذ کند. مراحل و هزینه های صدور پروانه بازرگانی شفاف و آسان است تا هر شهروندی به راحتی از شرایط و مراحل اخذ مجوز تجاری مورد نظر خود در این سایت مطلع شده و در صورت درخواست مجوز مورد نظر خود را به راحتی و به سرعت دریافت کند. در کوتاه ترین زمان ممکن از پورتال تخصصی.

از این رو، دبیرخانه «هیئت آزادسازی و بهبود فضای کسب و کار» در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی مستقر است و مدیریت «ملی» را بر عهده دارد. پورتال مجوزهای تجاری کشور» و ارائه شرایط، مدارک و زمان و هزینه های مورد نیاز برای صدور مجوز برای کلیه مشاغل، ارائه مرجع اصلی صادرکننده مجوز برای هر کسب و کار، توضیح شرایط، اسناد، زمان و هزینه های مورد نیاز برای صدور مجوز برای کلیه مشاغل، جهت گیری و جهت گیری به بندر تجربه صادرکننده مجوز و پشتیبانی و پیگیری جهت اخذ مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل معتبر از جمله وظایف اصلی پورتال فوق الذکر است.

با توجه به اهمیت این پورتال و کارکردهای آن، در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد که کسب و کارهایی که شناسه منحصر به فرد ندارند حداکثر تا 25 اردیبهشت و آنهایی که شناسه منحصر به فرد ندارند حداکثر تا 2 سال پس از اجرای برنامه باید شناسه منحصر به فرد دریافت کنند. قانونی که صدور مجوز را تسهیل می کند، از نظر قانونی مجوز ندارند.

اما پس از گذشت چند ماه این پرتال در اطلاعیه ای دیگر اعلام کرد که از تاریخ 24/05/1403 امکان ثبت درخواست های تمدید، اصلاح و توسعه در پرتال مجوز ملی کشور وجود دارد.

در همین راستا اخیراً سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارشی از آخرین دستاوردهای کشور در حوزه دولت الکترونیک ارائه کرده است که در پرتال ملی صدور مجوز کسب و کار نیز توضیح داده شده است.

محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره این پرتال گفت: طبق بررسی های انجام شده 50 درصد خدمات دستگاه های اجرایی از نوع اعطای مجوز، گواهی، تاییدیه و عناوین مشابه است.

وی افزود: از این رو حاکمیت صدور مجوزها و الکترونیکی شدن حداکثری برای مدیریت و نظارت بر صدور آنها از سه منظر «زمان صدور»، «مدارک مورد نیاز و فرآیندهای صدور آن» در دستور کار قرار گرفت هزینه.” که تاکنون حدود 6.9 میلیون درخواست دریافت کرده و حدود 1.5 میلیون مجوز تجاری و دولتی صادر شده است.

از آنجایی که این اپلیکیشن تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور پروانه کسب و معرفی مرجع قانونی صادرکننده کلیه مجوزهای کسب و کار در کشور محسوب می شود، به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، محدودیت کسب و کار مجوزی صادر نمی کنیم. ، دوری یا هر عذر دیگری تخلف است.

موضوعی که مهدی داسینه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اخیراً به آن اشاره و تاکید کرده است که دستگاه های صدور مجوز در هنگام اعطای مجوزها موظف به رعایت قانون هستند: مواردی مانند الزام شرط، مدرک یا هزینه بیشتر از آنچه که وجود دارد. در درگاه ملی صدور مجوز اعلام شده توسط متقاضی مجوز، از شخصی که دارای شناسه منحصر به فرد و نام وی در بانک اطلاعات تجاری است، با تماس حضوری با متقاضی مجوز جهت تحویل مدارک، عدم صدور مجوز در به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، محدودیت تجاری، مسافت یا هر عذر دیگری که در پرتال ملی مجوز ذکر نشده است، رد درخواست متقاضی بدون ارائه دلیل و ثبت نام متقاضی برای دریافت مجوز خارج از درگاه ملی مجوز تلقی می شود. جرم یا تخلف است و مدیر دستگاه اجرایی باید به مرجع قانونی تعیین شده استان پاسخ دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.