افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

  • کد خبر : 121140
چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

کابوس هر مسافری دیر رسیدن به فرودگاه و از دست دادن پرواز است. این اتفاق برای افراد زیادی هر روز می افتد. فرآیند سوار شدن به هواپیما در فرودگاه ساده به نظر می رسد، اما همیشه اینطور نیست. شلوغی فرودگاه، جا گذاشتن یک مورد ضروری، یا مشکل در مدارک یا حتی سیستم های فرودگاهی، همه […]

کابوس هر مسافری دیر رسیدن به فرودگاه و از دست دادن پرواز است. این اتفاق برای افراد زیادی هر روز می افتد. فرآیند سوار شدن به هواپیما در فرودگاه ساده به نظر می رسد، اما همیشه اینطور نیست. شلوغی فرودگاه، جا گذاشتن یک مورد ضروری، یا مشکل در مدارک یا حتی سیستم های فرودگاهی، همه چیزهایی هستند که هر از گاهی ممکن است اتفاق بیفتند، اما می توانند سفر رویایی شما را خراب کنند. حال این سوال پیش می آید که چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟ برای پاسخ به این سوال با مجله گردشگری flytoday بیا همراه

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.

پرواز داخلی یا پرواز خارجی.

وقتی از شما می پرسند که چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه بمانید، ابتدا باید سفر شما را به پروازهای داخلی و خارجی تقسیم کنیم، زیرا رویه هایی که در فرودگاه انجام می دهید در این مواقع متفاوت است. به عنوان مثال، در پروازهای داخلی نیازی به بررسی پاسپورت خود نخواهید داشت، که می تواند چند دقیقه شما را به تاخیر بیندازد. به همین دلیل است که به طور کلی وقتی بلیط هواپیما اگر پرواز داخلی بخرید باید 2 ساعت قبل از پرواز و تا 4 ساعت زمانی که پرواز بین المللی است در فرودگاه باشید.

لطفا توجه داشته باشید که این زمان به زمانی که باید در فرودگاه بگذرانید اختصاص می یابد. بنابراین، زمان سفر شما از خانه تا فرودگاه باید بر اساس میزان ترافیکی که ممکن است در راه شما باشد، تخمین زده شود.

فرودگاه بزرگ یا کوچک

آیا تا به حال شده وارد فرودگاهی شوید و احساس کنید در شهر دیگری هستید و گیج شده اید؟ این مشکل در فرودگاه مقصد و زمانی که می خواهید با پرواز به شهر خود برگردید، بیشتر قابل مشاهده است. تصور کنید وارد یک فرودگاه بزرگ شده اید. فرودگاه استانبول یا به فرودگاه سنگاپور رفته اید؟ همه چیز در این فرودگاه با آنچه قبلا دیده اید متفاوت است. هرچه فرودگاه بزرگتر باشد، مسیرهای طولانی تری را باید طی کنید.

پس اگر دوست ندارید در این فرودگاه ها از جایی به آن جا بروید و استرس را تحمل کنید، بد نیست قبل از رفتن به فرودگاه خود را در این مورد مطلع کنید و در نهایت زمان خود را طوری تنظیم کنید که عجله نداشته باشید. وقتی رسیدی رسیدن به فرودگاه .

فرودگاه شلوغ یا ساکت

فرودگاه ها همیشه یکسان نیستند. به عنوان مثال، در روزهای تعطیل، شلوغی فرودگاه طبیعی است، بنابراین اگر پرواز شما در تعطیلات است، بهتر است با در نظر گرفتن این موضوع، زودتر به فرودگاه بروید. از طرف دیگر، فرودگاه معمولا در اواسط هفته خلوت تر است، با این حال، نباید حرکت خود را حتی 90 دقیقه به تعویق بیندازید. در زیر به شما می گوییم که به طور متوسط ​​هر مرحله از اقامت شما در فرودگاه چقدر طول می کشد.

چک کردن چمدان و تعداد افراد 20 دقیقه

چمدان شما باید هنگام ورود به فرودگاه تحویل داده شود. اگرچه این کار تنها زمانی انجام می شود که چمدان از دستگاه اسکن عبور کند، اما اگر فرودگاه شلوغ باشد، باید در صف های طولانی منتظر بمانید. این کنترل به مقدار چمدان و تعداد افرادی که هستید بستگی دارد. اگر به صورت گروهی سفر می کنید، بچه های کوچک دارید یا چمدان بیشتری دارید، همیشه انتظار داشته باشید که این مرحله بیشتر طول بکشد.

به این فرودگاه نگاه کنید

اگر به صورت خصوصی سفر می کنید، مدت معاینه فیزیکی ممکن است تنها 5 دقیقه طول بکشد و اگر تعداد افراد زیاد باشد، می توانید حتی تا نیم ساعت صبر کنید. بنابراین به طور متوسط ​​10 تا 20 دقیقه برای این مرحله در نظر بگیرید. در این مرحله زمان کمتری برای پروازهای داخلی و زمان بیشتری برای پروازهای خارجی مورد نیاز است.

چاپ بلیط در کیوسک 5 دقیقه

وقتی بلیط خود را آنلاین می‌خرید، معمولاً نیازی به نگه داشتن آن ندارید. وقتی بارکد روی بلیط را اسکن می کنید، مراحل کاری زیادی را طی خواهید کرد.

امروزه، چندین سایت و اپلیکیشن خطوط هوایی به شما امکان می دهند به صورت آنلاین چک-این کنید و این شما را چندین گام به جلو می برد. هنگامی که به صورت آنلاین چک‌این می‌کنید، فقط باید به باجه بروید تا کارت پرواز خود را دریافت کرده و چمدان خود را تحویل بگیرید. بنابراین اگر دیرتر برسید، عجله نخواهید داشت و نیازی به انتظار نخواهید داشت.

اگر چمدان یا چمدان برای تحویل گرفتن ندارید، می توانید با کارت پروازی که به صورت آنلاین ارائه شده است، به کنترل پاسپورت بروید و سریعتر به پرواز برسید. در این صورت از مرحله رفتن به باجه پرواز صرفه جویی می کنید و این باعث صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود.

حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی

حداکثر مجاز بار در پروازهای داخلی و خارجی بسته به نوع ایرلاین ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً با بلیط کلاس اقتصادی تا 30 کیلوگرم (یک بار) با بلیط کلاس تجاری تا 40 کیلوگرم (دو قطعه چمدان) و با بلیط درجه یک. حداکثر تا 50 کیلوگرم (دو چمدان) است. میزان بار مجازی که می توانید با خود به کابین هواپیما ببرید 7 کیلوگرم است.

اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید، این مقاله را به شما توصیه می کنیم. هزینه بار اضافی و مقدار بار مجاز توسط خطوط هوایی. را بخوانید

اقلام ممنوعه در هواپیما

حتما لیست را قبل از پرواز تهیه کنید. تجهیزات مجاز و غیرمجاز هواپیما لیست موارد ممنوعه در هواپیما را بخوانید شامل موارد زیر است:

  • مایعات بیش از 100 میلی لیتر.
  • مقالات ورزشی
  • تیم تیزبین و برنده.
  • ابزار
  • وسایل آتش زا
  • محصولات مصرفی مانند میوه ها و گوشت ها.
  • مواد منفجره پلاستیکی یا غیر پلاستیکی.
  • انواع سموم
فرودگاه

کنترل پاسپورت 20 دقیقه

پس از در دست داشتن کارت پرواز، باید به مرحله کنترل گذرنامه بروید. جایی که کارت پرواز و پاسپورت خود را ارائه می دهید و از گیت عبور می کنید. مدت زمان کنترل مدارک در پروازهای خارجی از دسترس شما خارج است زیرا به سطح اشغال فرودگاه، تعداد باجه های کنترل پاسپورت و موارد دیگر بستگی دارد.

بنابراین فکر نکنید که با کارت پرواز خود به سرعت به پرواز خود خواهید رسید. هر بار که به فرودگاه می رسید، تا زمانی که این مرحله را پشت سر نگذارید، اجازه پرواز ندارید. در نهایت، اگر در آخرین لحظه به فرودگاه رسیدید و فرودگاه شلوغ بود، ممکن است در این نقطه پرواز خود را از دست بدهید.

کنترل پاسپورت

عبور از امنیت فرودگاه | 20 دقیقه

در این مرحله، چمدان بزرگ خود را چک کرده اید، کارت پرواز خود را دریافت کرده اید و در آستانه ورود به سالن پرواز هستید. در این مرحله باید آخرین بررسی‌های امنیتی را در فرودگاه انجام دهید، جایی که هم شما، هم چمدان‌هایتان و هم بارهایی که سوار هواپیما می‌کنید یک بار دیگر بررسی می‌شوند. در این مرحله وسایل شما دوباره اسکن می شود و گاهی اوقات مجبور می شوید چمدان خود را باز کنید تا بتوانند داخل آن را ببینند.

گاهی اوقات یک دستگاه بسیار کوچک می تواند مشکوک باشد. به علاوه، وقتی از گیت امنیتی TSA عبور می‌کنید، باید کفش‌های خود را در بیاورید و درآوردن آن‌ها و دوباره پوشیدن آن‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد. بنابراین به خاطر داشته باشید که از زمانی که از دروازه تا ترمینال برای پرواز خود عبور می کنید، 20 دقیقه طول می کشد. اگر برای تعطیلات سفر می کنید این زمان را بیشتر در نظر بگیرید.

20 دقیقه به گیت پرواز و خط مشی های پرواز بروید

پس از گذراندن مراحل امنیتی فرودگاه، تقریباً در پرواز خود هستید و زمانی برای از دست دادن آن ندارید. به سادگی گیت پرواز خود را پیدا کنید و منتظر بمانید تا برای سوار شدن آماده شوید. البته با این تصور که با رسیدن به این گیت آماده سوار شدن به هواپیما هستید، دیر نکنید، زیرا همه شرکت های هواپیمایی مدتی منتظر مسافران هستند و هواپیما قرار نیست دیر کند زیرا یکی از مسافران دیر کرده اند. . این سیاست پرواز در خطوط هوایی با یکدیگر متفاوت است و زمان باز شدن گیت پروازهای داخلی و خارجی ممکن است شامل 5 تا 20 دقیقه انتظار باشد اما پس از آن با بسته شدن گیت پروازهای داخلی و خارجی از دست خواهید داد. پرواز شما

فرودگاه

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که این زمان ها به طور متوسط ​​برای یک فرودگاه با اندازه متوسط ​​تخمین زده می شود. در فرودگاه‌های بزرگ، گاهی اوقات مجبور می‌شوید با اتوبوس درون فرودگاه از یک مکان به مکان دیگر سفر کنید تا زودتر برسید. بنابراین زمان را با توجه به مقصد، فرودگاه و روز سفر خود تخمین بزنید. بسیاری از فرودگاه ها امکانات و سرگرمی های مختلفی را در نظر می گیرند تا مسافران با لذت و علاقه بیشتری وقت خود را در انتظار پرواز بگذرانند.

به موقع به فرودگاه بروید!

به طور کلی، اگر چمدان تحویل‌گرفته ندارید، آنلاین چک‌این کرده‌اید و در زمانی آرام سفر می‌کنید، برای سفرهای داخلی حداقل ۴۵ دقیقه زودتر و برای سفرهای خارجی حداقل ۹۰ دقیقه زودتر به فرودگاه برسید. اما اگر می‌خواهید با خیال راحت در فرودگاه کار خود را انجام دهید و عجله نداشته باشید، برای پروازهای داخلی ۲ تا ۳ ساعت زودتر و برای پروازهای بین‌المللی ۳ تا ۴ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید. به خاطر داشته باشید که ایرادی ندارد که مدتی در فرودگاه منتظر پرواز خود بنشینید. این بهتر از عجله به فرودگاه و استرس قبل از پرواز است.

آیا تا به حال پروازی را از دست داده اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد حضور در فرودگاه قبل از پرواز

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

برای پروازهای داخلی ۲ ساعت قبل و برای پروازهای خارجی تا ۴ ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید.

چگونه بلیط هواپیما خارجی ارزان بخریم؟

با استفاده از سرویس جایی که ارزان ترین بلیط هواپیمای خارجی را در flytoday بخرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.