افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

چند راه حل مهم برای خداحافظی برای همیشه با ریزش مو

  • کد خبر : 118000
چند راه حل مهم برای خداحافظی برای همیشه با ریزش مو

ریزش کمی مو در روز برای بسیاری از افراد طبیعی است، به خصوص کسانی که اخیراً وزن کم کرده اند، زایمان کرده اند، استرس روزانه را تجربه می کنند یا از بیماری های خاصی رنج می برند. با این حال، ریزش مو گاهی اوقات می تواند بیش از حد شود و منجر به طاسی شود. […]

ریزش کمی مو در روز برای بسیاری از افراد طبیعی است، به خصوص کسانی که اخیراً وزن کم کرده اند، زایمان کرده اند، استرس روزانه را تجربه می کنند یا از بیماری های خاصی رنج می برند. با این حال، ریزش مو گاهی اوقات می تواند بیش از حد شود و منجر به طاسی شود. خوشبختانه، راه‌های آسان و موثری برای حفظ موهایتان و قوی‌تر کردن آن‌ها وجود دارد که مطمئناً به شما در مبارزه با طاسی کمک می‌کند.

1. غذاهایی را امتحان کنید که رشد مو را تحریک می کنند.

رژیم غذایی نامناسب می تواند دلیل ریزش مو باشد، اما افزودن محصولات مناسب به رژیم غذایی می تواند وضعیت را تغییر دهد. غذاهایی که رشد مو را بهبود می بخشد عبارتند از:

کیمچی: حاوی پروبیوتیک هایی است که می تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که برای رشد مو ضروری است.

اسفناج: حاوی ترکیبات ضروری برای رشد مو مانند فولات، آهن و ویتامین A است.

سالمون و سایر ماهی های چرب بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با افزایش تراکم مو مرتبط هستند.

آووکادو: سرشار از ویتامین E، ویتامین C و اسیدهای چرب مهم است که برای موهای ما نیز مفید است.

گوشت: یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و آهن که برای سلامت مو ضروری است.

2. پوست سرتان را چرب کنید

شستشوی سر و استفاده از ماسک مو می تواند به اندازه تنظیم رژیم غذایی مفید باشد. می توانید ماساژ سر و ماسک با روغن های مختلف را امتحان کنید. این به کاهش فشار و رشد مو در سلول های پاپیلای پوست کمک می کند.

روغن رزماری می تواند برای درمان طاسی و تحریک مجدد مو استفاده شود. از قطره های آن برای ماساژ پوست سر خود چندین بار در هفته استفاده کنید.

روغن شمعدانی محصولی است که به دلیل اثرات افزایش دهنده رشد مو شناخته شده است. می توانید آن را با روغن حامل مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید یا به شامپو خود اضافه کنید و در طول هفته از آن استفاده کنید.

از ژل آلوئه ورا می توان برای مبارزه با شوره سر استفاده کرد. شرایطی که باعث خارش پوست سر می شود. اگر بیش از حد خارش داشته باشد می تواند به پوست شما آسیب برساند. زخم های کوچک، بثورات و تحریکات می تواند به موهای شما آسیب برساند و حتی باعث ریزش مو شود. و آلوئه ورا به بهبود زخم ها معروف است.

3. از آب پیاز استفاده کنید

شاید بوی آن چندان خوشایند نباشد، اما آب پیاز به همراه تکه های آن می تواند کمک موثری برای طاسی منطقه ای یا کرم حلقوی باشد. پیاز حاوی مواد مغذی است که هنگام استفاده روی مو برای فولیکول ها مفید است. حالت دهنده و تقویت کننده رشد مو. می توانید مقداری آب آن را فشار دهید یا یک پیاز را به صورت خمیر درآورید و سپس آن را به پوست سر خود بمالید.

4. چای سبز بنوشید

چای سبز یکی از بالاترین منابع آنتی اکسیدان است و به عنوان مکملی برای درمان مشکلات مختلف سلامتی شناخته می شود. حاوی اپی گالوکاتچین گالات است که می تواند برای رشد مو استفاده شود. در یک مطالعه کوچک، داوطلبان طاس مکمل جدیدی حاوی عصاره چای سبز، ویتامین D، امگا 3، امگا 6 و سایر عناصر مصرف کردند. نتایج حاکی از رشد قابل توجه مو در 80 درصد از شرکت کنندگان بود.

5. سطح ویتامین D خود را بررسی کنید

ممکن است بین سطوح پایین ویتامین D و کرم حلقوی پیوندی وجود داشته باشد. بنابراین، ممکن است مشورت با پزشک و انجام آزمایشات لازم مهم باشد. مصرف مکمل های ویتامین D تجویز شده توسط پزشک، حفظ یک رژیم غذایی سالم و قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد می تواند به شما کمک کند ریزش مو را سریعتر از حد انتظار درمان کنید.

6. از حالت دادن به موهای خیس خودداری کنید

شانه کردن موها بلافاصله پس از شستن می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند. اگر این نوع آسیب را به دفعات زیاد ادامه دهید، می تواند منجر به ریزش مو و طاسی شود. بهتر است اجازه دهید موهایتان خشک شود و سپس از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی موهایتان را برس بزنید.

7. روغن دانه کدو تنبل را کشف کنید

در یک مطالعه، از یک بخش از شرکت کنندگان با الگوی طاسی خواسته شد که مکمل روغن دانه کدو تنبل مصرف کنند و به بخش دیگر دارونما داده شد. در پایان آزمایش، نتایج نشان دهنده رشد قابل توجه مو در گروه اول بود. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما افزودن این محصول به رژیم غذایی شما همراه با بقیه عناصری که در بالا ذکر کردیم می تواند بسیار مفید باشد.

8. شامپو شیرین بیان را امتحان کنید

شیرین بیان دارای فوایدی است که شامل تحریک ریشه مو، تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. یک راه ساده برای استفاده از آن به عنوان شامپو است. می توانید شامپوی قبلی خود را با یک شامپوی گیاهی طبیعی حاوی شیرین بیان جایگزین کرده و روزانه از آن استفاده کنید.

9. زنجبیل را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید

طبق مطالعه دیگری، زنجبیل حاوی ترکیبات زیست فعالی است که می تواند رشد مو را تقویت کند و همچنین ممکن است اثرات ضد قارچی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی روی پوست سر داشته باشد. می توانید از آب یا روغن آن استفاده کنید و آن را به ماسکی مغذی برای پوست سر تبدیل کنید. به سادگی آن را با روغن حامل مانند جوجوبا، نارگیل یا آرگان ترکیب کرده و به موهای خود بمالید. به مدت 30 دقیقه سر خود را با کلاه بپوشانید و سپس بشویید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.