افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

چند راه برای صرفه جویی

  • کد خبر : 395345
چند راه برای صرفه جویی

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیبه نظر می رسد قدیمی ها چاره ای جز صرفه جویی نداشتند و به داشته های خود بسنده می کردند. امروزه اگرچه خدمات بیشتری در اختیار مردم قرار می گیرد و ساعات طولانی تری کار می کنند، اما درآمد آنها با هزینه آنها بهبود نمی یابد. به گزارش […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیبه نظر می رسد قدیمی ها چاره ای جز صرفه جویی نداشتند و به داشته های خود بسنده می کردند. امروزه اگرچه خدمات بیشتری در اختیار مردم قرار می گیرد و ساعات طولانی تری کار می کنند، اما درآمد آنها با هزینه آنها بهبود نمی یابد.

به گزارش «شیعه نیوز»، شاید فکر کنید پس اندازهای اندک آنها در این شرایط اقتصادی چه اهمیت و فایده ای دارد و چه دردی را بر ما التیام می دهد. برخی افراد فکر می کنند که صرفه جویی در هزینه های زندگی به معنای کاهش کیفیت زندگی و محرومیت آنها از سرگرمی، ماندن در خانه یا عدم تغذیه مناسب است. اما مسئله این نیست که با صرفه جویی در خانه بمانید یا وعده های غذایی خود را کاهش دهید یا غذای ارزان بخورید، بلکه این نیست که بتوانید یک سری نکات را هر چند کوچک مدیریت و رعایت کنید تا به تدریج هزینه های اضافی در زندگی خود را کاهش دهید یا حتی آنها را حذف کنید. برخی موارد موارد حذف کنید و جایگزین های بهتری پیدا کنید. شما می توانید با یک سری راه حل های کوچک زندگی خود را بهبود ببخشید. در زیر برخی از عناصر کلیدی پیشنهاد شده برای پس انداز و متعادل کردن درآمد و هزینه ها ارائه شده است.

درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنید

در یک دفترچه می توانید درآمد ماهانه خود را در یک ستون بنویسید و جلوی آن هزینه های ثابت و مخارج کوچکی که معمولا هر ماه انجام می دهید را بنویسید. با این کار دیدی کلی از درآمد و هزینه های خود خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا به تدریج هزینه های غیرضروری را بشناسید و از انجام آنها دست بردارید.
خرید بدون برنامه

زمانی که می خواهید به خرید بروید، همیشه فهرستی از اقلام مورد نیاز خود را یادداشت کنید. زیرا نداشتن لیست باعث می شود تا اقلام غیرضروری زیادی بخرید که هزینه های اضافی را به خانه تحمیل می کند.

صرفه جویی در انرژی

شما می توانید با انجام چند کار بسیار ساده مانند استفاده از لامپ های کم مصرف، یا روشن نکردن برخی از وسایل برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف، یا خاموش کردن چراغ های اضافی و مواردی از این قبیل، هزینه برق خود را کاهش دهید. برای کاهش مصرف گاز در زمستان می توانید شیشه ها را دوجداره کنید، کانال های تهویه هوا را بپوشانید یا در خانه لباس گرم بپوشید.

به جای کارت پول نقد

تجربه نشان داده است که وقتی به جای پول نقد از کارت اعتباری استفاده می کنیم، بیشتر خرج می کنیم. اگر برای خریدی که دارید همان مقدار پول نقد همراه داشته باشید، قطعا همان مقدار را خواهید خرید.

ماشین شخصی فقط برای وسایل ضروری

گاهی اوقات نیازی به استفاده از ماشین شخصی نیست، می توانید برای رفع نیازهای روزمره و کاهش هزینه هایتان پیاده روی کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

خرید محصولات بی کیفیت ممنوع است.

شاید بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم که گول ارزانی برخی کالاها را می‌خوریم و هنگام خرید آنها به جای پس‌انداز، کلاه بزرگی را که گم کرده‌ایم و کارهایی که انجام داده‌ایم می‌بینیم. مثلا یک تی شرت ارزان 200 هزار تومانی می خریم و نمونه باکیفیت آن 300 هزار تومان است. خریدهای ارزان ما باعث شده لباس هایی بخریم که در بسیاری از مواقع حتی یکی دو ماه هم جواب نمی دهند و رنگ و ظاهرشان به سرعت از بین می رود و مجبور می شویم یکی دیگر با همان قیمت و کیفیت یا با کیفیت بالاتر بخریم. -پیراهن اینجا ما دو تکه لباس گم کرده ایم!

برند بودن همیشه به معنای کیفیت نیست

در ادامه مطالب فوق شایان ذکر است که عده ای معتقدند که محصولات با نام تجاری باید کیفیت بالایی داشته باشند و فقط از این محصولات استفاده شود. درست است که در هنگام خرید محصولات باید مراقب باشیم و محصولات بی کیفیت نخریم، اما صرفاً یک محصول با نام تجاری نشانه کیفیت نیست و بسیاری از محصولات هستند که در سطح تبلیغات برندهای جهانی نیستند، اما دارای یک کیفیت قابل توجه بنابراین اگر در خرید خود احساسات زودگذر را کنار بگذاریم و از تجربه خرید خود کمی بهره ببریم، می توانیم با صرف هزینه های متعادل در بین محصولات ملی متعدد خود بهترین محصولات را از نظر کیفیت انتخاب و خریداری کنیم. این روند قطعا تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و ایجاد تعادل در دخل و خرج ما خواهد داشت.

برخی از ملزومات را به صورت عمده بخرید

برای برخورداری از تخفیف و افزایش قیمت برخی از اقلام مانند برنج، حبوبات، مواد شوینده، دستمال کاغذی و … می توانید آنها را به صورت عمده اما عمده خریداری کنید! زیرا خرید عمده نباید بیش از شش ماه مصرف خانگی باشد. این کار دو مشکل اساسی دارد. اولاً مشکل تاریخ انقضای بسیاری از کالاها وجود دارد و ثانیاً خرید بیش از حد یک نوع احتکار محسوب می شود. اما خرید عمده در کاهش هزینه ها در حد اعتدال موثر خواهد بود.

غذای اضافی را دور نریزید

هنگام طبخ غذا باید تمام تلاش خود را بکنیم تا غذای کافی تهیه کنیم تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم اما اگر غذا باقی مانده است نباید آن را دور بریزید بلکه می توانید مقداری غذای اضافی را برای مصارف دیگر فریز کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.