افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
6

چندین مکمل ممکن است قلب را تقویت کند

  • کد خبر : 4671
چندین مکمل ممکن است قلب را تقویت کند

8 دسامبر 2022 – به گفته مطالعه جدید منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروقy محققان به یافته‌های نزدیک به 900 مطالعه با تقریباً 900000 بیمار نگاه کردند و دریافتند برخی از این ریزمغذی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی یا مرگ را کاهش می‌دهند، در حالی که به نظر می‌رسد […]


8 دسامبر 2022 – به گفته مطالعه جدید منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروقy

محققان به یافته‌های نزدیک به 900 مطالعه با تقریباً 900000 بیمار نگاه کردند و دریافتند برخی از این ریزمغذی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی یا مرگ را کاهش می‌دهند، در حالی که به نظر می‌رسد برخی دیگر تأثیری نداشته و برخی دیگر به طور بالقوه مضر هستند.

سیمین لیو می‌گوید: «مطالعه ما اهمیت تنوع ریزمغذی‌ها و تعادل فواید و خطرات سلامتی را برجسته می‌کند. MD، نویسنده ارشد مطالعه و استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشگاه براون در پراویدنس، RI.

او می‌گوید: «تعیین ترکیب بهینه ریزمغذی‌ها مهم است، زیرا همه آنها مفید نیستند و برخی حتی ممکن است اثرات مضری داشته باشند.

تیم تحقیقاتی بر روی عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی از جمله فشار خون، قند خون و کلسترول و مواردی مانند حمله قلبی یا سکته تمرکز کردند.

به طور کلی، محققان شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد بسیاری از ریزمغذی‌ها باعث تقویت بالقوه قلب می‌شوند، از جمله:

  • اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، روغن های گیاهی، آجیل (به خصوص گردو)، دانه کتان، روغن بذر کتان و سبزیجات برگ دار
  • اسیدهای چرب امگا 6، چربی های چند غیر اشباع موجود در روغن های گیاهی، آجیل و دانه ها
  • ال آرژنین، یک اسید آمینه که به بدن در ساخت پروتئین کمک می کند. می توان آن را در غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز، مرغ، سویا، غلات کامل، لوبیا و محصولات لبنی یافت.
  • ال سیترولین، یک اسید آمینه غیر ضروری در هندوانه یافت می شود
  • اسید فولیک، نوعی ویتامین B9 که برای کمبود استفاده می شود و برای جلوگیری از عوارض بارداری طبق قوانین فدرال، به غلات سرد، آرد، نان، پاستا، اقلام نانوایی، کلوچه ها و کراکرها اضافه می شود. غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از فولات هستند عبارتند از سبزیجات برگ دار، بامیه، مارچوبه، میوه های خاص، لوبیا، مخمر، قارچ، جگر و کلیه حیوانات، آب پرتقال و آب گوجه فرنگی.
  • ویتامین D، یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در چند غذا وجود دارد، به غذاهای دیگر اضافه می شود و به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است. ماهی های چرب (مانند قزل آلا، سالمون، تن و ماهی خال مخالی) و روغن کبد ماهی از بهترین منابع هستند.
  • منیزیم، که فشار خون را نرمال نگه می دارد، استخوان ها قوی و ریتم قلب شما ثابت است. علاوه بر مکمل ها، منیزیم را می توان در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، آجیل، لوبیا، نخود و سویا و همچنین غلات سبوس دار یافت.
  • روی موجود در مرغ، گوشت قرمز و غلات صبحانه غنی شده
  • آلفا لیپوئیک اسید، آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در بدن و همچنین در غذاها یافت می شود. در گوشت قرمز، هویج، چغندر، اسفناج، کلم بروکلی و سیب زمینی وجود دارد.
  • کوآنزیم Q10، یک آنتی اکسیدان موجود در ماهی های آب سرد مانند تن، سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین. روغن های گیاهی؛ و گوشت ها
  • ملاتونین
  • پلی فنول های گیاهی مانند کاتچین، کورکومین، فلاوانول، جنیستئین و کورستین

بسیاری از این ریزمغذی ها باعث کاهش فشار خون، کلسترول و سطح انسولین می شوند.

به طور خاص، مکمل‌های اسید چرب امگا 3 مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا 7 درصد، بیماری‌های عروق کرونر قلب را تا 14 درصد و حملات قلبی را تا 15 درصد کاهش می‌دهند. مکمل های اسید فولیک نیز خطر سکته را تا 16 درصد کاهش داد و کوآنزیم Q10 مرگ و میر ناشی از همه علل را در بیماران نارسایی قلبی تا 32 درصد کاهش داد.

در مقابل، مکمل‌های بتاکاروتن (که به طور طبیعی در گیاهان مانند هویج و میوه‌ها یافت می‌شود) خطر سکته مغزی را 9 درصد، مرگ‌های ناشی از همه علل را تا 10 درصد و مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا 12 درصد افزایش می‌دهند. و سرانجام، در دراز مدت، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و سلنیوم هیچ تاثیری بر پیامدهای بیماری قلبی عروقی یا خطر دیابت نوع 2 نشان ندادند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها برای قلب مفید هستند، احتمالاً به این دلیل که استرس را کاهش می‌دهند که به بیماری قلبی کمک می‌کند. رژیم های غذایی سالم برای قلب، مانند رژیم مدیترانه ای و رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون (DASH)، حاوی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان هستند. اما مطالعات مربوط به مکمل های آنتی اکسیدانی خاص، متناقض یا متناقض بوده است.

لیو می‌گوید: «تحقیق در مورد مکمل‌های ریز مغذی عمدتاً بر روی اثرات سلامتی یک یا چند ویتامین و مواد معدنی متمرکز شده است. ما تصمیم گرفتیم یک رویکرد جامع و سیستماتیک برای ارزیابی همه مطالعات در دسترس عموم و در دسترس که همه ریزمغذی‌ها را گزارش می‌دهند، اتخاذ کنیم.»

نویسندگان مطالعه نوشتند که برای یافتن ترکیباتی که رژیم غذایی فردی و سلامت قلب افراد را بهبود می بخشد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

نمایش منابع

منابع:

مجله کالج آمریکایی قلب و عروقy: “مکمل ریز مغذی برای کاهش خطر قلبی عروقی.”

سیمین لیو، MD، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی، مرکز سلامت جهانی متابولیک قلب، دانشگاه براون، پراویدنس، RI.

کلینیک مایو: “ال آرژنین”، “اسیدهای چرب امگا 6: آیا آنها می توانند باعث بیماری قلبی شوند؟” “فلز روی.”

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TC Chan: “اسیدهای چرب امگا 3: کمک اساسی.”

مجله کالج آمریکایی قلب و عروقy: “نظر تحریریه: مکمل آنتی اکسیدانی در پیشگیری از قلب و عروق.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=4671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.