افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

چشم انداز ایران از قاره آفریقا هم افزایی است سهم ایران از اقتصاد آفریقا باید افزایش یابد

  • کد خبر : 25788
چشم انداز ایران از قاره آفریقا هم افزایی است سهم ایران از اقتصاد آفریقا باید افزایش یابد

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه و پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در فرودگاه مهرآباد تهران درباره اهداف این سفر تصریح کرد و گفت: این سفر به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. روسای جمهور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه: روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه و پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در فرودگاه مهرآباد تهران درباره اهداف این سفر تصریح کرد و گفت: این سفر به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. روسای جمهور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه: روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف خوب بوده است، اما به مرور زمان برخی از روابط به ویژه در دهه اخیر به دلیل ثروت و منابع طبیعی و معدنی عظیمی که امروزه در آفریقا به دلیل استعدادهای فراوان در کشورهای آفریقایی می‌توان بین دو کشور تبادل ظرفیت کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای ارتباط با ایران ابراز علاقه کرده اند، افزود: کشورهای آفریقایی از جمله حوزه هایی هستند که امروز می توان گام های خوبی برای ارتباط با ایران برداشت.

وی تاکید کرد: برخی نگاه استعماری به آفریقا دارند اما نگاه جمهوری اسلامی ایران در این قاره، نگاه کرامت انسانی و هم افزایی است.

آیت الله رئیسی افزود: زمینه های خوبی برای همکاری در زمینه زراعت و کشاورزی و مواد پروتئینی در آفریقا وجود دارد. در زمینه علم و فناوری در کشورهای آفریقایی می توان کار بسیار خوبی انجام داد. دفاتر علم و فناوری ما می توانند در این کشورها فعال شوند.

رئیس جمهور گفت: زمینه خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهم ایران در تجارت و اقتصاد آفریقا بسیار کم است، تصریح کرد: امروز سهم اقتصاد آفریقا 1200 میلیارد دلار است و سهم ایران از 1.2 میلیارد دلار فراتر نمی رود.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ارتباط با کشورهای آفریقایی یکی از اولویت های سیاست خارجی است. سیاست همسایگی و روابط با کشورهای مسلمان و مسلمان از موضوعات مورد توجه دولت است.

آیت الله رئیسی الغدال ابراز امیدواری کرد در این سفر گام های خوبی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی برداشته شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.