افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

چرخه توزیع نابرابر امکانات تغییر می کند

  • کد خبر : 392285
چرخه توزیع نابرابر امکانات تغییر می کند

به گزارش بازار، احمد میدری روز پنجشنبه در رابطه با رویداد تکام در اسفرین خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت باید به صورت متعادل در استان های مختلف انجام شود. میدری افزود: انتقال منابع از صنایع بزرگ به تهران مشکل استان ها در حوزه مالی است و باید چرخه این توزیع نامتوازن را تغییر […]

به گزارش بازار، احمد میدری روز پنجشنبه در رابطه با رویداد تکام در اسفرین خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت باید به صورت متعادل در استان های مختلف انجام شود.

میدری افزود: انتقال منابع از صنایع بزرگ به تهران مشکل استان ها در حوزه مالی است و باید چرخه این توزیع نامتوازن را تغییر داد.

وی ادامه داد: مشکلی که در استان ها از جمله خراسان شمالی وجود دارد، انتقال منابع مالی به تهران است. رفاه نیاز به منابع مالی دارد اما منابع به مقدار لازم تامین نمی شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: متقاضیان به تعداد کمی از تسهیلات در استان ها دسترسی دارند، استان تهران بخش زیادی از تسهیلات بانکی را مصرف می کند و بیش از نیمی از تسهیلات در پایتخت پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در خراسان شمالی ظرفیت های صنعتی قابل توجهی وجود دارد که دفتر مرکزی آن در تهران است و منابع به تهران منتقل می شود و تلاش می کنیم این روند را تغییر دهیم.

پایلوت افراین برای تغییر رویه انتقال منابع

میدری تصریح کرد: تلاش داریم با همکاری شورای اسلامی انتقال منابع از استان ها به تهران تغییر کند و در این زمینه اسفراین به عنوان پایلوت انتخاب می شود.

وی توسعه معادن را ظرفیت مهم اما مغفول مانده کشور خواند و گفت: معادن نیازمند زیرساخت ها به ویژه حمل ونقل ریلی هستند که خط ریلی تاثیر بسیار مثبتی در کاهش هزینه حمل و نقل مواد معدنی دارد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای ارتقای بهره وری باید معادن کوچک به معادن بزرگ متصل شود، افزود: برای ارتقای ایمنی و افزایش بهره وری باید معادن کوچک به معادن بزرگ متصل شود و شستا برای آن آماده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های کوچک در همه حوزه‌ها منجر به پیوند اقتصاد و حلقه زنجیره فعالیت می‌شود، هرچند بهره‌وری شرکت‌های کوچک با شرکت‌های بزرگ در برخی استان‌ها مانند اصفهان ایجاد شده است.

مراسم تکام (توانمندسازی کسب و کار مردم) امروز با حضور معاون توسعه کسب و کار و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع صنعتی اسفرین با حضور صنعتگران خراسان شمالی برگزار شد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفرین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.