افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

چربی های شکم و بیماری های همراه با آن

  • کد خبر : 412221
چربی های شکم و بیماری های همراه با آن

آفتاب نیوز: چربی اضافی شکم یک مشکل تقریباً جهانی است، اما عوارض ناشی از این چربی ها فراتر از ظاهر و راحت نبودن شلوار جین شماست. در واقع، میزان چربی دور کمر می تواند پیش درآمدی برای طیف وسیعی از بیماری ها و مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و انواع […]

آفتاب نیوز:

چربی اضافی شکم یک مشکل تقریباً جهانی است، اما عوارض ناشی از این چربی ها فراتر از ظاهر و راحت نبودن شلوار جین شماست. در واقع، میزان چربی دور کمر می تواند پیش درآمدی برای طیف وسیعی از بیماری ها و مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و انواع سرطان باشد.

شاید برای خلاص شدن از شر آن پوندهای اضافی چربی هر کاری که می توانید انجام می دهید، اما هیچ نتیجه ای دریافت نمی کنید. چند عامل اصلی وجود دارد که می تواند تعیین کند که تلاش برای کاهش چربی شکم شما چقدر موثر خواهد بود.

چرا چربی شکم آب نمی شود؟

غذاهای اشتباه می خورید

تغذیه بخش مهمی از مبارزه با چربی شکم است. شاید ندانید که غذاهایی وجود دارند که به صورت چربی دور کمر شما ظاهر می شوند. به عنوان مثال، غذاهایی که سدیم بالایی دارند، مانند غذاهای کنسرو شده، تنقلات شور، و گوشت های دودی یا فرآوری شده. غذاهای سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، شکر، کیک و کلوچه نیز چربی شکم را افزایش می دهند.

علاوه بر این، اگر غذاهای پر از چربی های اشباع شده مانند پنیر، خامه و گوشت قرمز چرب زیاد بخورید، در واقع چربی شکم انباشته خواهید شد. خوشبختانه، رژیم‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند این نوع غذاها را حذف کنید و عادات غذایی بهتری را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، جایگزینی کاری با روغن زیتون، استیک با ماهی قزل آلا و خداحافظی با نمکدان روی میز تغییرات کوچکی هستند که می توانند تاثیر زیادی داشته باشند.

ورزش بدی انجام میدی

حتماً نقش مهم ورزش در مدیریت وزن و سلامت را می دانید و جای تعجب نیست که ورزش نیز نقش مهمی در غلبه بر افزایش سایز کمر دارد. اما بسیاری از کسانی که به طور منظم به باشگاه می‌روند و سخت تمرین می‌کنند، ورزش‌های اشتباهی انجام می‌دهند.

ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری ورزش‌های عالی هستند، اما برای هدف قرار دادن چربی شکم، باید ترکیبی از تمرینات قلبی عروقی و مقاومتی انجام دهید. دلیل آن این است که افزایش توده عضلانی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین حتی اگر طرفدار بیضوی هستید یا از رکاب زدن لذت می برید، حتما تمرینات مقاومتی مانند اسکات، شنای روی زمین و استفاده از نوارهای مقاومتی را در برنامه خود بگنجانید.

تو داری پیر میشی

سن فقط یک عدد است، اما می‌تواند روی عددی که مقیاس نشان می‌دهد تاثیر منفی بگذارد. با افزایش سن بسیاری از افراد متابولیسم آنها کند می شود و فعالیت آنها کاهش می یابد که می تواند منجر به از دست دادن توده عضلانی و تجمع بیشتر چربی بدن شود. پس از رسیدن به یائسگی، احتمال تجمع چربی در اطراف شکم زنان بیشتر است.

مطالعات نشان داده اند که کاهش سطح استروژن در بدن زنان باعث توزیع مجدد چربی از ران ها و باسن به طور مستقیم به شکم می شود. اگر می خواهید با این فرم ناخواسته مبارزه کنید، باید تمرینات هوازی مانند پیاده روی سریع، شنا و دوچرخه سواری را همراه با تمرینات قدرتی ادامه دهید. دلیلی وجود ندارد که در این سال های زیبای زندگی، اندامی زیبا و ایده آل نداشته باشید.

شما خیلی استرس دارید

خیلی استرس داری؟ شما تنها نیستید وقتی دائماً احساس استرس و اضطراب می کنید، تمایل شما به خوردن غذاهای پرکالری و چاق کننده افزایش می یابد. زیرا زمانی که استرس دارید، بدن شما در حالت «جنگ و گریز» قرار می گیرد و هورمونی به نام کورتیزول ترشح می شود. کورتیزول نقش مهمی در پاسخ به استرس ایفا می کند، اما برخلاف اجداد ما که به ندرت با استرس مواجه بودند، در زندگی امروزی ما به طور مزمن تحت استرس هستیم و این بدان معنی است که پاسخ بدن به استرس هرگز شکست نمی خورد.

بنابراین، هوس کردن غذاهایی که سریع‌ترین منابع انرژی هستند و عمدتاً سرشار از قند و چربی هستند، بسیار منطقی است، زیرا این روش بدن برای سوخت‌گیری و تامین منابع پس از استرس است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دائماً استرس دارید، باید به دنبال راه های سالم تری برای مدیریت استرس خود، به غیر از غذا خوردن باشید! مانند یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن، تمرکز حواس و از همه مهمتر ورزش.

شما زیاد می نشینید

هر روز چقدر می نشینی؟ مدت زمانی که هر روز برای نشستن می گذرانید احتمالاً بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید، و مشکل اینجاست که عواقب نشستن طولانی مدت می تواند وخیم باشد. نشستن برای ساعات طولانی نه تنها باعث افزایش فشار خون، افزایش کلسترول، دیابت نوع 2، مشکلات کمر و کاهش عملکرد شناختی می شود، بلکه می تواند چند پوند به وزن شما به خصوص تجمع چربی در اطراف کمر شما اضافه کند. نشستن یک آنزیم مهم را که به حذف چربی از خون کمک می کند، سرکوب می کند. بنابراین اگر هدف شما کاهش اندازه کمر است، باید از هر فرصتی برای بلند شدن و حرکت استفاده کنید. رفتن از پله ها به جای آسانسور، پارک کردن ماشین در دورتر و استفاده از میز ایستاده نیز راه های خوبی برای آب کردن چربی های شکم هستند.

شما مقدار زیادی نوشابه رژیمی می نوشید.

شاید فکر کنید با انتخاب نوشابه رژیمی به عنوان نوشیدنی مناسب، کالری دریافتی خود را کاهش داده و وزن کم می کنید. اما تحقیقات نشان داده که برعکس این مشکل صادق است! به خصوص وقتی صحبت از چربی دور کمر می شود. بر اساس تحقیقات، هرچه نوشابه رژیمی بیشتری بنوشید، وزن بیشتری در اطراف شکم خود اضافه خواهید کرد. بنابراین، به جای نوشابه های رژیمی، بهتر است به دنبال جایگزین هایی باشید که بدون کالری و دارای فواید سلامتی باشند. ممکن است آن را دوست نداشته باشید، اما بهترین نوشیدنی آب است.

شما به اندازه کافی نمی خوابید

کم خوابی مشکلی است که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و اگرچه همیشه توصیه می شود 7 تا 9 ساعت در شب بخوابند، اما 40 درصد بزرگسالان بیش از 6 ساعت نمی خوابند. کمبود خواب نه تنها باعث احساس خستگی، بی حالی و ناراحتی می شود، بلکه تحقیقات نشان داده است که می تواند بدن شما را در معرض افزایش چربی در ناحیه کمر قرار دهد. بنابراین، اگر کمبود خواب برای شما عادی شده است، وقت آن رسیده است که عادات خود را تغییر دهید و خواب را در اولویت قرار دهید تا بدن شما بتواند به اندازه کافی استراحت کند و از شر چیزهایی که نیاز ندارد خلاص شود، که مهمتر از همه است این شکم شماست شرایط را برای خواب با کیفیت، آرام و خواب خوب فراهم کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.