افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

چرا “Honor X60 Pro” در مقایسه با “X50 Pro” یک پسرفت در نظر گرفته می شود؟

  • کد خبر : 402323
چرا “Honor X60 Pro” در مقایسه با “X50 Pro” یک پسرفت در نظر گرفته می شود؟

کمپانی آنر به تازگی گوشی X60 Pro را معرفی کرده است که با ویژگی های جذابی مانند افزایش ظرفیت باتری و پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با این حال، نگاهی دقیق به مشخصات این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی آنر X50 پرو نشان می دهد […]

کمپانی آنر به تازگی گوشی X60 Pro را معرفی کرده است که با ویژگی های جذابی مانند افزایش ظرفیت باتری و پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با این حال، نگاهی دقیق به مشخصات این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی آنر X50 پرو نشان می دهد که این گوشی در برخی زمینه ها یک گام به عقب برداشته است. در واقع، در حالی که X50 Pro به عنوان یک گوشی تقریباً پرچمدار معرفی شد، X60 Pro به یک گوشی میان رده نزدیکتر است. در زیر، جزئیات این تغییرات را بررسی خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا X60 Pro از X50 Pro ضعیف تر است. با ما در DJ بمانید.

1. عملکرد پردازش

بزرگترین نقطه ضعف X60 Pro عملکرد پردازشی آن است. این گوشی از نسل اول تراشه اسنپدراگون 6 استفاده می کند که اگرچه برای کارهای روزمره کافی است، اما بسیار ضعیف تر از نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس است که در X50 Pro استفاده شده است در بازی بهتر است، همچنین سرعت پردازش سریع‌تر و راندمان حرارتی بهتری را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، سیستم خنک کننده با مساحت 5100 میلی متر مربع X50 Pro عملکرد حرارتی بهتری را تضمین می کند و برای کارهایی که نیاز به پردازش مداوم و سنگین مانند بازی های گرافیکی دارند بسیار مهم است. اگرچه X60 Pro با 8 یا 12 گیگابایت رم نیز عرضه می‌شود، تراشه ضعیف‌تر آن به این معنی است که کاربران X50 Pro از چندوظیفه سریع‌تر و پردازش داده‌ها بهره می‌برند.

2. کیفیت ساخت و دوام

هر دو طراحی ویژگی Honor X60 Pro و X50 Pro بر دوام تمرکز دارند، اما آنها این کار را به روش های مختلف انجام می دهند. X50 Pro دارای طراحی تقویت‌شده با شیشه‌های عمیق است که مقاومت بیشتری در برابر سقوط دارد، در حالی که

X50 Pro به دلیل قابلیت اطمینان کامل خود گواهینامه SGS را دریافت کرد و X60 Pro با موفقیت همان تست های دوام را گذراند. با این حال، X60 Pro نسبت به X50 Pro بهبود قابل توجهی در دوام ارائه نمی دهد و هر دو گوشی از نظر دوام تقریباً برابر هستند.

Honor X60 Pro

3. صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش، هر دو X60 Pro و X50 Pro از صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED با وضوح 1.5K و نرخ تجدید 120 هرتز استفاده می کنند. با این حال، X60 Pro در روشنایی صفحه نمایش عالی است. این گوشی با حداکثر روشنایی 3000 نیت عرضه می شود که در مقایسه با حداکثر روشنایی 1200 نیت X50 Pro پیشرفت قابل توجهی دارد.

X60 Pro همچنین از فناوری محافظت از چشم “Oasis” استفاده می کند که شامل کاهش نور صفحه نمایش 3840 هرتز، کاهش نور آبی سخت افزاری و محافظت طبیعی از چشم است. این ویژگی ها استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش را برای چشم ها آسان می کند. در حالی که X50 Pro همچنین دارای صفحه نمایش 10 بیتی و کاهش نور صفحه 1920 هرتز است، اما فاقد ویژگی های پیشرفته محافظت از چشم است که در X60 Pro وجود دارد.

4. دوربین

در بخش دوربین، هر دو گوشی دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستند. با این حال، X50 Pro با افزودن یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی کمی تطبیق پذیری بیشتری در عکاسی دارد.

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول X50 Pro پردازش تصویر را بهبود می بخشد و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری را به خصوص در شرایط کم نور ارائه می دهد. در مقابل، تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 X60 Pro از قابلیت های پردازش تصویر یکسانی برخوردار نیست، که ممکن است عملکرد دوربین این گوشی را تحت تاثیر قرار دهد.

5. ارتباطات ماهواره ای

یکی از ویژگی های خاصی که در X50 Pro به طور کامل وجود ندارد، پشتیبانی X60 Pro از ارتباط دو طرفه پیام کوتاه ماهواره ای Beidou است. این ویژگی که معمولا در گوشی های رده بالا دیده می شود، یکی از نقاط قوت X60 Pro به حساب می آید.

Honor X50 Pro
Honor X50 Pro

6. باتری و شارژ

یکی از مواردی که X60 Pro نسبت به X50 Pro پیشرفت کرده است ظرفیت باتری است. X60 Pro با باتری 6600 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که بزرگتر از باتری 5800 میلی آمپری در X50 Pro است. در مقابل، X50 Pro از شارژ 35 واتی استفاده می کند. اگرچه هر دو گوشی از نظر باتری برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند، اما X60 Pro برای کاربرانی که نیاز زیادی به استفاده از گوشی دارند گزینه بهتری است.

7. قیمت و موقعیت بازار

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این دو مدل قیمت آنهاست. Honor Beidou 2299 یوان (324 دلار) قیمت دارد. در مقایسه، Honor X50 Pro 2799 یوان (425 دلار) قیمت دارد و یک گوشی میان رده یا نزدیک به پرچمدار محسوب می شود.

8. نتیجه گیری نهایی

در نهایت، اگرچه Honor X60 Pro دارای ویژگی های جذابی مانند ظرفیت باتری بالاتر و پشتیبانی از اتصال ماهواره ای است، اما از نظر عملکرد کلی از X50 Pro فاصله دارد. کاربرانی که به دنبال عملکرد بهتر، تجربه بازی روان تر یا قابلیت های چندوظیفه ای سریع تر هستند، X50 Pro را گزینه بهتری می یابند. با این حال، برای کاربرانی که به عمر باتری بیشتر و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدتر نیاز دارند، X60 Pro ممکن است جذاب‌تر باشد، اما در کل، در مقایسه با X50 Pro یک ارتقاء کامل نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.