افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

چرا 34 درصد؟ دلیل گرانی اینترنت به قول یکی از مسئولان

  • کد خبر : 168810
چرا 34 درصد؟  دلیل گرانی اینترنت به قول یکی از مسئولان

مهدی روحانی نژاد بر اساس درصد افزایش تعرفه اینترنت گفت: بررسی های متعددی انجام شده است که اپراتورها برای توسعه شبکه خود به چه میزان پول نیاز دارند. وی افزود: علاوه بر این اپراتورها می توانند با توجه به میزان افزایش با توجه به درآمد خود هزینه را پوشش دهند. علاوه بر موارد ذکر شده، […]

مهدی روحانی نژاد بر اساس درصد افزایش تعرفه اینترنت گفت: بررسی های متعددی انجام شده است که اپراتورها برای توسعه شبکه خود به چه میزان پول نیاز دارند.

وی افزود: علاوه بر این اپراتورها می توانند با توجه به میزان افزایش با توجه به درآمد خود هزینه را پوشش دهند. علاوه بر موارد ذکر شده، برای ما نرخ تورم بسیار مهم بود تا آنچه مصوب می شود نزدیک به نرخ تورم باشد.

بیشتر بخوانید:

روحانی نژاد در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد: طبیعتا نمی توان انتظار داشت هزینه اپراتورها کمتر از نرخ تورم باشد و به همین دلیل افزایش نرخ 34 درصد است.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه تصریح کرد: طبیعتاً گاهی اوقات قیمت هر کالا و خدماتی افزایش می یابد، ممکن است مصرف کننده احساس مثبتی نداشته باشد اما این موضوع دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. به طور کامل .

روحانی نژاد در پاسخ به این سوال که ماجرای افزایش تعرفه ها از کجا شروع شد، تصریح کرد: درخواست اپراتورها در این زمینه از سال گذشته مطرح شده است، اما لازم به ذکر است که مصوباتی که داریم و تعرفه هایی که وجود دارد. مربوط به سال 2016 اعمال شده است. یعنی آنچه تا هفته گذشته در بسته های اینترنتی عرضه می شد مربوط به سال 1395 است و طی چندین سال تغییر قیمتی نداشته است. در این سال‌ها با توجه به بحث تورم به‌ویژه در حوزه خدمات ارتباطی، تغییرات نرخ از اهمیت و تأثیر بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: از سال گذشته اپراتورها این موضوع را با جدیت بیشتری مطرح کردند که در صورت ادامه این روند ممکن است از نظر کیفی دچار مشکل شوند به همین دلیل در جلسات کارشناسی این درخواست را مطرح کردیم تا اینکه امسال این موضوع بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اوه واقعا.”

معاون رگولاتوری با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم در جلسات مذاکره با اپراتورها تعهداتی را از آنها دریافت می کنیم و به مجوز اضافه می کنیم، افزود: اپراتورها برای خدمات خود مجوز دارند بنابراین این موضوع ضمیمه مجوز است و متعهد هستند؛ یکی از آن تعهدات ارائه خدمات ارتباطی جدید مانند نسل پنجم اینترنت است که وعده داده شد تا پایان سال آینده 10 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار دهد. به همین ترتیب پوشش نسل چهارم به 96 درصد می رسد و از سوی دیگر در حوزه سرعت نیز متعهد شدند تا 6 ماه آینده سرعت را 30 درصد افزایش دهند.

روحانی نژاد گفت: رتبه بندی اینترنت با نرخ متفاوت است. زیرا فاصله بین کشورها می تواند کم یا زیاد شود. مثلا سرعت 10 مگابیت بود که می خواهیم این مقدار را 30 درصد افزایش دهیم و وضعیت بهتر شود.

وی درباره وعده رئیس جمهور برای ارائه اینترنت رایگان به کاربران نیز توضیح داد: اقدامی که انجام داده ایم علاوه بر افزایش نرخ، بسته هدیه است که احتمالاً مردم پیامک دریافت کرده اند، اما کسانی که پیامک دریافت نکرده اند می توانند به پنجره ملی خدمات هوشمند دولتی و ثبت نام. در ضمن طبق زمان بندی های مختلف میزان این بسته ها اعلام می شود. ما برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم تا پایان سال این بسته اینترنتی را برای کسانی که ممکن است با این افزایش هزینه در این زمان ناراحت شوند، ارائه دهیم.

برای این سوال که بسته های کوچک اینترنت مانند 200 مگ به سرعت تمام می شوند، چه توضیحی دارید؟ درست شد: طبیعتا این بسته ها کوچک و یک روزه هستند و برای دوره های طولانی چنین بسته هایی نداریم. در حال حاضر کمترین بسته اینترنت موجود برای مدت یک ماه یک گیگابایت است.

مصرف ماهانه 50 درصد افراد کمتر از دو گیگابایت است

وی تاکید کرد: قبل از این افزایش نرخ، مصرف ماهانه حدود 49 درصد کاربران کمتر از دو گیگابایت بوده است. یعنی مصرف نیمی از مردم در ماه در این حد است. اما افرادی که در زمینه تخصصی تری کار می کنند استفاده بالایی از اینترنت دارند و حتی کاربرانی هستند که ماهانه 50 گیگابایت اینترنت استفاده می کنند، اما به طور متوسط ​​طبق آمار مشاهده می کنیم که تقریبا 50 درصد افراد کمتر از 2 گیگ از اینترنت.

روحانی نژاد درباره گلایه مردم از حذف برخی بسته های اینترنتی پس از افزایش نرخ، تصریح کرد: اگر بسته ای در هفته گذشته در سبد خدمات اپراتورها بود به هیچ وجه نمی توانند آن را حذف کنند و اگر کاربران هفته گذشته و پس از حذف بسته ای را خریداری کرده باشند، باید با 195 تماس بگیرید تا پیگیری لازم انجام شود. سامانه 195 برای این موضوع است و به صورت 24 ساعته باز است و کاربران می توانند شکایات خود را گزارش کنند. ما همچنین به عنوان یک تنظیم کننده نظارت می کنیم.

معاون توسعه راهبردی و نظارتی بازار تاکید کرد: وقتی خدمتی شش سال بدون تغییر نرخ بوده طبیعتاً باید انتظار افزایش قیمت را در حد تورم سالانه داشته باشیم، بنابراین فکر نمی‌کنم عزیزان با توجه به عدم تغییر تعرفه در این سال ها برای 34 درصد اعلام کرد که بحث داشته است. ما تنها دستگاهی بوده‌ایم که در قبال این افزایش قیمت از اپراتورها تعهد گرفته‌ایم و اگر به تعهدات خود عمل نکنند جریمه می‌شوند. دوستان عزیز لطفا این حداقل افزایشی که برای بهبود شبکه لازم است را درک کنید و به هر حال ما این تعهد را از اپراتورهای ارتباطی گرفته ایم.

وی ادامه داد: اما در مورد اینکه چرا دولت به این معنا حق خود را زیر پا نگذاشته است، می توان گفت که ما این کار را کرده ایم. در حال حاضر چهار درصد از حق الامتیازهایی که اپراتورها به دولت برای خدمات روستایی می دهند کنار گذاشته ایم و اگر در حال حاضر بیش از 94 درصد روستاها تحت پوشش هستند، از همان حق الامتیازهایی است که دولت می توانست دریافت کند و بدهد. به Depósito. گنج. علاوه بر این، امسال هشت درصد برای توسعه فیبر نوری در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.