افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

چرا یافتن برخی داروها در داروخانه ها دشوار است؟

  • کد خبر : 262939
چرا یافتن برخی داروها در داروخانه ها دشوار است؟

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمدحسین متولی درباره میزان دسترسی بیماران به انواع داروها گفت: به طور کلی دسترسی به داروها سطوح مختلفی دارد و ممکن است بیماران اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند. به عنوان مثال، IVIG یک داروی بیمارستانی است و فقط باید در بیمارستان استفاده شود، بنابراین برای مدیریت مناسب تر، وجود […]

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمدحسین متولی درباره میزان دسترسی بیماران به انواع داروها گفت: به طور کلی دسترسی به داروها سطوح مختلفی دارد و ممکن است بیماران اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند. به عنوان مثال، IVIG یک داروی بیمارستانی است و فقط باید در بیمارستان استفاده شود، بنابراین برای مدیریت مناسب تر، وجود این داروی حیاتی و گران قیمت در داروخانه های شهری توجیه نمی شود.

ایسنا در این باره نوشت: رئیس اداره نظارت بر زنجیره تامین دارو سازمان غذا و دارو با اشاره به دلایل دشواری دسترسی به برخی داروها در برخی داروخانه ها، تصریح کرد: ممکن است یک داروخانه به دلایل مختلف با شرکت های توزیع کننده مشکل داشته باشد. از جمله مسائل مالی . ۳۰۰ قلم دارو را سفارش نداده است یا ممکن است یک داروی ساده در شرکت های توزیع کننده دارو به دلیل مشکلات نقدینگی موجود نباشد یا در شرکت های توزیع کوچکی که تعداد بازدیدکنندگان محدود و پوشش محدودی دارند، موجود باشد..

مدیری افزود: برخی از موارد ذکر شده تحت عنوان در دسترس نبودن دارو به هیچ وجه در گروه داروها نبوده و صرفاً محصولات مکمل یک برند خاص است..

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که برخی دیگر از مواردی که از آن به عنوان عدم دسترسی یا صعب العبور یاد می شود این است که آیا این دارو در لیست رسمی کشور موجود است یا خیر. مثلاً پزشک از کمبود داروی باسیلیکیمب اطلاع می‌دهد که این دارو در فهرست دارویی کشور نیست و با آن، بیمار گیج می‌شود تا دارویی را پیدا کند که اصلاً وارداتی نیست و در فهرست رسمی نیست..

به گفته این مدیر، برخی از بیماران نیز به دنبال داروهایی با نام تجاری خاص هستند که به دلیل سیاست های حمایتی از تولید داخلی محدود یا ممنوع است..

رئیس اداره نظارت بر زنجیره تامین دارو سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروها را نیز می توان با داروهای مشابه جایگزین کرد..

وی با اشاره به اینکه اساساً عدم دسترسی و دسترسی سخت به دارو همیشه در اقصی نقاط دنیا وجود دارد، افزود: مهم این است که چه دارویی، با چه میزان اهمیت و برای چه بازه زمانی عرضه می شود. به طور کلی تعریف ما از عرضه دیرهنگام داروهای ژنریک با کمتر از یک ماه موجودی در سطح توزیع است..

۴۷۲۳۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.