افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

چرا گفتگوهای گذشته با افراد را مدام در ذهن خود مرور می کنیم؟

  • کد خبر : 305592
چرا گفتگوهای گذشته با افراد را مدام در ذهن خود مرور می کنیم؟

علی سلیمی: بسیاری از مردم مکالمات و مکالمات مختلفی را که در گذشته های دور یا نزدیک داشته اند در ذهن خود تکرار می کنند و کلمات، لحن ها و مضامین پنهان در مکالمه را با دقت تجزیه و تحلیل می کنند. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که ما در مورد یک موقعیت مطمئن […]

علی سلیمی: بسیاری از مردم مکالمات و مکالمات مختلفی را که در گذشته های دور یا نزدیک داشته اند در ذهن خود تکرار می کنند و کلمات، لحن ها و مضامین پنهان در مکالمه را با دقت تجزیه و تحلیل می کنند. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که ما در مورد یک موقعیت مطمئن نیستیم.

به عنوان مثال، مطمئن نبودن نظر طرف مقابل در مورد کلمات شما. مطالعات نشان می دهد که بررسی مداوم ذهنی باعث افزایش اضطراب، شک به خود و احساس گناه می شود. علاوه بر این، می تواند بر روابط بین فردی تأثیر بگذارد زیرا ما به جای درگیر شدن کامل با دیگران در لحظه حال، به درون خود تمرکز می کنیم. اساساً این مانعی برای ارتباط واقعی و نزدیکی عاطفی است. در اینجا به چند دلیل برای این امر اشاره می کنیم.

یک پایان مطلوب بدست آورید

انسان ها به ویژه در تعاملات اجتماعی به دنبال حل و فصل و درک هستند. هنگامی که یک مکالمه باعث می شود ما احساس ناراحتی یا ناراحتی کنیم، به طور خودکار هر کلمه، لحن و اشاره را تکرار می کنیم. این یک تلاش ناامیدانه برای کشف معانی پنهانی است که می تواند به گفتگوی ما پایان دهد. این می تواند به حدس و گمان ادامه دهد و به نقطه ای برسد که ما را از واقعیت شرایط جدا کند.

تجزیه و تحلیل و تفکر بیش از حد فقط عدم اطمینان و بی قراری ما را تقویت می کند و ما را در انعکاس به دام می اندازد. آنچه به عنوان جستجو برای وضوح در یک موقعیت (مکالمه) شروع می شود، می تواند به سرعت به یک تله ذهنی تبدیل شود. لازم است بدانید که پایان مطلوب در بسیاری از گفتگوها، پذیرش و تحمل ابهام است.

چرا گفتگوهای گذشته با افراد را مدام در ذهن خود مرور می کنیم؟

تایید اجتماعی

فرآیند تحلیلی بررسی مکالمات گذشته از دو انگیزه اصلی سرچشمه می گیرد. جستجو برای خودسازی و رشد شخصی و اجتناب از طرد اجتماعی. مردم اغلب گفتگوهای قبلی با دیگران را مرور می کنند تا رفتار و عملکرد خود را اصلاح کنند، اما این نظارت می تواند منجر به انتقاد از خود و ارزیابی منفی از خود شود، به خصوص اگر فرد در افکار کمال گرا غوطه ور باشد.

ترس از طرد اجتماعی به طور قابل توجهی بر ادراک و اعمال افراد تأثیر می گذارد. افرادی که خواهان تایید اجتماعی هستند ممکن است از سوء تفاهم های بالقوه یا قضاوت های منفی دیگران ناراحت باشند. در نتیجه، ترس از عدم تایید اجتماعی می‌تواند هوشیاری و توجه را در طول مکالمه افزایش دهد و افراد را به تجزیه و تحلیل تعاملات برای نشانه‌هایی از انتقاد یا نارضایتی سوق دهد.

در مجموع، اگرچه بازبینی و مرور مکالمات گذشته ممکن است مفید به نظر برسد و حداقل طبیعی و واقعاً مفید باشد، اما می‌تواند دروازه‌ای برای تأمل در خود باشد و در درازمدت به روابط ما آسیب برساند. با شناخت انگیزه های این گرایش، می توانیم خود را از چرخه نشخوار فکری رها کنیم و با اطمینان در زمان حال زندگی کنیم.

آبنما: روانشناسی امروز

بیشتر بخوانید: 4 نکته ای که باید قبل از مصرف داروهای روانپزشکی در نظر بگیرید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.