افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

چرا ژاپنی ها متفاوت هستند؟ – اخبار آنلاین

  • کد خبر : 386008
چرا ژاپنی ها متفاوت هستند؟ – اخبار آنلاین

غزل زیاری: محققان دریافتند که دودمان ژنتیکی جمعیت ژاپنی از سه گروه اجدادی تشکیل شده است. این در حالی است که تاکنون دو گروه را بررسی کرده بودند. این مطالعه با استفاده از توالی یابی کل ژنوم بیش از 3200 نفر از سراسر ژاپن انجام شد و در طول مطالعه، تغییرات ژنتیکی مهم و پیوندهایی […]

غزل زیاری: محققان دریافتند که دودمان ژنتیکی جمعیت ژاپنی از سه گروه اجدادی تشکیل شده است. این در حالی است که تاکنون دو گروه را بررسی کرده بودند. این مطالعه با استفاده از توالی یابی کل ژنوم بیش از 3200 نفر از سراسر ژاپن انجام شد و در طول مطالعه، تغییرات ژنتیکی مهم و پیوندهایی با شمال شرق آسیا، به ویژه مردم Emishi، شناسایی شد.

تنوع ژنتیکی در ژاپن

این مطالعه ژنتیکی توسط دانشمندان مرکز RIKEN برای علوم پزشکی یکپارچه انجام شد و شواهد به دست آمده نشان می دهد که ژاپنی ها به سه گروه اجدادی تعلق دارند. این نتایج باورهای قدیمی در مورد وجود دو گروه اجدادی اصلی در ژاپن، یعنی گروه‌های شکارچی و ماهیگیر بومی جومون و کشاورزان برنج مهاجر از شرق آسیا را به چالش می‌کشد.

اکنون محققان گروه سومی را با پیوندهای احتمالی با شمال شرق آسیا شناسایی کرده‌اند که به اصطلاح مردم Emishi نامیده می‌شوند و به نظریه «منشا سه‌گانه» که برای اولین بار در سال 2021 ارائه شد، اعتبار بیشتری می‌دهند.

چیکاشی ترائو، رئیس این مطالعه، توضیح داد که جمعیت ژاپن آنطور که قبلاً تصور می شد از نظر ژنتیکی همگن نیست: “تحلیل ما ساختار زیرجمعیت ژاپن را در مقیاسی خوب نشان داد که بر اساس مکان های جغرافیایی در کشور طبقه بندی شده است.”

سرنخ های بیشتری را جستجو کنید

پس از تعیین توالی DNA بیش از 3200 نفر در هفت منطقه ژاپن، از هوکایدو در شمال تا اوکیناوا در جنوب کشور، این تیم به نتایجی دست یافتند که نشان دهنده یکی از بزرگترین تجزیه و تحلیل های ژنتیکی یک جمعیت غیر اروپایی است. تاریخ. تاریخ

از این نظر، محققان از تکنیکی به نام توالی ژنوم کامل استفاده کردند که کل ساختار ژنتیکی یک فرد را نشان می دهد و سه میلیارد جفت باز DNA را نشان می دهد. این روش تقریباً 3000 برابر بیشتر از روش ریزآرایه DNA که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اطلاعاتی را در اختیار محققان قرار می دهد. ترائو گفت: “توالی یابی کل ژنوم به ما این فرصت را می دهد که داده های بیشتری داشته باشیم و چیزهای جالب تری پیدا کنیم.”

کاوش پیوندهای اجدادی و انواع ژنتیکی نادر

برای افزایش بیشتر سودمندی داده ها و بررسی پیوندهای احتمالی بین ژن ها و بیماری های خاص، این محققان اطلاعات DNA به دست آمده را با داده های بالینی مرتبط، مانند تشخیص بیماری، نتایج آزمایش، و اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی و خانوادگی ترکیب کردند. آنها این اطلاعات را در پایگاه داده ای به نام دایره المعارف ژنوم کل ژاپن/کتابخانه توالی اگزوم (JEWEL) گردآوری کردند.

ترائو در توضیح مطالعه گونه های ژنتیکی نادر گفت: «ما استدلال کردیم که گونه های کمیاب را می توان گاهی به جمعیت های اجدادی خاص ردیابی کرد و این برای آشکار کردن الگوهای مهاجرت در ژاپن آموزنده است.

این فرض درست بود و به آشکار شدن توزیع جغرافیایی اجداد ژاپنی کمک کرد. به عنوان مثال، دودمان جومون در سواحل جنوبی و نیمه گرمسیری اوکیناوا (در 28.5٪ نمونه ها) غالب است و در غرب ژاپن این دودمان کمترین شیوع را دارد (تنها در 13.4٪ نمونه ها). از سوی دیگر، ساکنان غرب ژاپن قرابت ژنتیکی بیشتری با هان چین دارند، که محققان معتقدند احتمالاً مربوط به ورود مهاجران از شرق آسیا بین سال‌های 250 تا 794 است که می‌توان آن را به پذیرش کامل نسبت داد. تاریخ، قوانین، زبان و سیستم های آموزشی نیز در این حوزه دیده می شود.

اصل و نسب Emishi در شمال شرقی ژاپن رایج است و با حرکت به سمت غرب کشور کاهش می یابد.

بررسی DNA باستانی انسان

محققان همچنین ژن های JEWEL را که از نئاندرتال ها و دنیسوواها (دو گروه از انسان های باستانی که با هومو ساپینس آمیخته بودند) به ارث رسیده مشاهده کردند. تراو گفت: “ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چرا ژنوم های باستانی در توالی های DNA انسان مدرن ادغام و نگهداری می شوند.” به گفته وی، این ژن ها گاهی با صفات یا شرایط خاصی همراه هستند.

به عنوان مثال، سایر محققان نشان داده اند که در تبتی ها، DNA مشتق شده از دنیسووان در ژنی به نام EPAS1 یافت می شود که به آنها کمک می کند در محیط های بلند زندگی کنند. اخیراً دانشمندان کشف کرده اند که مجموعه ای از ژن های به ارث رسیده از نئاندرتال ها در کروموزوم 3 (ویژگی که در حدود نیمی از جنوب آسیا یافت می شود) با افزایش خطر نارسایی تنفسی و سایر علائم جدی کووید-19 مرتبط است.

بر اساس تجزیه و تحلیل اعضای تیم، 44 منطقه DNA باستانی یافت شده در جمعیت فعلی ژاپن شناسایی شدند که بیشتر آنها منحصر به شرق آسیا هستند. اینها شامل یک ژن مشتق شده از Denisovan واقع در ژن NKX6-1 است که با دیابت نوع 2 مرتبط است و به گفته محققان، ممکن است بر حساسیت فرد به سماگلوتید (یک داروی خوراکی که برای درمان بیماری استفاده می شود) تأثیر بگذارد. آنها همچنین 11 بخش مشتق از نئاندرتال مرتبط با بیماری عروق کرونر، سرطان پروستات، آرتریت روماتوئید و چهار بیماری دیگر را شناسایی کردند.

اثرات در دنیای پزشکی

این محققان همچنین از داده‌های مربوط به انواع ژنتیکی نادر برای کشف علل بالقوه برخی بیماری‌ها استفاده کردند. به گفته لئو شیائوشی، دانشمند ارشد در این مطالعه، گونه‌ای از ژن به نام PTPRD پتانسیل بسیار مضری را دارد و ممکن است با فشار خون بالا، نارسایی کلیه و انفارکتوس میوکارد مرتبط باشد.

علاوه بر این، دانشمندان به ژن‌های GJB2 و ABCC2 اشاره کردند که به ترتیب با کاهش شنوایی و بیماری مزمن کبدی مرتبط هستند. تراو معتقد است که بررسی رابطه بین ژن‌ها، انواع آن‌ها و نحوه تأثیر آن‌ها بر ویژگی‌هایی مانند استعداد ابتلا به بیماری، به دانشمندان در توسعه پزشکی شخصی در آینده کمک می‌کند.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا انواع ژن های از دست رفته مختص ژاپنی ها را پیدا کرده و فهرست بندی کنیم و علت احتمال ابتلای آنها به ویژگی ها و بیماری های خاص را دریابیم. ما در نظر داریم تفاوت های جمعیتی را با تفاوت های ژنتیکی مرتبط کنیم. امیدهای ترائو گسترش می یابد. JEWEL نمونه های DNA بیشتری را در مجموعه داده ها در آینده گنجانده است.

در طول سال‌ها، مطالعات ژنومی در مقیاس بزرگ بر تجزیه و تحلیل داده‌های افراد با اصل و نسب اروپایی متمرکز شده‌اند، اما ترائو در تلاش است تا این مطالعات را به جمعیت‌های آسیایی گسترش دهد تا در دراز مدت، نتایج به نفع آسیایی‌ها نیز باشد.

فواره: scitechdaily

۵۸۳۲۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.