افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

چرا هر چیزی که صادر می کنیم برمی گردد؟

  • کد خبر : 374661
چرا هر چیزی که صادر می کنیم برمی گردد؟

نگر علی– دیروز بهستان 1 با محوریت نوآوری اجتماعی برگزار شد. در پنل این رویداد، کتابن سپهری، مدیرعامل شرکت شتابدهنده منش، به اهمیت جنبه های اجتماعی در کسب و کارهایی که به دنبال جهانی شدن هستند، پرداخت. در اینجا بخشی از این ارائه است: پس از چند قرن زندگی در دوران کشاورزی، در سال 1800 […]

نگر علی– دیروز بهستان 1 با محوریت نوآوری اجتماعی برگزار شد. در پنل این رویداد، کتابن سپهری، مدیرعامل شرکت شتابدهنده منش، به اهمیت جنبه های اجتماعی در کسب و کارهایی که به دنبال جهانی شدن هستند، پرداخت. در اینجا بخشی از این ارائه است:

پس از چند قرن زندگی در دوران کشاورزی، در سال 1800 وارد دوران صنعتی شدیم و انقلاب صنعتی مکانیکی، الکتریکی و اینترنتی را پشت سر گذاشتیم و وارد چهارمین انقلاب صنعتی شدیم که شامل فناوری های مدرن مانند بلاک چین و هوش مصنوعی است که به ماشین تبدیل شده است. زبان و یادگیری ماشینی، اما انقلاب صنعتی چهارم جامعه شناسان را ترساند و ما بلافاصله وارد انقلاب صنعتی پنجم شدیم.

در انقلاب صنعتی پنجم می گویند همه چیز باید انسان محور باشد. اولویت باید به هوش طبیعی، علوم شناختی و هر چیزی که انسان محور است داده شود و هیچ نگرانی در مورد تسلط هوش مصنوعی بر انسان وجود نداشته باشد.

در اینجا انقلاب صنعتی پنجم تاکید بر انسان را سرلوحه کار خود قرار داد با این عنوان که انسان باید مرکزیت داشته باشد و این مرکزیت در انسان پایدار و مقاوم معنا پیدا می کند.

انسان پایدار ما را به بحث توسعه پایدار می‌رساند و انسان تاب‌آور اصطلاحی است که از زمان کرونا رایج‌تر شد و نیاز آن بیشتر احساس شد. این اصطلاح به این معنی است که فرد باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، به اندازه کافی توانایی داشته باشد که انعطاف لازم را برای رویارویی با انواع بحران ها در شرایط مختلف داشته باشد. این فرد تاب آور شهر و شهر را مقاوم می کند و اگر بحرانی رخ دهد این همه تخریب به بار نمی آورد و شاهد از دست دادن تعداد زیادی از مشاغل و بیکاری گسترده در بین کارآفرینان به ویژه زنان نخواهیم بود و در نتیجه شهرهای انسانی تاب آور، جامعه محور، روستا محور و تاب آور ساخته خواهد شد.

در توسعه اجتماعی پایدار واژه ای تحت عنوان شکل گرفته است تجارت منصفانه (تجارت عادلانه) و یک حرکت اجتماعی-اقتصادی است که می گوید یا کار نمی کنی یا اگر می خواهی کار کنی، تجارت داشته باشی و با دنیا تعامل داشته باشی، باید همه ارکان توسعه پایدار را با رعایت همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و نکات محیطی را در آن لحاظ کنید.

نمایشگاهی از فرش و قالیچه اخیراً در ترکیه برگزار شد. یکی از پیشتازان صنعت فرش ایران در این نمایشگاه در کنار غرفه شرکت های ترکیه ای غرفه داشت. مشاهدات حاکی از آن بود که بسیاری از خریداران اروپایی در غرفه این شرکت اروپایی خرید کرده و. آنها غرفه شرکت ایرانی را نخریدند، در صورتی که فرش های ایرانی ارزان تر از فرش های ترک و حتی فرش های ایرانی ظریف تر بودند. گفت و گو با یکی از خریداران اروپایی حاکی از آن بود که دلیلی وجود دارد که از ما خرید نکرده اند و دلیل آن نداشتن گواهی تجارت منصفانه است. قانون تجارت عادلانه می گوید زنی که در روستاهای ایران قالی می دوزد باید دستمزد عادلانه بگیرد.

ما مبلمان با کیفیتی را به اروپا صادر کردیم، اما آنها آن را پس دادند و گفتند تجارت عادلانه ای وجود ندارد، یعنی به ازای هر مبل راحتی که درست کردید، درختی نکارید. کشورهای منطقه هستند که. آنها در حال بازگشت هستند و دلیل آن استفاده از سموم شیمیایی است که به زمین آسیب می رساند.

در نتیجه در دنیای امروز اگر بخواهیم کسب و کاری داشته باشیم، علاوه بر جنبه نوآوری، باید جنبه اجتماعی را نیز پررنگ کرد. بیایید تجارت منصفانه را در نظر بگیریم، به خصوص زمانی که می خواهیم با جهان تعامل داشته باشیم.

2272227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.