افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

چرا نباید به محض بیدار شدن گوشی را برداریم؟

  • کد خبر : 194344
چرا نباید به محض بیدار شدن گوشی را برداریم؟

احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر عادت دارید که به محض بیدار شدن از خواب گوشی هوشمند خود را بردارید تا ایمیل های جدید را بررسی کنید، شبکه های اجتماعی را مرور کنید و از آخرین اخبار جهان مطلع شوید. در حالی که گوشی های هوشمند ابزار بسیار مفیدی هستند و کیفیت زندگی […]

احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر عادت دارید که به محض بیدار شدن از خواب گوشی هوشمند خود را بردارید تا ایمیل های جدید را بررسی کنید، شبکه های اجتماعی را مرور کنید و از آخرین اخبار جهان مطلع شوید. در حالی که گوشی های هوشمند ابزار بسیار مفیدی هستند و کیفیت زندگی ما را با افزایش بهره وری در محل کار به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند، آنها همچنین منبع اصلی حواس پرتی و استرس هستند، به خصوص وقتی اول صبح آنها را بررسی می کنیم. با دی جی همراه باشید.

از آنجایی که پیمایش در رسانه‌های اجتماعی به دلیل ترشح دوپامین احساس خوبی به ما می‌دهد، مقاومت در برابر وسوسه چک کردن گوشی پس از بیدار شدن از خواب می‌تواند سخت باشد. این مشکل زمانی سخت تر می شود که پس از بیدار شدن از خواب برای مدت نسبتا طولانی گوشی را چک کرده باشیم و مغزمان کاملاً به آن عادت کرده باشد. در چنین شرایطی ترک این عادت بسیار سخت خواهد بود.

با این حال، اگر متوجه شوید که چک کردن تلفن خود بلافاصله پس از بیدار شدن چه آسیب هایی می تواند داشته باشد، مطمئناً می توانید انگیزه و اراده بیشتری برای ترک این عادت ایجاد کنید. برای این کار برخی از مهم ترین تاثیرات منفی نگاه کردن به صفحه نمایش به خصوص نمایشگر گوشی ها را بررسی می کنیم.

باعث استرس می شود

قرار گرفتن در معرض طیف گسترده ای از اطلاعات و پیام ها به محض بیدار شدن می تواند احساس فوریت و استرس را در فرد ایجاد کند. به‌روزرسانی مداوم در محل کار، رسانه‌های اجتماعی یا اخبار می‌تواند باعث ایجاد احساس استرس مداوم در طول روز شود.

چرخه خواب را مختل می کند.

کار با تلفن همراه قبل از خواب و بلافاصله پس از بیدار شدن می تواند چرخه خواب شما را مختل کند. نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش با تولید ملاتونین تداخل می کند و خوابیدن را برای فرد دشوار می کند و می تواند باعث بی خوابی و بی قراری شبانه شود.

خستگی چشم

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور صفحه نمایش، به خصوص در صبح که چشمان شما پس از بیدار شدن از خواب در حال تنظیم نور هستند، می تواند منجر به خستگی زودرس چشم شود. فشار چشم به نوبه خود می تواند منجر به ناراحتی چشم، سردرد و خشکی چشم شود که بر سلامت کلی بینایی شما تأثیر می گذارد.

تاثیر منفی بر عملکرد مغز.

استفاده از تلفن همراه بلافاصله پس از بیدار شدن می تواند بر عملکردهای شناختی شما تأثیر منفی بگذارد. به جای اینکه اجازه دهید مغز شما به تدریج با شرایط روز سازگار شود، به سرعت آن را با دریایی از اطلاعات غرق می کند که می تواند روند بیداری را مختل کند و از هوشیاری کامل مغز در طول روز جلوگیری کند.

می تواند اعتیادهای دیگر را تشدید کند!

برداشتن گوشی هوشمند بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب می تواند تمایلات اعتیاد آور را در فرد تقویت کند. هجوم دوپامین ناشی از بررسی پیام‌ها یا شرکت در فعالیت‌های آنلاین می‌تواند اعتیادآور باشد، و در حالی که چالش‌هایی را در ترک این عادت ایجاد می‌کند، سطح تمرکز و توجه شما را نیز کاهش می‌دهد.

عادت به تعویق انداختن را بیشتر کنید!

دسترسی آسان به سرگرمی ها و اطلاعات مختلف در گوشی هوشمند می تواند به تعویق بیفتد. اگر زیاد به صفحه گوشی خود خیره شوید و از آن استفاده کنید، به جای تمرکز روی کارهای مهم، می توانید در پست های رسانه های اجتماعی یا مقالات خبری غرق شوید و دنیای اطراف خود را فراموش کنید. بنابراین، دائماً تمایل خواهید داشت که کار خود را به زمان دیگری موکول کنید که به نوبه خود تأثیر بسیار منفی بر بهره وری شما خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.