افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

چرا محتوای ویدیویی برای کسب و کارهای آنلاین غوغا می‌کند؟

  • کد خبر : 76003
چرا محتوای ویدیویی برای کسب و کارهای آنلاین غوغا می‌کند؟
۵۰ درصد مخاطبان اینترنت قبل از خرید یک محصول یک ویدیو تماشا می‌کنند! این جای تعجب ندارد، ویدیو تا این حد محبوب است. همین آمار نشان دهنده پتانسیل ویدیو مارکتینگ برای رشد کسب‌و‌کار‌های آنلاین است. ویدیو ابزاری مناسب برای جذب مشتریان بیشتر است. در ادامه مقاله بیشتر در این باره صحبت کردیم و آمار‌هایی را در این زمینه با شما به اشتراک گذاشتیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا استفاده از ویدیو برای بازاریابی به معنی ترکیب ویدیو با استراتژی بازاریابی است. این کار می‌تواند به اشکال مختلف انجام شود. برای مثال استفاده از ویدیو برای معرفی یک محصول، برند یا خدمت به مخاطبان. ویدیو به‌طور موثر به کاربران آموزش می‌دهد باعث افزایش تعامل آن‌ها با کانال‌های مختلف شما می‌شود.

همان‌طور که گفتیم بازاریابی ویدیویی دارای اشکال مختلفی است. برای مثال ولاگ‌ها، تیزر‌ها و ریلز اینستاگرام بخش کوچکی از اشکال مختلف بازاریابی ویدیویی هستند. شما می‌توانید این ویدیو‌ها را در پلتفرم‌های مختلف مانند آپارات، یوتیوب و اینستاگرام منتشر کنید.

اهمیت بازاریابی ویدیویی

ویدیو عملا در حال تبدیل شدن به فرمت محتوایی آنلاین است. بزرگنمایی نیست اگر بگوییم سال ۲۰۲۳، سال محتوای ویدیویی است. بیاید به چند آمار مربوط به ویدیو مارکتینگ نگاهی بیندازیم. بر اساس آمار سیسکو ۸۲ درصد از ترافیک اینترنت برای مشاهده ویدیو مصرف می‌شود. یوتیوب که تنها مختص محتوای ویدیویی است، دومین وبسایت محبوب جهان است. جالب بود، نه؟ این قدرت ویدیو است!

داستان همین‌جا به پایان نمی‌رسد،‌ افراد فقط ۱ میلیون ساعت در روز به تماشای ویدیو در یوتیوب می‌پردازند. این عدد به‌طور میانگین برای هر نفر ۴۰ دقیقه در روز است؛ البته این تنها بر روی تلفن‌های همراه است. اگر بیشتر عمیق شوید، به این نتیجه می‌رسید که ویدیو‌ها صرفا یک کلیپ از گربه بامزه نیستند. در واقع چیزی حدود ۷۲ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند که برای تصمیم‌گیری درباره خرید ویدیویی از محصول را تماشا کنند. همچنین ۹۰ درصد از مشتریان اذعان کرده‌اند که ویدیو به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کرده است.

چرا کسب‌و‌کار‌های بیشتری از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

جای تعجب ندارد که کسب‌و‌کار‌ها روز به روز استفاده از ویدیو مارکتینگ را افزایش می‌دهند. بر اساس آمار Wyzowl ۸۶ درصد از کسب‌و‌کار ها برای بازاریابی از خدمات و محصولات خود از ویدیو استفاده می‌کنند؛ همچنین ۸۰ درصد از بازاریابان اذعان کرده‌اند که از نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات ویدیویی راضی هستند. علاوه‌بر این‌ها، ۹۰ درصد مارکتر‌ها هم گزارش داده‌اند که ویدیو به آن‌ها کمک کرده است تا مشتریان بیشتری جذب کنند.

و شاید این آمار جذاب‌ترین آمار این بخش باشد، ۹۹ درصد مارکترها اعلام کرده‌اند که به‌دلیل نرخ بازگشت سرمایه بالای ویدیو، قصد دارند به استفاده از ویدیو مارکتینگ ادامه دهند. این آمار‌ها تا حدی نشان‌دهنده این سوال هستند که چرا کسب‌و‌کار روز به روز تمایل بیشتری به استفاده از ویدیو مارکتینگ دارند.

اگر تا اینجا مجاب شده‌اید که از محتوای ویدیویی در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید، بیایید به بخش آموزش تولید محتوا ویدیویی برویم و به سوال چگونه از ویدیو برای رشد کسب‌و‌کار آنلاین استفاده کنیم، پاسخ دهیم.

دلایل استفاده از محتوای ویدیویی

چگونه از ویدیو برای رشد کسب‌و‌کار آنلاین استفاده کنیم؟

در گذشته ویدیو فقط یک تاکتیک بود که از آن در مارکتینگ خود استفاده می‌کردیم؛ اما امروزه چیزی به نام ویدیو مارکتینگ وجود دارد و این به تنهایی نیازمند یک استراتژی است. در واقع شما باید یک استراتژی برای بازاریابی ویدیویی داشته باشید تا بتوانید در آن موفق شوید. برای این‌کار باید به موارد زیر توجه کنید:

  • شما باید درباره نقاط درد مشتریان تحقیق کنید. به مسائلی که همواره ذهن مشتریان را مشغول کرده‌اند و شما راه‌حلی برای آن دارید، نقطه درد مشتری می‌گویند.
  • به مباحثی بپردازید که مسائل مشتریان هستند. در واقع محتوا‌هایی را توسعه دهید که راه‌حل مشتریانتان هستند.
  • طرح کلی یا اسکریپت ویدیو‌هایتان را مشخص کنید. اسکریپت متنی است که می‌خواهید طی ویدیو آن را اجرا کنید.
  • لحن و هویت برند خودتان را در ویدیو‌ها توسعه دهید. خاص باشید.
  • ویدیو‌ها را ضبط و ادیت کنید.
  • بازاریابی ویدیویی‌تان را با روش‌های مارکتینگ که مبتنی بر متن هستند ترکیب کنید. این کار را با بلاگ وبسایتتان می‌توانید انجام دهید.
  • ویدیو‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اختصاصی ویدیو مانند آپارات منتشر کنید.
  • نتایج ویدیو‌هایتان را اندازه‌گیری کنید. این کار را با مشخص کردن شاخص‌های کلیدی مختلف می‌توانید انجام دهید.
  • استراتژی محتوایی‌تان را بر اساس دیتا و فیدبک‌های مخاطبان بهبود ببخشید.

چگونه بهترین نتایج را در ویدیو مارکتینگ کسب کنیم؟

چند نکته درباره ویدیو مارکتینگ وجود دارد که می‌تواند نتایج این کار را بهبود ببخشد. سعی کنید از تمپلیت‌های ویدیو استفاده کنید. برای مثال ویدیو‌های انتقال تجربه یا چگونه موارد مناسبی هستند. این حرف من بدان معناست که برخی از انواع ویدیو وجود دارند که بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت کرده‌اند، درنتیجه می‌توانند به شما هم کمک کنند.

مورد بعدی استفاده از پلتفرم مناسب برای انتشار ویدیو است. شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مخصوص ویدیو گزینه‌های مناسبی هستند؛ اما باید به این توجه کرد که کدام پلتفرم مناسب‌ترین است؟ پلتفرم آپارات یک وبسایت انتشار ویدیو است که چیزی حدود ۶۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این عدد نشان‌دهنده این است که شما پتانسیل زیادی برای دیده شدن ویدیو‌هایتان دارید. علاوه بر این افراد ۱۳.۵ میلیارد دقیقه در ماه زمان صرف تماشای ویدیو در این پلتفرم می‌کنند. این بدان معناست که افراد وقت زیادی در این پلتفرم سپری می‌کنند و شما می‌توانید افراد را به تماشای ویدیو‌های خودتان جذب کنید.

آپارات شامل بخش‌های مختلفی‌ست که راهکار‌های خوبی به‌مخاطبان ارائه می‌دهد. برای مثال آپارات کودک که مختص کودکان عزیز ایران است یا آپارات ورزشی که جایی برای طرفداران دو آتیشه ورزش است. همچنین این پلتفرم بخشی برای گیم دارد که پخش زنده آن این پلتفرم را به مکانی مناسب برای گیمر‌ها تبدیل کرده است. شما هم می‌توانید برای تماشای ویدیو و ویدیو مارکتینگ از این پلتفرم استفاده کنید. اگر هم به تولید محتوای ویدیویی علاقه دارید، مطالب بلاگ آپارات می‌تواند به شما در تولید محتوای بهتر کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=76003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.