افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

چرا قیمت بیت کوین دوباره در 64000 دلار متوقف شد؟

  • کد خبر : 389331
چرا قیمت بیت کوین دوباره در 64000 دلار متوقف شد؟

اگرچه قیمت بیت کوین بین 3 تا 7 اکتبر رشد 5.2 درصدی را تجربه کرد، اما از 31 جولای نتوانسته است سطوح بالای 66000 دلار را حفظ کند. به گزارش اسمارتک نیوز، این شکست ناشی از اثرات اقتصادی و رویدادهای سیاسی اجتماعی است که احساسات مثبت سرمایه گذاران را محدود کرده است. بیت کوین در […]

اگرچه قیمت بیت کوین بین 3 تا 7 اکتبر رشد 5.2 درصدی را تجربه کرد، اما از 31 جولای نتوانسته است سطوح بالای 66000 دلار را حفظ کند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این شکست ناشی از اثرات اقتصادی و رویدادهای سیاسی اجتماعی است که احساسات مثبت سرمایه گذاران را محدود کرده است.

بیت کوین در 64000 دلار شکست خورد

برخی از تحلیلگران ادعا می کنند که بیت کوین از بدهی فزاینده فدرال ایالات متحده سود می برد. اما با وجود اینکه این همبستگی صحیح به نظر می رسد، تأثیر کمی بر روند کوتاه مدت قیمت دارد.

در واقعیت، به نظر می رسد رویدادهای سیاسی-اجتماعی عامل اصلی محدودکننده رشد بیت کوین باشند. زیرا پایه پولی جهانی (M2) از 104 تریلیون دلار در ژوئن (ژوئن) به 108 تریلیون دلار در ماه اکتبر افزایش یافت، اما بیت کوین چندین بار سطح مقاومت را شکست 68000 دلار شکست خورده است. این نشان می دهد که روند صعودی به 64000 دلار احتمالاً ربطی به وضعیت مالی ایالات متحده ندارد.

بیت کوین در مقابل M2 - منبع: TradingView
بیت کوین در مقابل M2 – منبع: TradingView

شواهد اضافی که این رابطه را تضعیف می کند این است که دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی جهانی ضعیف شده است، همانطور که شاخص DXY نشان می دهد که در 7 اکتبر به 102.5 رسید، در مقایسه با 100.4 در 30 سپتامبر (8 مهر)، تقویت شده است. اگر سرمایه گذاران نگران خارج شدن بدهی دولت آمریکا از کنترل هستند، چرا یورو، پوند انگلیس یا فرانک سوئیس را به دلار نقد می کنند؟

برای درک اینکه چرا قیمت بیت کوین به طور مداوم در هشت هفته گذشته نتوانسته است بالای 66000 دلار باقی بماند، ابتدا باید عوامل محدود کننده بهبود احساسات سرمایه گذار را در نظر گرفت. به عنوان مثال، عدم اطمینان در مورد رشد اقتصاد جهانی، تشدید درگیری ها در خاورمیانه و تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر از عوامل مهم هستند.

داده های قوی تر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر که در 4 اکتبر منتشر شد، شانس رکود اقتصادی را کاهش داد. اما این داده ها باعث شد که احتمال ضمنی کاهش یابد 0.5٪ نرخ بهره به ۰٪ می رسند، در حالی که احتمال آن دو هفته قبل است ۴۰٪ نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر، سرمایه‌گذاران را محتاط‌تر می‌کند که تأثیر معکوس بر قیمت بیت‌کوین دارد.

به گزارش رویترز، داده های اقتصاد کلان فعلی انتظارات سرمایه گذاران را برای سود مثبت شرکت ها در سه ماهه سوم افزایش داده است و بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس هدف خود را برای S&P 500 برای پایان سال 2025 افزایش داده است. ۶٫۳۰۰ برای افزایش گلدمن خاطرنشان کرد کهبازیابی در چرخه صنعت نیمه هادیبیش از این به تقویت حرکت درآمدها کمک خواهد کرد.

صرف نظر از نظرات گاوهای بیت کوین در مورد نحوه واکنش قیمت بیت کوین به رکود اقتصادی بالقوه جهانی، آخرین محرک اعلام شده توسط چین به طور قابل توجهی نیاز به پوشش های پوششی جایگزین را کاهش می دهد. شاخص بورس هنگ کنگ در 7 اکتبر به بالاترین حد خود در 32 ماه گذشته رسید و 9.3 درصد بالاتر از سطوح 30 سپتامبر بسته شد، در حالی که S&P 500 0.5 درصد کاهش داشت. در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

با وجود بازارهای سهام جهانی که به طور کلی صعودی هستند، قیمت بیت کوین نتوانسته است بالاتر از آن افزایش یابد ۶۶۰۰۰ دلار باقی می ماند و مهمتر از همه، احساسات معامله گران مشتقه خنثی می ماند. بازار آتی ماهانه بیت کوین و حق بیمه سالانه آن به عنوان شاخص اصلی صعودی عمل می کند.

در بازارهای خنثی، این قراردادهای مشتقه معمولاً دارای حق بیمه سالانه هستند 5% تا 10% برای جبران دوره تسویه طولانی تر معامله می شوند. اما اگر تقاضا برای خریدهای اهرمی افزایش یابد، این حق بیمه به راحتی می تواند افزایش یابد 15% یا 20% فراتر بروید در مقابل، دوره های نزولی منجر به حق بیمه منفی می شوند و به عنوان عقب نشینی شناخته می شوند.

حق بیمه قراردادهای دو ماهه بیت کوین - منبع: لاویتاسحق بیمه قراردادهای دو ماهه بیت کوین - منبع: لاویتاس
حق بیمه قراردادهای دوماهه بیت کوین – منبع: لاویتاس

توجه داشته باشید که حق بیمه سالانه معاملات آتی بیت کوین در سطح ۸٪ باید نشان داد که تقاضا برای اهرم بین گاوها و خرس ها نسبتاً متعادل است. بخشی از ناباوری معامله گران ناشی از جریان های اخیر در صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) است که از اول اکتبر در حال افزایش بوده است. 335 میلیون دلار خروجی خالص داشته اند.

در نهایت، دلایلی که بیت کوین در زیر آورده شده است 64000 دلار عمدتاً به دلیل فضای کلان اقتصادی که به نفع بازار سهام است و سرمایه گذاران به دنبال محافظت از موقعیت نقدی خود در برابر عدم قطعیت های سیاسی-اجتماعی هستند، تثبیت شده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-08 09:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.