افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

چرا قهرمان جام حذفی به طور مستقیم در لیگ برتر نمی رسد؟ – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 208089
چرا قهرمان جام حذفی به طور مستقیم در لیگ برتر نمی رسد؟  – پرسپولیس نیوز

دلیل حضور قهرمان جام حذفی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. مصطفی زارعی مدیر صدور پروانه حرفه ای فدراسیون فوتبال امروز از حضور تیم های ایرانی در اولین دوره لیگ الیت و ACL2 خبر داد تا قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم در این لیگ شرکت کند. و قهرمان جام […]

دلیل حضور قهرمان جام حذفی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

مصطفی زارعی مدیر صدور پروانه حرفه ای فدراسیون فوتبال امروز از حضور تیم های ایرانی در اولین دوره لیگ الیت و ACL2 خبر داد تا قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم در این لیگ شرکت کند. و قهرمان جام خولا نیز باید در مرحله پلی آف شرکت کند. تیم سوم لیگ برتر نیز حق حضور در رقابت های ACL2 را دارد.

این در حالی است که پیش از این قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت.

بر اساس پایش، کنفدراسیون فوتبال آسیا اختصاص سهمیه نمایندگان هر کشور را به خود فدراسیون ها واگذار کرده است. در ابتدا فدراسیون فوتبال نظرات کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده بود را گرفت و در جلسه هیئت مدیره ارائه کرد.

ظاهرا در ابتدا پیشنهاد شده بود که قهرمان Khola Cup به جای لیگ نخبگان در لیگ ACL2 شرکت کند، اما پس از بررسی شرایط سایر کشورهای این قاره، هیئت حاکمه تصمیم گرفت بهای بیشتری به آن بدهد. جام خولا و به جای حضور قهرمان جام خولا در سطح دوم، سهمیه پلی آف لیگ سطح یک به این تیم اختصاص می یابد.

یکی از دلایل این تصمیم این است که به طور معمول در فوتبال کشورمان قهرمان جام حذفی جزو 4 تیم برتر دسته اول است. از طرفی مدیران فدراسیون خواستار حضور تیم های قدرتمندتر در لیگ برتر آسیا بودند. چرا که تیم غافلگیرکننده قهرمان حذفی شاید نتواند شرایط آمادگی لازم را برای حضور در لیگ برتر فراهم کند.

ضمنا تیم های رقیب پس از حذف در جام حذفی با نایب قهرمانی لیگ برتر شرایط بهتری کسب خواهند کرد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)